Symptomtråd

Ja og noen kjenner på hver minste ting i kroppen (som meg) mens andre er ikke like følsomme, men at det likevel jobbes like bra inni kroppen fordi!! :smiley-bounce022

• Liker
Reactions: M.V
De syke drømmene er tilbake :hilarious: jeg drømmer stort sett hver natt, men de blir ekstra rare når jeg er gravid:p

Inatt drømte jeg at jeg skulle besøke en familie via jobben min, og de bodde på ned nedlagt sykehjem. Det falt døde kroppsdeler, jord, mark og andre ting ned fra taket. Samt at en hånd drev å dro meg i håret når jeg gikk rundt der. Yrkesskadd eller sett for mye skrekkfilm? :laughing002

5+3
- ømme pupper (som også har vokst :shifty:)
-Noe kvalme når jeg blir sliten/sulten
- trøtt! Men ikke ille ennå. Er sykemeldt så får hvilt bra.
- mye gass!
-Hard i magen, men prøver å spise mengder med grønnsaker og fiber, det hjelper. Prøve å holde vekten også siden jeg er overvektig fra før. Søtsuget har vært mye mindre nå som jeg har vært nøye med maten :cat:

Tett i nesen og slim i halsen (er det et symptom da?) som gjør at jeg brekker meg ekstra.
Kvalme og brekninger, noenlunde håndtert med xonvea så langt :love017
Sur smak i munnen som kommer og går og gjør at alt av drikke smaker muggent.
Trøtt og andpusten av de minste ting (som å ta ut fra oppvaskmaskina.
Tunge og ømme bryst
Kviser :bag:

Samboeren sa i går at han syns puppene mine har vokst. Jeg ser det ikke selv. Og at jeg har mer rødhet i ansiktet. Veldig slapp lørdag for meg. Sov dårlig i natt, grunnet brennende ubehag i leggene. Glad samboeren hadde nattevakt. Jeg tok dyna og puta hans og la under leggene mine.

Tett i nesen og slim i halsen (er det et symptom da?) som gjør at jeg brekker meg ekstra.
Kvalme og brekninger, noenlunde håndtert med xonvea så langt :love017
Sur smak i munnen som kommer og går og gjør at alt av drikke smaker muggent.
Trøtt og andpusten av de minste ting (som å ta ut fra oppvaskmaskina.
Tunge og ømme bryst
Kviser :bag:
Ja slim i halsen henger visst sammen med dette med mer blodforsyning det og tror jeg, samme som med tette nesa :/ Bra Xoneva gir litt demping da :Heartpink

Samboeren sa i går at han syns puppene mine har vokst. Jeg ser det ikke selv. Og at jeg har mer rødhet i ansiktet. Veldig slapp lørdag for meg. Sov dårlig i natt, grunnet brennende ubehag i leggene. Glad samboeren hadde nattevakt. Jeg tok dyna og puta hans og la under leggene mine.
Jeg sprayer magnesium-olje på leggene når jeg kjenner brenning eller kribling i fotene. Slet mye med restless legs på slutten av forrige svangerskap. Nå har jeg magnesium olje jeg skal prøve. Hittil funker det, men ikke så ille plaget enda heller da

6+3:
- Brystene har nådd enda ett nivå av brystspreng! For ja, nå kjennes det nesten sånn ut! Hvor lenge skal dette foregå? Blir jo nærmest uvel av det…
- Nå må jeg spise så jeg ikke skal bli kvalm, skal liksom mindre ting til før noe gjør meg litt «uvel» nå :facepalm: Men hjelper heldigvis enda å spise, håper det kan fortsette sånn

Jeg sprayer magnesium-olje på leggene når jeg kjenner brenning eller kribling i fotene. Slet mye med restless legs på slutten av forrige svangerskap. Nå har jeg magnesium olje jeg skal prøve. Hittil funker det, men ikke så ille plaget enda heller da
Hvor får du kjøpt magnesium olje? Jeg tenker jeg skal begynne med støttestrømper også nå. Har flere par liggende, men jeg har ikke funnet de i sokkeskuffa enda. Har en jobb hvor jeg står hele dagen.

Hvor får du kjøpt magnesium olje? Jeg tenker jeg skal begynne med støttestrømper også nå. Har flere par liggende, men jeg har ikke funnet de i sokkeskuffa enda. Har en jobb hvor jeg står hele dagen.
Bestiller på nett

Og denne

Uke 5
- vondt bekken, heldigvis ikke like ille som forrige gang på denne tiden. Men det var grunnen til at jeg tok test denne gangen :Heartred
- vondt håndledd, samme som forrige gang.
- føler meg oppblåst

6+4
Har hatt et par netter der jeg har sovet litt bedre igjen, og hrv ser ut som har gått litt opp. Fikk naturlig nok litt panikk på grunn av dette, men etter en artikkel om HRV-data hos gravide så kan det se ut som dette er normalt i uke 6-7. Noe med at kroppen tilpasser seg litt og slikt.

Har også begynt å kjenne litt mer på uggenhet og småkvalme de siste dagene. Ikke noe voldsomt enda, men nok til at matlysten er så som så, samtidig som jeg er mer sulten, og nødt å spise nesten hele tiden for å unngå å føle meg uggen. (Merkelig nok føles dette litt betryggende siden søvnen har kommet seg, og jeg har vært bekymret :hilarious: )

Fremdeles trøtt og sliten, og må duppe midt på dagen omtrent annenhver dag.

Har hatt noe stikking i siden i går og litt i dag, og fremdeles fryktelig treg mage :bag:

Edit: Og ja, fryktelig ømme pupper - typ at jeg våkner om natta om jeg kommer borti de :dead:

Mine symptomer nå i Uke 4+
  • Vonde/såre nipler og ømme bryster.
  • Kvalme, spesielt om morgen og kveld.
  • Vondt i korsryggen, og murring i magen

Back
Topp