Symptomtråd

Ja tror du morkaken har begynt å overta? Var mindre kvalm i går og i dag :hello2 Men tok en postafen nå på kvelden da jeg hadde vært litt for oppegående og spist, så kom litt halsbrann osv. Men i dag var en bedre dag, denne uken har vært den tøffeste hittil :hungover: 7+6 i dag :Heartpink
Aner ikke når den overtar,merker man forskjell da? :think005

Tenkte mer på at jeg har null kontroll over eller mulighet til å forutse symptomene mine for tiden,siden det går sånn opp og ned. Er helt utslitt! Så her er det den lille som er sjefen allerede :hilarious:

Er postafen trygt? Hadde vært greit med noe annet enn mat for å dempe kvalmen. Føler jeg spiser konstant noen dager :bag: (jeg er 7+6 i dag)

Aner ikke når den overtar,merker man forskjell da? :think005

Tenkte mer på at jeg har null kontroll over eller mulighet til å forutse symptomene mine for tiden,siden det går sånn opp og ned. Er helt utslitt! Så her er det den lille som er sjefen allerede :hilarious:

Er postafen trygt? Hadde vært greit med noe annet enn mat for å dempe kvalmen. Føler jeg spiser konstant noen dager :bag: (jeg er 7+6 i dag)
Ja sånn ja :joyful: Har som sagt hatt en helvetesuke med dårlig og vond mage, så når det endelig slapp så føler jeg meg sååå mye lettere.. kvalmen slapp litt også, håper det er ufarlig. Men typisk at den kommer igjen ja, som du sier så er det lille knøttet som styrer mye her nå :hilarious:

Man kan bli veldig kvalm og uggen når progesteron er på sitt høyeste (uke 7-9) så når morkaken overtar hormonene så kan kvalmen slippe litt har jeg lest.. men er ikke sikkert det stemmer altså. Var bare kvalm noen dager innimellom sist svangerskap.

Postafen skal være trygt. Jeg har også måttet dempe kvalme med mat. Men det er slitsomt i seg selv, lagt på meg 6kg jeg! 8+0 i dag

4+6 og hormonene var kommet for fullt, seriøst ALT er irr :grumpy:

Ja sånn ja :joyful: Har som sagt hatt en helvetesuke med dårlig og vond mage, så når det endelig slapp så føler jeg meg sååå mye lettere.. kvalmen slapp litt også, håper det er ufarlig. Men typisk at den kommer igjen ja, som du sier så er det lille knøttet som styrer mye her nå :hilarious:

Man kan bli veldig kvalm og uggen når progesteron er på sitt høyeste (uke 7-9) så når morkaken overtar hormonene så kan kvalmen slippe litt har jeg lest.. men er ikke sikkert det stemmer altså. Var bare kvalm noen dager innimellom sist svangerskap.

Postafen skal være trygt. Jeg har også måttet dempe kvalme med mat. Men det er slitsomt i seg selv, lagt på meg 6kg jeg! 8+0 i dag
Uff ja, kjenner til det.føler jeg spiser konstant noen dager. Og det hjelper ikke akkurat på følelsen av å være stinn og oppblåst heller. :bag:

Murringer er litt borte nå. Men har mye isende følelse pluss ligamentsmerter. Egentlig ganske betryggende. Kan liksom kjenne livmor veldig godt :joyful: Kort i pusten og ekstremt emosjonell.

5+0 i dag. Kjøleskapsgrøten jeg har sverget til den siste tiden fikk jeg i dag ikke i meg mer enn to skjeer av, så måtte finne meg noe annet. Endte med å reise fra jobb fordi kvalmen har ligget på vippepunktet i hele dag. Passer dårlig når det er en ganske aktiv jobb i tillegg til at jeg er generelt redd for å spy (vært siden jeg var liten).

8 uker i dag, har også angst av svingende symptomer og to tidligere spontanaborter. Går også på progesteron som noen nevnte så synes det er så vanskelig å stole på de symptomene jeg har..!

Er uggen/kvalm, slapp og trøtt, varm, blir fort sliten i korsryggen, og aversjoner mot mat jeg vanligvis digger. Må tvinge meg til å spise grønnsaker, vil helst bare ha ristet brød med brunost og syltetøy hele tiden

Fikk påvist hematom på ultralyd ved 7+2, og også satt tilbake 4 dager som i seg selv gjør meg nervøs er blitt 100% sykemeldt pga hematom og spotting ifm med det. Har veldig mye tid til å tenke på alt jeg kjenner og ikke kjenner som jeg jo blir litt gal av, samtidig som jeg ikke hadde klart å fokusere på jobb i denne tilstanden.

