Symptomtråd

4+5
Kan starte med å nevne at jeg ikke skjønner noen ting, sist (som endte i SA) var ømme pupper eneste symptomet… Men nå derimot

- Konstant trøtt (kommer til å sovne på jobb hvis det skal fortsette sånn her)
- Mye mer sulten en ellers
- Strekk i livmor
- Ømme pupper, som har vokst den siste uken. Nå er den ene større enn den andre?!
- Felte noen tårer når jeg innså punkt 3, så da kan vi vel legge hormonell på lista også. Er ikke en person som feller mange tårer til vanlig.

Mye murringer i ettermiddag og nå på kvelden. Blir umiddelbart bekymret. Fikk jo det plutselig slik sist før jeg mistet. Vet godt at det er normalt med murring, men får skikkelig flashback.. Puppene er bare litt ømme idag, er fremdeles trøtt, men det kan være kun pga medisiner. Håper alt er bra og skulle ønske jeg kunne spole frem noen uker.
Føler på akkurat det samme!❤️ Murring i korsryggen er en kjempe trigger for meg! Får alltid det ved mensen så stresser en del nå… stoler ikke helt på kvalmen eller trøttheten siden jeg går på progesteron (og jeg hadde alle symptomer ved MA i høst) prøver å si til meg selv at murring også er vanlig ved graviditet… det hjelper av og til :nailbiting:

Krysser fingrene for oss begge!

6+6
-gadd ikke lage kaffe engang i dag, ikke lyst på i det hele tatt! Den kom aldri når jeg hadde MA i jan, så det er litt betryggende. Var noen uker uten kaffe i første svangerskap.

Føler på akkurat det samme!❤️ Murring i korsryggen er en kjempe trigger for meg! Får alltid det ved mensen så stresser en del nå… stoler ikke helt på kvalmen eller trøttheten siden jeg går på progesteron (og jeg hadde alle symptomer ved MA i høst) prøver å si til meg selv at murring også er vanlig ved graviditet… det hjelper av og til :nailbiting:

Krysser fingrene for oss begge!
Ja, det samme må jeg si til meg selv også. Det er jo vanlig å ha det i graviditet. Takk! Jeg krysser fingrene for oss jeg også :Heartred

Nå har bringebæret tatt over og kjører sitt helt eget løp tror jeg. Noen dager er jeg relativt oppegående og ikke kvalm i det hele tatt, andre dager går jeg og konstant må spise et eller annet for å holde kvalmen borte, samtidig som jeg kan sovne stående (og gjerne har 2-3 powernaps i løpet av dagen). Litt vanskelig å planlegge dagene, og føler meg fryktelig lite produktiv på jobb :bag: Spent på hvor lenge jeg kan late som om alt er i orden før jeg må krype til korset og fortelle sjefen hvorfor jeg oppfører meg så rart :hilarious: (7+5 i dag)

Har vært gravid 4 ganger tidligere der to av de har endt i SA. I de to graviditetene som har endt bra har jeg hatt hyperemesis og slitt med ekstrem kvalme og oppkast fra positiv test. Denne gangen her har jeg foreløbig ingen symptomer og er 5+6 idag. Går bare rundt å venter på at jeg skal begynne å blø, selvom jeg ikke har noen smerter heller. Er det noen som har erfaring med hyperemesis i to svangerskap, men ikke det tredje? Kan legge til at jeg har to gutter fra før.

Har vært gravid 4 ganger tidligere der to av de har endt i SA. I de to graviditetene som har endt bra har jeg hatt hyperemesis og slitt med ekstrem kvalme og oppkast fra positiv test. Denne gangen her har jeg foreløbig ingen symptomer og er 5+6 idag. Går bare rundt å venter på at jeg skal begynne å blø, selvom jeg ikke har noen smerter heller. Er det noen som har erfaring med hyperemesis i to svangerskap, men ikke det tredje? Kan legge til at jeg har to gutter fra før.
Jeg hadde ikke hyperemesis i første svangerskap, men i andre og kastet opp fra positiv test til fødselen. Pluss en MA mellom disse to med hyperremesis, så tror ikke du kan legge for mye i de symptomene, også tror jeg det beste er om du klarer å la være å stresse over det, og heller glede deg over graviditeten og nyte den slik den er nå :Heartpink

Vet det kan være vanskelig, men akkurat nå trenger kroppen din minst mulig stress

6+3.
Minimalt med symptomer egentlig.
- Vondt i hodet på kvelden
- lukter er litt annerledes nå enn før (blir kvalm av parfymen min blant annet)
- SULTEN. er helt krise for primært ønsker jeg å gå ned i vekt pga HØY BMI men jeg tror jeg skal dø hver morgen fordi jeg er så vanvittig sulten.
- Sliten og trøtt
- litt kortere lunte men kan være pga mer sulten og sliten hehe

Er ca 6 uker på vei. Har ingen symptomer foruten fravær av mens, og litt høyrere kroppstemperatur. og sår på brystvortene dersom. jeg klyper i de. Uken jeg ventet mens, hadde jeg masse murringer og vondt i magen og var sikker på at mensen kom anytime. Men etter IKM har jeg ikke kjent noe i magen. Målt hcg som har dobler seg som normalt, men merker jeg skulle ønsker jeg hadde noen flere symptomer :-/

