Symptomtråd

1. Høres ut som du har bra med symptomer likevel :cat: selv om man er i høy aktivitet så får man kost seg og koblet av på en annen måte enn ellers hjemme. Er nok godt for sjelen.
    Absolutt. Blir jo bare helt tullete i huet når man plutselig kjenner seg i bedre form også går man å "kjenner etter" om man føler noe symptomer eller ikke. :happy090 Men ja,denne turen har vært veldig godt for både kropp og sjel. :Heartred

Jeg føler ingenting jeg har lest og ingen jeg har pratet med har forberedt meg på den evigvarende influensafølelsen :dead: jeg har hodepine, feberfølelse med vondt i kroppen og er sliten og generelt sett uggen! Kvalmen er håndterbar, men i dag sitter jeg bare å ønsker meg Paracet! Føler meg så tvers igjennom ekkel, vondt i muskler og ledd og æsjameg! Og slik går dagene!

Best har jeg det om morgenen; da føler jeg meg som meg selv igjen. Men så kommer ettermiddag med kvalme og influensasymptomer, og det blir verre utover kvelden igjen. 8+5 og det er leeeenge til 2. Trimester o_O

Jeg har gått og vært totalt zombie i ukesvis, med en konstant kvalme (ikke like ille etter jeg begynte på xonvea, men fremdeles konstant nok til at jeg har vært "uggen" og måttet spise noe mer eller mindre hele dagen). Denne uken derimot har jeg endelig begynt å kjenne litt på energi igjen! Jeg har ikke vært like trøtt på dagtid, og har til og med klart å gjøre noe annet enn å bare ligge på sofaen etter jobb. Kvalmen har også vært mye bedre, så i dag våget jeg meg på å droppe morgendosen med xonvea (sitter på hjemmekontor, og tenkte det var bedre å teste i dag enn når jeg faktisk skal møte på jobb). Føler meg enn så lenge litt trøtt men overraskende oppegående og lite kvalm! 12+0 i dag, kan det være 1.trimester-plagene begynner å lette? :happy090:happy093

Da har jeg blitt sykemeldt og fått resept på xonvea. Skal prøve å hvile i første omgang før jeg prøver medisiner. Har fysisk tung jobb, så kjenner godt at hvile hjelper allerede! Det er som et stort trykk har lettet seg av kroppen.

Ellers er jeg fortsatt kvalm og svimmel. Raper og brekker meg hele tiden. Er så flaut med denne rapingen! Kommer skikkelig høyt og er helt ut av kontroll. Det var veldig ydmykende på T-banen må jeg si :laughing002

Jeg har gått og vært totalt zombie i ukesvis, med en konstant kvalme (ikke like ille etter jeg begynte på xonvea, men fremdeles konstant nok til at jeg har vært "uggen" og måttet spise noe mer eller mindre hele dagen). Denne uken derimot har jeg endelig begynt å kjenne litt på energi igjen! Jeg har ikke vært like trøtt på dagtid, og har til og med klart å gjøre noe annet enn å bare ligge på sofaen etter jobb. Kvalmen har også vært mye bedre, så i dag våget jeg meg på å droppe morgendosen med xonvea (sitter på hjemmekontor, og tenkte det var bedre å teste i dag enn når jeg faktisk skal møte på jobb). Føler meg enn så lenge litt trøtt men overraskende oppegående og lite kvalm! 12+0 i dag, kan det være 1.trimester-plagene begynner å lette? :happy090:happy093
Å så glad jeg ble på dine vegne! :cat:

Å så fantastisk! Krysser fingrene for at det letter litt for deg nå fremover :happy:

Er det noen flere som har begynt å kjenne på smerter i bekkenet? Hos meg verker det vekdog til tider, og er vondt å gå hvis jeg har sittet lenge. Er nummer 3, og hadde store problemer med bekkenet med nummer 2 også( brukte krykker på slutten), men det er over 8 år siden. Er 10+1 idag, så syns det er litt tidlig med bekkenløsning allerede.

Da var jeg tilbake fra Spania. Og jeg føler nesten at kvalmen, trøttheten og de fleste ubehagelige symptomene tok ferie når jeg tok ferie. :happy090 For nå som jeg er tilbake i kalde Norge, har kvalmen og trøttheten kommet snikende på igjen. Forsåvidt betryggende at symptomene er tilbake. Var litt redd for at noe var galt da jeg kjente meg i såpass bra form i Spania! Men lurer jo på hva som er årsaken til det. Jeg har fortsatt ferie ut denne uka, så er ikke sånn at jeg stresser med jobb heller. :confused005 Jeg prøvde å være så forsiktig som mulig med mat i Spania og spiste egentlig veldig kjedelig og "safe". Mye brød, toast med ost og skinke, pizza, patatas bravas osv. Kanskje det var en kombinasjon av litt varmere vær og mye carbs? :laughing002 Ble jo forstoppet av det da. Noe jeg ikke har slitt med hittil da jeg har et sunt kosthold ellers med mye fiber og protein. Men bikker snart 9 uker og håper at det er morkaken som tar over for plomme sekken snart og at kvalmen letter de neste ukene. :smiley-angelic001:love017

