Symptomtråd!

Håper du finner det som funker for deg :love2Eg har stillesittande kontorjobb, men pc-skjerm og tv forverrer kvalmen her. Høyres heilt dust ut egentlig. Eg skjønte det ikkje før eg fekk ny fastlege og som sa det til meg, at det var vanlig.
Var vel godt over 20 veker sist før eg kunne sjå tv uten å bli kvalm :bag: mista dei to første graviditetane, så har ikkje å sammenligna med der. Men hadde vert fint om eg kunne sleppe meir unna denne gongen :angelic:
Det gir egentlig litt mening! Får begrense det litt da. Alt må prøves :happy: drakk noe som heter liquid iv tidligere idag, samboer som bruker, skal hydrere og er full av vitaminer og mineraler, og jeg har ikke vært kvalm siden:happy: og jeg er i sjokk! Skal drikke en sånn imorgen tidlig også og se om den tar morgenkvalmen også! Hadde vært deilig å sluppe å bruke postafen. Hvor langt er du på vei da? Og hvordan er formen?

Jeg er litt usikker på om jeg skal sykemelde meg eller ikke. Vurderer 50% da. Skal snakke med legen i morgen…
Jeg har sendt inn til min lege om 50% for en periode for å se hvordan det går. Klarer jo ikke hele arbeidsdagen. Klarer ikke være sammen med de hjemme heller. Nå i helgen har jeg dubbet 4 ganger hver dag + sovnet på sofaen når jeg og sambo ser serie. :hilarious: Helt håpløst!

Jeg har sendt inn til min lege om 50% for en periode for å se hvordan det går. Klarer jo ikke hele arbeidsdagen. Klarer ikke være sammen med de hjemme heller. Nå i helgen har jeg dubbet 4 ganger hver dag + sovnet på sofaen når jeg og sambo ser serie. :hilarious: Helt håpløst!
Det er viktig å ta vare på seg selv! :Heartred

Det gir egentlig litt mening! Får begrense det litt da. Alt må prøves :happy: drakk noe som heter liquid iv tidligere idag, samboer som bruker, skal hydrere og er full av vitaminer og mineraler, og jeg har ikke vært kvalm siden:happy: og jeg er i sjokk! Skal drikke en sånn imorgen tidlig også og se om den tar morgenkvalmen også! Hadde vært deilig å sluppe å bruke postafen. Hvor langt er du på vei da? Og hvordan er formen?
Håper det hjelper vidare og då, det hadde jo vert digg :joyful:

Kun 4+0 her i dag. Veldig trøtt, men tviler på det er graviditeten som gjer det så tidlig:happy:
Kvalmen pleier å komme i veke 7 her, så håper eg har 3 gode veker igjen. Eg har berre jobba i jobben min sidan oktober, så gruer meg til ein potensiell sjukemelding.. Prøver å sei til meg sjølv at ingen er uerstattelig, men det passar ikkje sånn veldig bra om eg blir vekke no før sommaren, mtp prosjektene eg har.
Men skitt au, det blir som det blir:bag:

Håper det hjelper vidare og då, det hadde jo vert digg :joyful:

Kun 4+0 her i dag. Veldig trøtt, men tviler på det er graviditeten som gjer det så tidlig:happy:
Kvalmen pleier å komme i veke 7 her, så håper eg har 3 gode veker igjen. Eg har berre jobba i jobben min sidan oktober, så gruer meg til ein potensiell sjukemelding.. Prøver å sei til meg sjølv at ingen er uerstattelig, men det passar ikkje sånn veldig bra om eg blir vekke no før sommaren, mtp prosjektene eg har.
Men skitt au, det blir som det blir:bag:
Ja, forstår godt hva du mener! Men det er som du sier, det er ikke noe å få gjort noe med! Men håper virkelig du slipper unna den aller verste kvalmen denne gangen!! :Heartred

I dag har jeg fått erfare morgenkvalme for første gang, og fy, hvis det skal være slik i ukene fremover vet jeg ikke hvordan jeg skal klare meg på jobb… Er 5+2 i dag og har kjent på litt kvalmebølger spesielt når jeg har vært sulten i helga, men dette er første morgenen hvor jeg sitter på jobb og lurer på hvordan dette skal gå :depressed:

6+0 i dag, kvalmen bare fortsetter :meh: Ringt å hørt om tul i Ålesund i uke 8, så håper jeg får en time for å sjekke om det er 2, for det er jeg litt redd for:hilarious: Hadde også vært gøy da! Men siden jeg er så innmari kvalm så begynner jeg å lure. Første svangerskap var ikke i nærheten som dette før mye senere i 3 uker før det gikk over igjen. Vært kvalm siden før 3+3 av og på. Føler meg syk liksom.