Er ca 6 uker på vei. Har ingen symptomer foruten fravær av mens, og litt høyrere kroppstemperatur. og sår på brystvortene dersom. jeg klyper i de. Uken jeg ventet mens, hadde jeg masse murringer og vondt i magen og var sikker på at mensen kom anytime. Men etter IKM har jeg ikke kjent noe i magen. Målt hcg som har dobler seg som normalt, men merker jeg skulle ønsker jeg hadde noen flere symptomer :-/
samme som meg du da, heller ingen store symptomer :happy: har innfunnet meg med at symptomene kommer sent på meg denne gangen, haha! er 5+4. Den høyre puppen er kaaaanskje litt øm, men ikke mer :smiley-ashamed004 Prøver å være glad for det og tenker at det er positivt frem til noe annet er bevist :Heartred

samme som meg du da, heller ingen store symptomer :happy: har innfunnet meg med at symptomene kommer sent på meg denne gangen, haha! er 5+4. Den høyre puppen er kaaaanskje litt øm, men ikke mer :smiley-ashamed004 Prøver å være glad for det og tenker at det er positivt frem til noe annet er bevist :Heartred
Godt å høre at vi er flere :-) Skal på første UL den 29/9, så tar en dag av gangen. Hadde en MA i fjor i uke 8, og da hadde jeg masse symptomer og en HCG som steg i flere uker etter at hjertet sluttet å slå.

Blir livredd jeg av å lese sånn
Det skjønner jeg :-( Var visst veldig atypisk det med at HCGen steg så veldig i etterkant....hadde en UL i uke 6+4 som viste bankende hjerte men med litt for lav frekvens, og ble satt tilbake 4 dager mtp størrelse. IOM at dette var IVF forsøk visste vi eksakt hvor langt jeg var på vei, så det var litt rart. Ble derfor fulgt opp hver uke, og i uke 8 var det ikke lenger hjerteaktivitet. Ventet på blødning, samtidig som vi målte hcg som fortsatte å stige normalt helt til uke 10. Da tok jeg en medisinsk abort. Nå har jeg blitt gravid helt naturlig og livredd for at det ikke skal gå veien denne gangen heller :-/ Men lever i håpet <3

Godt å høre at vi er flere :-) Skal på første UL den 29/9, så tar en dag av gangen. Hadde en MA i fjor i uke 8, og da hadde jeg masse symptomer og en HCG som steg i flere uker etter at hjertet sluttet å slå.
Altså, skulle trodd vi var samme person:p jeg har også en MA bak meg, i juni i år, også uke 8. Masse symptomer, murringer og alt på plass, hcg var skyhøy og jeg var kvalm.
Jeg skal på ul 26.09, og er spent, gleder meg, men gruer meg også masse tilfelle jeg opplever det samme igjen.. Heldigvis går det oftere bra enn dårlig :Heartred

Altså, skulle trodd vi var samme person:p jeg har også en MA bak meg, i juni i år, også uke 8. Masse symptomer, murringer og alt på plass, hcg var skyhøy og jeg var kvalm.
Jeg skal på ul 26.09, og er spent, gleder meg, men gruer meg også masse tilfelle jeg opplever det samme igjen.. Heldigvis går det oftere bra enn dårlig :Heartred
Krysser fingrene for oss begge nå ...unner ingen det vi hat gått gjennom <3 Fikk time til UL på fredag....er da 6 uker, så tidlig, men håper de kan se noe.

6+6
-gadd ikke lage kaffe engang i dag, ikke lyst på i det hele tatt! Den kom aldri når jeg hadde MA i jan, så det er litt betryggende. Var noen uker uten kaffe i første svangerskap.
Ja kaffe har vært en skikkelig YUCK for meg også… litt trist, men tenker at det er egentlig like greit siden koffein ikke er særlig nå uansett. Men ja, den er sterk, aldri opplevd avsmak for det før :bored: Blir faktisk kvalm av å tenke på det

Nå har bringebæret tatt over og kjører sitt helt eget løp tror jeg. Noen dager er jeg relativt oppegående og ikke kvalm i det hele tatt, andre dager går jeg og konstant må spise et eller annet for å holde kvalmen borte, samtidig som jeg kan sovne stående (og gjerne har 2-3 powernaps i løpet av dagen). Litt vanskelig å planlegge dagene, og føler meg fryktelig lite produktiv på jobb :bag: Spent på hvor lenge jeg kan late som om alt er i orden før jeg må krype til korset og fortelle sjefen hvorfor jeg oppfører meg så rart :hilarious: (7+5 i dag)
Ja tror du morkaken har begynt å overta? Var mindre kvalm i går og i dag :hello2 Men tok en postafen nå på kvelden da jeg hadde vært litt for oppegående og spist, så kom litt halsbrann osv. Men i dag var en bedre dag, denne uken har vært den tøffeste hittil :hungover: 7+6 i dag :Heartpink

Ja kaffe har vært en skikkelig YUCK for meg også… litt trist, men tenker at det er egentlig like greit siden koffein ikke er særlig nå uansett. Men ja, den er sterk, aldri opplevd avsmak for det før :bored: Blir faktisk kvalm av å tenke på det
Jeg måtte ta noen slurker iskaffe senere i dag, var på en skikkelig Koffein detox kjente jeg. Selv om jeg har holdt meg til 2 kopper daglig. :bored:

5+4
Kjent litt kvalme siste dagene, men er også syk så kan være derfor.
Brekker meg når jeg hoster :dead:

Back
Topp