Symptomtråd

9+0
Er altså så innmari svimmel, så i går ble jeg sykmeldt frem til mandag (i første omgang). Fikk beskjed i går om at jeg har ganske lavt blodtrykk, så det forklarer jo problematikken. Måtte holde hånda til gubben gjennom hele IKEA tidligere i uka, var overbevist om at jeg kom til å gå i gulvet hvis han slapp taket. Skulle sette på klesvask i dag, og måtte sitte på gulvet når jeg putta klær inn maskina…

altså, nå har jeg kastet opp så mye i går at jeg er helt sår i halsen, jeg har en slags klump der når jeg svelger og spiser. Ser ut som at det er blitt sår i halsen. I natt (etter oppkastrunde) var det så vondt i både hals og bryst, hvis jeg drakk så bare svidde det i hele spiserør, bryst og hals. Noen som har opplevd dette og vet hvordan man kan lindre?
Jeg forsøkte med melk, banan og gaviscon i går uten effekt…
Jeg har ikke opplevd smerte i brystet og ikke så lenge i halsen, men om jeg kaster opp på kveld så kan jeg være sår i halsen til dagen etter. Det som hjelper meg er repairs rett etter oppkast og deretter varm melk med honning.

For noen funker kulde, så f.eks. saftis el

Om du spytter blod eller har smerte lenge så bør du kontakte lege <3 mange som kan få rifter og

Uff stakkars deg, masse god bedring <3

Har du hyperemesis?:sad010Hatt det med alle seks barna, og er helt jævlig. Til slutt blødde jeg når jeg kastet opp pga sår i spiserøret. Bestill time hos legen❤️ Føler med deg, er helt jævlig!
Ja, hadde det sist svangerskap også, har hatt endel konsultasjoner med fastlege og testet det meste av kvalmestillende. Takk :Heartpink

Jeg har ikke opplevd smerte i brystet og ikke så lenge i halsen, men om jeg kaster opp på kveld så kan jeg være sår i halsen til dagen etter. Det som hjelper meg er repairs rett etter oppkast og deretter varm melk med honning.

For noen funker kulde, så f.eks. saftis el

Om du spytter blod eller har smerte lenge så bør du kontakte lege <3 mange som kan få rifter og

Uff stakkars deg, masse god bedring <3
Takk for det og for tips :Heartpink

7 + 4 og så trøtt! Kunne sovet dupp 5 ganger om dagen :hilarious: Og kan gå fra ikke sulten til EKSTEMT sulten/kvalm på ett øyeblikk:laughing001

9+0
Er altså så innmari svimmel, så i går ble jeg sykmeldt frem til mandag (i første omgang). Fikk beskjed i går om at jeg har ganske lavt blodtrykk, så det forklarer jo problematikken. Måtte holde hånda til gubben gjennom hele IKEA tidligere i uka, var overbevist om at jeg kom til å gå i gulvet hvis han slapp taket. Skulle sette på klesvask i dag, og måtte sitte på gulvet når jeg putta klær inn maskina…
Uff, får man hjelp for lavt blodtrykk? Håper det blir bedre snart :nailbiting:

Trøtt og småuggen!
Første måling unnagjort på IKM/16DPO- neste måling mandag:nailbiting::chicken: Ser greit ut til å være 16dpo!
Screenshot_20251009_193637_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20251009_200305_Gallery.jpg

Kviser og mange små prikker i huden. Sprengte blodkar under øynene, tror det kommer av trykket ved oppkast. Tror det er helt normalt :joyful:

9+0
Lurer på om jeg burde sjekke dette. Tenker jeg er kvalm men er kanskje mer svimmel. Er konstant som jeg er bilsyk og når jeg ligger på rygg snurrer verden. Blir ille når jeg leser eller skriver denne teksten ahhh.... Skal til jordmor på mandag og da tar de vel blodtrykk.