Allerede kvalme og litt ømhet i mage og pupper. Bare 3 +3 i dag :)

I dag har jeg fått erfare morgenkvalme for første gang, og fy, hvis det skal være slik i ukene fremover vet jeg ikke hvordan jeg skal klare meg på jobb… Er 5+2 i dag og har kjent på litt kvalmebølger spesielt når jeg har vært sulten i helga, men dette er første morgenen hvor jeg sitter på jobb og lurer på hvordan dette skal gå :depressed:
Tenkte det samme forrige uke da kvalmen slo til hos meg. Har enda ikke funnet en god løsning. Gjorde meg klar jobb idag men måtte snu og reise hjem etter levering i barnehage. Kvalmen er altfor intens :nailbiting: Skal prøve postafen et par dager nå men om det ikke hjelper så må jeg vel kaste inn årene..God bedring til deg!!!❤️

• Omsorg
Reactions: E96
6+0 i dag, kvalmen bare fortsetter :meh: Ringt å hørt om tul i Ålesund i uke 8, så håper jeg får en time for å sjekke om det er 2, for det er jeg litt redd for:hilarious: Hadde også vært gøy da! Men siden jeg er så innmari kvalm så begynner jeg å lure. Første svangerskap var ikke i nærheten som dette før mye senere i 3 uker før det gikk over igjen. Vært kvalm siden før 3+3 av og på. Føler meg syk liksom.
Spennende! Håper du får tul da! :smiley-bounce022Jeg var også ganske tidlig kvalm, men ikke i nærheten så kvalm så jeg ble nå i uke 5/6 . Jeg kom meg ikke på jobb idag pga kvalmen. Har du komt deg på jobb? Eller var du sykemeldt?

Spennende! Håper du får tul da! :smiley-bounce022Jeg var også ganske tidlig kvalm, men ikke i nærheten så kvalm så jeg ble nå i uke 5/6 . Jeg kom meg ikke på jobb idag pga kvalmen. Har du komt deg på jobb? Eller var du sykemeldt?
Håper jeg også, men de hadde ganske fullt. Håper skikkelig noen avbestiller så jeg får den timen :hilarious: Jeg MÅTTE fordi jeg åpner, vi er underbemannet og jeg må passe butikken. Hjalp ikke at ene kollegaen min som er her med meg dro til en time på sykehuset, men det skal gå bra om det ikke kommer så mye folk:hilarious: Spiser en del knekkebrød og salte kjeks nå. Skulle vel egentlig tatt en dubb:hilarious: Håper du ikke er alt for dårlig da! Er så ekkelt dette

5+6 i dag (ifølge. siste mens), og jeg kjenner at både kvalme, tretthet og ømme bryst har begynt å bli mer fremtredende. Det kjentes ut som om jeg skulle sovne under et møte i dag, og på bilturen hjem måtte jeg åpne vinduet ved min samboer, for å ikke kaste opp (reagerer visst på en lukt ved han enkelte dager) :facepalm: Veldig deilig å kjenne litt på symptomer, og spennende å se hvordan det utvikler seg fremover!

Jeg er cirka 5+1 i dag og det som merkes aller mest er mitt meget irritable humør også fryser jeg noe så vanvittig. Fram med ulltøyet igjen! Ellers også tidvis kvalm, treg mage, veldig trøtt og daff. Synes det allerede dette kjennes tyngre ut nå enn sist jeg var gravid i 2021, men det kan jo og ha med den lille travle 1,5-åringen her hjemme (-: som en mager trøst minner jeg meg selv på at symptomer er en veldig god ting; det skjer noe helt ekstremt spennende i kroppen ❤️

Varme tanker til dere alle <3

Last edited:
Back
Topp