Symptomtråd

8+5 (9+3?)
-Kvalmen har begynt å dempe seg (ikke forsvunnet plutselig, men varer kortere og ikke så intens)
-Sovner fortsatt på formiddagen
-Ellers ganske ok! Håper dette er bare morkake som tar over og ikke at det har stoppet opp. Bekkenløsning har ikke meldt seg ennå, men tror det er pga. Albyl-e og at jeg har mulighet til å slappe av mye.

Jeg tok en hcg 5+1 som var på 4100. Neste hcg tok jeg 3 dager senere som viste 5200. Fikk svaret på blodprøven i dag. Det er en fryktelig lav stigning på 3 dager. Er knust. Bare venter på å miste det nå
masse klemmer til deg! Håper det er en annen grunn til lav stigning.. :Heartred

Jeg tok en hcg 5+1 som var på 4100. Neste hcg tok jeg 3 dager senere som viste 5200. Fikk svaret på blodprøven i dag. Det er en fryktelig lav stigning på 3 dager. Er knust. Bare venter på å miste det nå
Er du henvist videre til ultrlyd?

aha! Hvordan syns du xonvea er i forhold da?

Formen idag har vært ganske dårlig. Jeg sover hele dagen når jentene er i barnehagen, sov hele dagen på lørdag og søndag også, også får jeg liksom et par timer fra 16-18/19 hvor det er ok, men idag kjenner jeg endel på kvalmen igjen i dette tidsrommet. Tar ikke full dosen enda, men har virkelig ikke lyst å bli mer døsig, føles ut som dagen derpå etter en rødvindskveld, jeg er trøtt og skjelven. Er det sånn med deg og? Følte du at økning i dosen git sterkere bivirkninger?

Edit: jeg tar en tabelett om morningen og to om kvelden. Kan øke med en til på formiddag.
Føler denne er bedre enn de jeg brukte sist. Synes ikke det ble så voldsom forskjell på trøttheten med flere tabletter faktisk. Jeg er trøtt altså, men synes Zofran var helt grusom på trøtthet.
Nå skal jeg begynne på Stemetil fra ikveld av. Den blir man også trøtt av. Så dette kan bli spennende :hilarious: Har ikke prøvd den før.

6+3 nå. Fortsatt lite/svake symptomer. Enten det eller så bare plager det meg ikke. Det plager meg mer at jeg ikke har mer symptomer faktisk. :wacky:
Brystene har vokst litt, men er ikke ømme lenger. Tidvis litt stikking/ligament-ubehag. Svimmel og blir lett andpusten. Ikke spesielt sulten, men spiser normalt. Veldig lite kvalm. Nesten ingenting. Mer litt små-uggen om det er lenge siden jeg har spist. Men aldri sånn at jeg føler jeg må kaste opp liksom.. mamma betrygget meg med at hun var aldri kvalm da hun var gravid med meg. Hun hadde kun mye halsbrann, og det har jeg og en del av faktisk.
Håper svangerskapet utvikler seg i riktig retning. Det er jo umulig å si før første UL. Én liten uke igjen så er det ekstra tidlig UL. Krysser alt jeg har for at denne fører frem. :smiley-angelic001

aha! Hvordan syns du xonvea er i forhold da?

Formen idag har vært ganske dårlig. Jeg sover hele dagen når jentene er i barnehagen, sov hele dagen på lørdag og søndag også, også får jeg liksom et par timer fra 16-18/19 hvor det er ok, men idag kjenner jeg endel på kvalmen igjen i dette tidsrommet. Tar ikke full dosen enda, men har virkelig ikke lyst å bli mer døsig, føles ut som dagen derpå etter en rødvindskveld, jeg er trøtt og skjelven. Er det sånn med deg og? Følte du at økning i dosen git sterkere bivirkninger?

Edit: jeg tar en tabelett om morningen og to om kvelden. Kan øke med en til på formiddag.
Jeg er 8+4 i dag, og har brukt full dose xonvea siden uke 5. For en ukes tid siden fikk jeg afipran i tillegg, og det utgjorde mye for min del! Nå fungerer jeg mye bedre. Hvis du fremdeles sliter skader det ikke å forsøke full dose?:Heartpink

Jeg er ute på sjøen på jobb dessverre så har hverken tilgang til ultralyd eller hcg nå de nærmeste fire ukene
Ahh, forstår. Tenke fordi lav hcg stigning i verste fall kan være tegn på ex.u. men du har ikke noe smerter?

