Symptomtråd

Jeg blir gal av å være kvalm hele tiden…! Er 11+5 i dag og det er ingen tegn til at det skal gå over med det første. Det er ikke sånn at jeg kaster opp så ofte, men brekker meg av at jeg f.eks. nyser eller hoster.

Jeg var nesten ikke noe kvalm med nr 1, så dette er nytt for meg. Vet noen av dere om kvalmen på magisk vis går over ved den hellige 12+0? :p Eller er det vanlig at det kan ta lenger tid?

Jeg blir gal av å være kvalm hele tiden…! Er 11+5 i dag og det er ingen tegn til at det skal gå over med det første. Det er ikke sånn at jeg kaster opp så ofte, men brekker meg av at jeg f.eks. nyser eller hoster.

Jeg var nesten ikke noe kvalm med nr 1, så dette er nytt for meg. Vet noen av dere om kvalmen på magisk vis går over ved den hellige 12+0? :p Eller er det vanlig at det kan ta lenger tid?
Jeg er akkurat like langt som deg, og fortsatt forferdelig kvalm. Nå har ikke kvalmestillende hjulpet de siste dagene heller. Håper virkelig på et mirakel innen de neste 7-10 dagene

Uff, det høres ikke godt ut for deg. Det kan for de fleste gå over i uke 12-16, noen har det til uke 20-ish, mens veldig få kan det vare frem til fødsel. Det gjor det med meg sist svangerskap, med babyen før den, så var jeg bare «vanlig» morgenkvalm og kastet opp på morningene. Så det varierer nok veldig fra person til person og svangerskap til svangerskap. Du må bare holde ut, og om det blir ekstra tøft, så forsøk å ta et par ekstra timer til jordmor slik at du får pratet med noen om hvordan du har det :Heartpink

Insomnia is real :arghh: Husker jeg hadde det i forrige svangerskap også… bare umulig å sovne! Ligger bare og er sulten… prøvde å spise, men fortsatt sulten… klokken er over 03 :blackeye: Måtte bare stå opp..

Insomnia is real :arghh: Husker jeg hadde det i forrige svangerskap også… bare umulig å sovne! Ligger bare og er sulten… prøvde å spise, men fortsatt sulten… klokken er over 03 :blackeye: Måtte bare stå opp..
Jo sliter også med at jeg våkner på natten og blir liggende, krysser fingrene for at det går over snart :laughing002

Helsikke denne kvalmen tapper meg for all livsgnist! Noen for for aktivitet utover å lese eller strikke og de neste dagene er uutholdelige… og ingenting kvalmestillende virker… sist varte det 9 mnd, hjelpe meg hvis det skjer denne gangen også :depressed: :smiley-ashamed004 Men det er heldigvis verdt det til sist!

Helsikke denne kvalmen tapper meg for all livsgnist! Noen for for aktivitet utover å lese eller strikke og de neste dagene er uutholdelige… og ingenting kvalmestillende virker… sist varte det 9 mnd, hjelpe meg hvis det skjer denne gangen også :depressed: :smiley-ashamed004 Men det er heldigvis verdt det til sist!
Uff helt grusomt :arghh: :Heartpink Har de ikke fått noe nytt kvalmestillende på markedet siden sist som du ikke har prøvd? Åhhh håper det kan lette noe som helst for deg :smiley-angelic001

Uff helt grusomt :arghh: :Heartpink Har de ikke fått noe nytt kvalmestillende på markedet siden sist som du ikke har prøvd? Åhhh håper det kan lette noe som helst for deg :smiley-angelic001
Har ikke prøvd Xoneva enda, frykter å bli så trøtt som alle beskriver, men må nok snart dra til legen og be om å få prøve :sorry: men ingen antihistaminer eller B6 har virket før :confused:

Kvalmen og ulvehungeren har gitt seg, føles meg egentlig ikke gravid med unntak av skikkelig spreng under skambenet, livmoren har ikke kommet over bekkenet enda og det føles ut som det er for trangt.. satser på den gradvis flytter seg mer oppover den neste uka eller to så jeg ikke trenger å føle meg så stinn hele tiden. Å ha samleie nesten vondt fordi hele området så ømt, kan ikke huske at det var sånn de andre to gangene men så glemmer man jo litt når det går 5 år mellom hver gang :inpain::p

Har ikke prøvd Xoneva enda, frykter å bli så trøtt som alle beskriver, men må nok snart dra til legen og be om å få prøve :sorry: men ingen antihistaminer eller B6 har virket før :confused:

Har du prøvd Stemetil? Big gamechanger for meg:gen014:dance008:dance011 hatt hyperemesis og vært sengeliggende med 6 barn. Denne gangen prøvde jeg stemetil og er oppegående- surrealistisk og helt fantastisk:smiley-bounce016 Har eller prøvd xonvea, phenergan, Zofran og afipran uten nevneverdig effekt!

I dag er jeg 13+0 og kvalmen er like ille enda, fastlegen ba meg øke dosen med kvalmestillende. Blir skikkelig bekymret for at det skal vare hele svangerskapet.
Det kan hende, men det kan også hende det går over til uke 16 eller 20. krysser fingrene for at det gir seg snart for deg :Heartpink

Back
Topp