7+0 (uten å korrigere fra sist ultralyd som jeg ble satt frem 4 dager, så kanskje 7+4?) holder meg til menstermin enn så lenge.

Veldig annenhver dag med her. I går var jeg helt ute og ganske kvalm, la meg i sengen og spiste snop :nailbiting: og sovnet. Våknet kvalm for jeg hadde ikke orket å spise lunsj.

Litt bedre i dag, fått til en liten veldig moderat treningsøkt og vært en tur innom å Hilst på jobben. (100% sykemeldt) Kom hjem, spiste lunsj og konket ut på sofaen. Veldig trøtt og sliten om dagen.

5+0 i dag. Kjøleskapsgrøten jeg har sverget til den siste tiden fikk jeg i dag ikke i meg mer enn to skjeer av, så måtte finne meg noe annet. Endte med å reise fra jobb fordi kvalmen har ligget på vippepunktet i hele dag. Passer dårlig når det er en ganske aktiv jobb i tillegg til at jeg er generelt redd for å spy (vært siden jeg var liten).
Føler med deg med spy-angst, har samme sjæl :hungover: Får jo angst av å være kvalm. Men jeg spiser noe hver 3. time for å minske kvalmen og syns reisesyke-bånd har hjulpet, så har jeg tatt postafen de verste dagene. Jeg var kvalm noen dager sist graviditet men kastet aldri opp, har hatt noen dager i uke 6 og 7 med kvalme nå, men har vært heldig å klart å roe det ned :Heartpink

I dag føles det som om jeg er påkjørt av en buss, er heelt tappa for energi. Hadde en presentasjon på jobb i dag foran ca 50 personer i IT-avdelingen og jeg kjente på en slags klaustrofobi for å måtte fortsette å være på jobb framover når jeg har så behov for hvile :sleep002
Føler meg sulten, men har ikke lyst på mat egentlig hellero_O Gleder meg til helga, da skal jeg spise indisk og slappe av :blob8

Føler med deg med spy-angst, har samme sjæl :hungover: Får jo angst av å være kvalm. Men jeg spiser noe hver 3. time for å minske kvalmen og syns reisesyke-bånd har hjulpet, så har jeg tatt postafen de verste dagene. Jeg var kvalm noen dager sist graviditet men kastet aldri opp, har hatt noen dager i uke 6 og 7 med kvalme nå, men har vært heldig å klart å roe det ned :Heartpink
Takk for tips, og godt å høre vi er flere! Håper virkelig jeg slipper unna oppkast, at det bare holder seg til kvalmen. Skal sjekke ut reisesyke-bånd!

Har gått fra ulvesult til kvalme til nå å miste matlyst totalt… begynner å ligne veldig på hvordan det var forrige svangerskap :meh: jaja da går jeg kanskje ned igjen de 6 kg jeg har gått opp likevel da :angelic: eller at de jevner seg ut :hilarious:

Så uggen, føler jeg må spise noe hele tiden og sliter mer og mer å være på jobb hvor det er høyt tempo og ikke mulighet for å spise når som helst... bekkenet har begynt å krangle, spesielt på natten og utover dagen på jobb... Trøttheten har også tittet innom, nesten så jeg sovner før barnet for natten. Og denne uken har det vært voldsomt med svimmelhet/ lavt blodtrykk.
Mye ubehag i magen. Sikkert at det vokser og ting må begynne å flytte på seg. Minner mye om kynnere, men er nok strekk :Heartred

7+1 (7+5)
Fikk vært en liten tur på trening i går, og kjenner i dag at kroppen har veldig godt av det, selv om det ikke er store greiene jeg tørr å gjøre. Men det hjelper! Kvalm og total kaffe aversjon. Pupper er der men ikke så voldsomt.

Så uggen, føler jeg må spise noe hele tiden og sliter mer og mer å være på jobb hvor det er høyt tempo og ikke mulighet for å spise når som helst... bekkenet har begynt å krangle, spesielt på natten og utover dagen på jobb... Trøttheten har også tittet innom, nesten så jeg sovner før barnet for natten. Og denne uken har det vært voldsomt med svimmelhet/ lavt blodtrykk.
Mye ubehag i magen. Sikkert at det vokser og ting må begynne å flytte på seg. Minner mye om kynnere, men er nok strekk :Heartred
Uff, uggenheten kan jo forverres hvis du gjør mye. Høres ut som du kanskje burde se an mulighetene til noe sykemelding eller noe? Viktig å lytte på kroppen denne perioden:Heartpink Ofte blir man jo bedre fra uke 12 igjen :Heartpink

Back
Topp