Ahh, forstår. Tenke fordi lav hcg stigning i verste fall kan være tegn på ex.u. men du har ikke noe smerter?
Nei ikke i det hele tatt. Tok ultralyd før vi gikk fra kai for å sjekke at graviditeten var i livmor. Og det var den. Men har aldri følt meg gravid. Ingen symptomer. Har allerede mistet 3 ganger tidligere. Aldri fått et barn. Hadde sånn tru denne gangen

5+6 og har vært veldig trøtt og kvalm siste uken. Veldig merkelig følelse for jeg har aldri opplevd slik kvalme før. Føler jeg må spise hele tiden for å holde det i sjakk. Ser på det som positivt tegn, for sist med MA hadde jeg veldig lite symptomer og ingen kvalme.

Føler denne er bedre enn de jeg brukte sist. Synes ikke det ble så voldsom forskjell på trøttheten med flere tabletter faktisk. Jeg er trøtt altså, men synes Zofran var helt grusom på trøtthet.
Nå skal jeg begynne på Stemetil fra ikveld av. Den blir man også trøtt av. Så dette kan bli spennende :hilarious: Har ikke prøvd den før.
Jeg droppet morgen dosen på xonvea idag, og jeg er mye mer våken, kastet opp en del da, men føler jeg må ta en avveining på kvalme og døsigheten, syns liksom jeg er kvalm uansett med eller uten xonvea, og syns den trøttheten er så overveldende at jeg ikke klarer å gjøre noe annet enn å sove. Tror jeg foreløpig holder meg til to på kvelden, sånn at det tar den verste kvalmen og jeg får sovet på natten.

Stemetil? Den har jeg ikke hørt om. Blir spennende å se hvordan det fungerer for deg :happy:

Jeg er 8+4 i dag, og har brukt full dose xonvea siden uke 5. For en ukes tid siden fikk jeg afipran i tillegg, og det utgjorde mye for min del! Nå fungerer jeg mye bedre. Hvis du fremdeles sliter skader det ikke å forsøke full dose?:Heartpink
Takk! Jeg blir helt ekstremt trøtt av den, klarer ikke å holde meg våken på dagen. Så jeg vil forsøke en stund med lavere dose (kun kveld) og heller stå litt i oppkast på dagen. Jeg vet ikke om det er slik med alle som tar denne? Jeg klarer ikke å gjøre noen ting når jeg har tatt de tabelettene, er det sånn med deg og?

5+6 og har vært veldig trøtt og kvalm siste uken. Veldig merkelig følelse for jeg har aldri opplevd slik kvalme før. Føler jeg må spise hele tiden for å holde det i sjakk. Ser på det som positivt tegn, for sist med MA hadde jeg veldig lite symptomer og ingen kvalme.
Akkurat sånn hadde jeg med den som endte i MA i jan. Men har aldri kjent på sånn her kvalme jeg heller, kaster ikke opp, men ugg o_O får se på det som ett positivt tegn :cat:

Samme her!! Jeg spiser hele dagen, med en gang jeg kjenner på noe sult blir jeg kvalm og uggen :laughing002 :wacky:

Takk! Jeg blir helt ekstremt trøtt av den, klarer ikke å holde meg våken på dagen. Så jeg vil forsøke en stund med lavere dose (kun kveld) og heller stå litt i oppkast på dagen. Jeg vet ikke om det er slik med alle som tar denne? Jeg klarer ikke å gjøre noen ting når jeg har tatt de tabelettene, er det sånn med deg og?
Slet med å gjøre stort fra uke 5-8 pga kvalme, oppkast og tretthet, men er bedre nå. Blir trøtt av de, men føler at det ble bedre etter en stund. Jeg har vært sykmeldt siste uka, det har vært helt nødvendig.

Nei ikke i det hele tatt. Tok ultralyd før vi gikk fra kai for å sjekke at graviditeten var i livmor. Og det var den. Men har aldri følt meg gravid. Ingen symptomer. Har allerede mistet 3 ganger tidligere. Aldri fått et barn. Hadde sånn tru denne gangen
Ahh da vet du ihvertfall at det ikke er fare for ex.u! Uff, spontanabort er virkelig tøft, har du begynt utredning enda siden du mistet 3 ganger på rad?

6+1
Kvalmen øker hver dag. Bruker 25mg phenergan på kvelden med 40mg pyridoksin. Tror jeg må øke snart, men blir så trøtt av det at jeg er redd for å bruke på dagtid. Da klarer jeg nok ikke å jobbe. Strekker noe voldsomt i livmoren! Skulle tro det var mindre nå som den har strukket seg flere ganger tidligere, men det er verre. Ellers har jeg ingen symptomer. :hilarious:

Back
Topp