Symptomtråd

Flere som sliter med hjertebank? Kan være det er helt urelatert til graviditeten, men oppsto et par dager før positiv test. Har fått legetime til uken for en sjekk.
Og flere som sliter med senebetennelse? Hadde det i første svangerskap i samme hånd. Bare nå beveger det seg opp i skulder mot kvelden :arghh:
Har alltid hatt veldig hjertebank de første ukene. Var til og med en gang og tok EKG pga det. Men alt er fint. Og så ble jeg engstelig pga det og da ble det jo verre. Ellers har jeg sist graviditet hatt karpaltunnel syndrom i hendene. Trodde først det var senebetennelse, men det var det ikke. Det syndromet er visst noe man kan få i graviditet.. Alt mulig rart.

Flere som sliter med hjertebank? Kan være det er helt urelatert til graviditeten, men oppsto et par dager før positiv test. Har fått legetime til uken for en sjekk.
Og flere som sliter med senebetennelse? Hadde det i første svangerskap i samme hånd. Bare nå beveger det seg opp i skulder mot kvelden :arghh:
Jeg har hatt veldig hjertebank fram til nå i uke 6, merka at det har roet seg bittelitt de siste dagene. 6+5 nå. Veldig plagsomt!

Jeg har hatt mye hjertebank. Ikke så mye nå lenger (7+0 i dag),men de første 3-4 ukene var det skikkelig ille. Og i dag fikk jeg bekreftet at alt stod bra til med den lille på ultralyd :love017

Har alltid hatt veldig hjertebank de første ukene. Var til og med en gang og tok EKG pga det. Men alt er fint. Og så ble jeg engstelig pga det og da ble det jo verre. Ellers har jeg sist graviditet hatt karpaltunnel syndrom i hendene. Trodde først det var senebetennelse, men det var det ikke. Det syndromet er visst noe man kan få i graviditet.. Alt mulig rart.
Veldig rart, karpaltunnel syndrom hadde jeg de to første gangene, sist svangerskap ble det så fælt at jeg måtte sove med skinner, og kunne ligge på en spesiell måte :grumpy: herlighet, dette hadde jeg fortrengt til jeg leste posten din nå:nailbiting:

Veldig rart, karpaltunnel syndrom hadde jeg de to første gangene, sist svangerskap ble det så fælt at jeg måtte sove med skinner, og kunne ligge på en spesiell måte :grumpy: herlighet, dette hadde jeg fortrengt til jeg leste posten din nå:nailbiting:
Det er skikkelig vondt… Håper vi slipper unna denne gangen!

Det er skikkelig vondt… Håper vi slipper unna denne gangen!
Det hadde faktisk være ganske digg å slippe. Jeg forsøker så godt jeg kan å være proaktiv, tror egentlig alt henger sammen med hyperemesisen hos meg. Sist så spiste jeg det jeg klarte å få ned, som ofte var ganske usunn mat, og klarte ikke å være noe særlig i bevegelse uten å kaste opp ekstreme mengder de påfølgende dagene. Nå forsøker jeg å være skikkelig streng på å forplikte meg til to faste yogaøkter i uken og drikke en grønn smoothie om dagen. Og håper på at det kan hjelpe å være litt proaktiv og psykisk innstille meg på at det er de to tingene som er målet for uken :cat: Har skjønt at det har vært ganske likt med deg, har du noen strategi for de neste 8mnd.?

Det hadde faktisk være ganske digg å slippe. Jeg forsøker så godt jeg kan å være proaktiv, tror egentlig alt henger sammen med hyperemesisen hos meg. Sist så spiste jeg det jeg klarte å få ned, som ofte var ganske usunn mat, og klarte ikke å være noe særlig i bevegelse uten å kaste opp ekstreme mengder de påfølgende dagene. Nå forsøker jeg å være skikkelig streng på å forplikte meg til to faste yogaøkter i uken og drikke en grønn smoothie om dagen. Og håper på at det kan hjelpe å være litt proaktiv og psykisk innstille meg på at det er de to tingene som er målet for uken :cat: Har skjønt at det har vært ganske likt med deg, har du noen strategi for de neste 8mnd.?
Kjempelurt av deg! Jeg har egentlig litt samme mål. Fortsette med trening 2 ganger i uken (så langt det går), spise jevnt gjennom dagen og være flink å drikke vann. Og så prøver jeg hele tiden å tenke positivt. Det hjelper veldig på alt egentlig. Er bare så glad jeg er gravid igjen, så holder meg optimistisk mtp symptomer fremover. Og så lytte til kropp og være flink å spørre etter hjelp om ting blir for ille etter hvert.