Lurer på om jeg burde sjekke dette. Tenker jeg er kvalm men er kanskje mer svimmel. Er konstant som jeg er bilsyk og når jeg ligger på rygg snurrer verden. Blir ille når jeg leser eller skriver denne teksten ahhh.... Skal til jordmor på mandag og da tar de vel blodtrykk.
Anbefaler å også gå til osteopat for en sjekk. Jeg har prøvd fysio, kiro og det er osteopat som har hjulpet meg mest med triggerpunkter da jeg hadde veldig spente muskler fra nakken og bak i hode. Han sa det er ganske kjent problemstilling og at det kan føre til svimmelhet. Jeg har og lavt blodtrykk og var svimmel i 3 år før han bare fikset det xD vet at svangerskap og kan føre til svimmelhet men om du har slike spenninger fra før av så kan det kjennes verre ut.

Uff, får man hjelp for lavt blodtrykk? Håper det blir bedre snart :nailbiting:
Får ikke noe enda hvert fall… Eneste jeg har fått beskjed om er å ta det med ro, prøve å spise smått litt oftere, få i meg mere væske og fokusere på søvn. Legen skal ringe meg på mandag, så blir spennende å se hva hun har å si… Per nå har det ikke blitt noe bedre hvert fall, men håper det løsner litt i helgen i det minste!

Høres veldig kjent ut, jordmor tar blodtrykk ja. Men kan være lurt å nevne uansett, slik at de er klar over det. Som jeg sa til legen «aldri følt meg så fyllesyk noen gang, og det er lenge siden jeg tok mitt siste vinglass på lenge!»

Høres veldig kjent ut, jordmor tar blodtrykk ja. Men kan være lurt å nevne uansett, slik at de er klar over det. Som jeg sa til legen «aldri følt meg så fyllesyk noen gang, og det er lenge siden jeg tok mitt siste vinglass på lenge!»
Det med fyllesyk er spot on. Er så slitsomt å våkne hver morgen å føle seg så dritt :arghh:
Jeg har en veldig fysisk krevende jobb. Har tatt det veldig rolig denne uka, men føler ikke jeg har klart å utføre jobben ordentlig.

Anbefaler å også gå til osteopat for en sjekk. Jeg har prøvd fysio, kiro og det er osteopat som har hjulpet meg mest med triggerpunkter da jeg hadde veldig spente muskler fra nakken og bak i hode. Han sa det er ganske kjent problemstilling og at det kan føre til svimmelhet. Jeg har og lavt blodtrykk og var svimmel i 3 år før han bare fikset det xD vet at svangerskap og kan føre til svimmelhet men om du har slike spenninger fra før av så kan det kjennes verre ut.
Har en osteopat i gata mi så jeg dro dit asap. Er desperat :laughing002
Han målte blodtrykket, som var normalt. Men noe av massasjen han gjorde trigget svimmelheten, så da kan det jo ha en sammenheng. Er spent på om det blir bedre nå, men var uansett sykt digg å få løsnet opp nakken så takk for tips :joyful:

Føler kvalmen begynner å lette smått, men er avhengig av å spise kontinuerlig for å ikke bli dårlig. Pulsen er bananas og kan lett nå 130 hvis jeg bare går litt fort. Formen er verre denne runden, men nå har jeg jo tross alt en liten en på året som krever oppmerksomhet også :smiley-ashamed004

Er symptomene dere veldig statiske, eller kommer de og går litt?

*bank i bodet* Dette er uten tvil min beste graviditet så langt..Har nye svakere symptomer, men lukt, kvalme, bekkenet, ømme nipler.
Har frem og tilbake skikkelig ulvhunger

10+6 (etter siste ul)
- veldig trøtt midt på dagen.
-Kvalmen kommer gjerne morgen og en runde på kvelden.. funnet en tyggis som hjelper litt.

Er nesten mest kvalm på kvelden… merkelige greier.
I dag har puppene vært litt «punkterte» og ikke fult så ømme, så da går man jo i krise modus. Men, teller ned til UL på fredag.

Back
Topp