Er det noen flere som har begynt å kjenne på smerter i bekkenet? Hos meg verker det vekdog til tider, og er vondt å gå hvis jeg har sittet lenge. Er nummer 3, og hadde store problemer med bekkenet med nummer 2 også( brukte krykker på slutten), men det er over 8 år siden. Er 10+1 idag, så syns det er litt tidlig med bekkenløsning allerede.
Vet du, ja! Hadde endel bekkensmerter i går, da 9+0, jeg tror jeg bare må legge med i litt bekkenøvelser for at det ikke skal skli helt ut av proporsjoner :bag:

I går kveld og i dag har jeg hatt litt farget utflod. Brun-aktig, men veldig lite. Og i mitt krisemaksimerte hode så overtenker jo jeg med en gang.. Er dette starten på slutten? Det er vel normalt er det ikke? Det lukter ingenting. Altså, det er veldig svakt. Men jeg har jo ikke hatt antydning til noe som helst utflod før nå. Uke 8+6. Kjenner de 2 ukene til neste UL ikke kan komme fort nok.. :nailbiting:

I går kveld og i dag har jeg hatt litt farget utflod. Brun-aktig, men veldig lite. Og i mitt krisemaksimerte hode så overtenker jo jeg med en gang.. Er dette starten på slutten? Det er vel normalt er det ikke? Det lukter ingenting. Altså, det er veldig svakt. Men jeg har jo ikke hatt antydning til noe som helst utflod før nå. Uke 8+6. Kjenner de 2 ukene til neste UL ikke kan komme fort nok.. :nailbiting:
Og jeg har ingen smerter whatsoever.

Økt utflod igjen i det siste og ekstremt spreng i brystene! Føles ut som de skal gå i lufta snart :wideyed:

Ingen smerter er et godt tegn! Det er vanlig med blødning på denne tiden pga. overgangen til morkaken. Du får likevel kjenne etter om det kan være verdt en sjekk for to sjelen :Heartred
Det har stoppet nå, så var visst bare det lille som kom torsdag kveld/fredag. I dag tidlig var det ingenting og har ikke kommet noe i truseinnlegget. Fortsatt ingen smerter heller, så har roet meg litt igjen nå. :love017 Blir jo bekymret av hver minste lille ting og forandring. :laughing002 Men kanskje det bare er overgang til morkaken som er årsaken ja. At det er deler av innskrumpet plommesekk som kom ut? :smiley-ashamed004

Det har stoppet nå, så var visst bare det lille som kom torsdag kveld/fredag. I dag tidlig var det ingenting og har ikke kommet noe i truseinnlegget. Fortsatt ingen smerter heller, så har roet meg litt igjen nå. :love017 Blir jo bekymret av hver minste lille ting og forandring. :laughing002 Men kanskje det bare er overgang til morkaken som er årsaken ja. At det er deler av innskrumpet plommesekk som kom ut? :smiley-ashamed004
Så fint! Sikkert helt ufarlig :Heartred Mener også jeg har lest at det er hormonelle svingninger :)
Jeg hadde selv brunlig utflod en hel uke rundt uke 4, og fikk se et bankende hjerte denne uken :love017

11+5 (ca etter siste ul)
Kvalmen har nesten forsvunnet og har ikke sovet på dagen de siste 3 dagene. Kunne godt lagt meg nedpå å sovet i dag, men ikke så sliten at jeg kunne velge å ikke gjøre det. Veldig deilig at energien er litt tilbake. Blir selvfølgelig litt bekymret av det..men skal prøve å ikke uroe meg så veldig. Begynner å kjenne på bekkenet, men har gjort mye mer de siste dagene enn på lenge. Så håper alt står bra til der inne, hadde tross alt ul på onsdag ,så ikke mange dagene siden.

Har vært fryktelig kvalm og sliten den siste uka. Skulle egentlig på tur for å møte bror, svigersøster og foreldrene mine i helga, men fordi det innebar mye kjøring måtte jeg til slutt melde avbud. En ting er at jeg ikke kunne forestille meg å sitte i bil så lenge, en annen ting er at jeg i tillegg ville hatt ansvar for å holde datter (15 mnd), notorisk bilhater, fornøyd i våkevinduene hennes. Litt skuff, men også litt deilig - vi valgte å ta fri selv om vi ikke skulle noe sted allikevel, så jeg fikk sove lenge både på torsdag og i dag:sleep002

Kvalmen er blitt mye bedre siste uka. Kun litt kvalm på morgenen og brekker meg kun hvis jeg hoster :hilarious: Er 10+1 i dag. Fortsatt trøtt og sliten :sleep011

Takknemlig for at kvalmen roer seg. Har ikke kastet opp siste uka. Fyyyy all respekt til dere med alvorlig og/eller langvarig kvalme. :gen053 Det blir egentlig så bagatellisert og normalisert, men så er det det aller verste i hele verden når man opplever det.

Jeg var veldig lite kvalm sist gang, men denne gangen fikk jeg en smak så nå skjønner jeg at the struggle is real. Dere er helt rå, stå på :notworthy

Back
Topp