Flere med kvalme som føles som de har en slags klump eller slim i halsen? Går og småhoster og brekker meg pga den.. i tillegg har jeg fått sykt tørr og kløende hud i ansiktet og har normalt litt fet hud :wacky:

Skikkelig luftsmerter idag. Ingen forstoppelse (enda), men luftsmerter fra mellomgulvet og opp til skuldrene føles det ut som. Prøver å rulle litt på magen for å rape litt i skjul på jobb :smiley-ashamed004

6+1
Dårlig med symptomer i dag :bored: ble litt beroliget når jeg konket ut på sofaen en times tid. Føler meg veldig bra og energisk... Dette er dag 4 med albyl-e. (Blodfortynnende). Håper det er pga de. Men er veldig redd ting har sluttet å utvikle seg. Kvalmen er helt borte...puppene avtar også. Samboer er bortreist frem til søndag..vurderer å ta blodprøver i morgen for å vite..vil jo helst vite så fort som mulig hvis det ikke går veien.
Ahh. Grusomt å føle på dette :sorry: Har symptomer vært borte lenge? Fikl du tatt blodprøver i dag? :Heartpink

Det er godt å vite at man ikke er alene om det, men fryktelig ubehagelig... Mener å minnes jeg hadde litt første svangerskap, men dette er på et helt annet nivå.
Har lest om karpaltunnelsyndrom, men stemmer ikke helt overens med symptombildet. Men takk for at du skrev om det, kan likne en del.

Ja tok blodprøver i dag.. får nok svar i kveld. Men begynte å blø litt nå. Så tror ikke dette får veien nå heller :arghh: murrer i korsryggen og magen...
Ååå nei :sorry: Uff håååper jo det skal gå bra fordi da, men du kjenner vel kanskje tegnene på kroppen din best selv :Heartpink

Ååå nei :sorry: Uff håååper jo det skal gå bra fordi da, men du kjenner vel kanskje tegnene på kroppen din best selv :Heartpink
Kom bare littegrann brunt, også en dråpe med friskt blod.. også stoppet det. Men jeg føler meg helt normal igjen. Ingen kvalme, ingen ømme pupper, ikke trøtt lenger. Håper de jobber fort på furst på fredager også!

Kom bare littegrann brunt, også en dråpe med friskt blod.. også stoppet det. Men jeg føler meg helt normal igjen. Ingen kvalme, ingen ømme pupper, ikke trøtt lenger. Håper de jobber fort på furst på fredager også!
Ja jeg fikk svar på kvelden fredag, åååh som jeg håper det går bra for deg :shy: :smiley-angelic001

Lite håp om at det er pga jeg startet med blodfortynnende for noen dager siden. Men tviler. Litt innstilt på at de ikke går bra nå. Men absolutt bedre at det skjer nå enn i uke 9 som sist
Ja håper det er forklaringen :shy: :Heartpink Krysser alt :smiley-angelic001

Hjelpes der kom kvalmen tilbake :sour:som ett tog! Kan jeg ikke bare være glad når jeg har symptomfrie dager? Gått å krisemaksimert i flere dager nå o_O etter alle skjema jeg kan finne på nett er 38000 hcg i uke 6 ganske høyt. Rart hvordan kvalme kan berolige en. Fikk hvertfall litt tidligere ultralyd, så 2 dager til bare nå :Heartred:nailbiting:

DPO 10 idag.
● menssmerter/ murringer
● sulten konstant
● svak halsbrann
● trøtt
● tissetrengt
● oppblåst
● kviser

Utenom har jeg ligget syk med kraftig hosting og med nesten null søvn. Så kjenner det skal bli godt å bli frisk nå snart. Litt bedre idag :hello2

Back
Topp