Symptomtråd!

Kun 12 dpo i dag, men hatt mykje menssmerter i mage og korsrygg siste dagane, kraftigare enn i dei forrige graviditetane. Vert småkvalm og uggen i formiddag, men håper det er tilfeldig. Pleier blir sengeliggande med kvalme, men det er først rundt 7 veker. Syns det er ekstremt tidlig om det skulle begynne no :bag:

Vi er vel ca likt. Og jeg kjenner på det samme! Vanskelig å sette ord på hva det er, men det er en slags smerte. Har lest at det er livmoren som er i gang med å strekke seg og at det er normalt.

Jeg har litt frykttanken for SA, men prøver å legge de bort.
Hvordan er det med deg? ❤️

Jeg har også mista lysta på mat. Blir kvalm når jeg spiser. Og i tillegg mista lysta på godteri. Så dette blir spennende :hilarious:

Jah MASSE. Det gav seg 5+1. Var supernervøs hele uka, men testene ble sterkere og kvalmen meldte seg 5+2. Så tenker det går greit egentlig! Ser det litt an
Godt å høre! Kvalmen meldte seg da jeg skulle skjære kyllingfilet i dag:meh: 5+0 i morgen, håper det avtar snart!

Trøtt trøtt trøtt. Sitter på nattevakt. Vet ikke hvordan jeg skal holde ut dette her :oops: Er visst ekstra irritert også om dagen i følge min samboer. :p Ellers fin form, bare mye do-springing og er ganske tørst etter vann om dagen.

5+6 i dag. Jeg er så innmari kvalm, hver eneste dag. Det føles uutholdelig og resulterer i lite mat gjennom dagen. Noen andre som har det sånn? Gruer meg skikkelig til jobb i morgen :nailbiting:

5+6 i dag. Jeg er så innmari kvalm, hver eneste dag. Det føles uutholdelig og resulterer i lite mat gjennom dagen. Noen andre som har det sånn? Gruer meg skikkelig til jobb i morgen :nailbiting:
Samme her! Har vært helt ute av drift siden onsdag. Har blitt anbefalt av legen min å prøve ut postafen et par dager, så skal prøve det, ellers kan jeg bare glemme jobb imorgen :arghh:

Samme her! Har vært helt ute av drift siden onsdag. Har blitt anbefalt av legen min å prøve ut postafen et par dager, så skal prøve det, ellers kan jeg bare glemme jobb imorgen :arghh:
Husk at du ikkje kan kjøra bil når du tar Postafen :pompus:

Uff, det er sååå ekkelt.. håper det hjelper deg :Heartpink

Jeg får i meg mye mindre mat enn jeg pleier, for jeg blir skikkelig kvalm når jeg spiser. Pluss at kvalmen går i bølger :depressed:

Ja, så det nå. Tenker jeg kanskje kan ta en om kvelden, så kan jeg vel kjøre neste dag? Lov å håpe at det hjelper iallefall :happy:
Kjem nok an på korleis dei virker på deg. Eg sov 12-16 timar i døgnet når eg tok dei fast i første graviditet. Blei heilt slått ut :bag:
Men om kvalmen er for gale til at du klarer å stå i jobb uten å måtte medisinere deg så syns eg sjukemelding er på sin plass. Kanskje gradert kan vere nok og.
Eg har vert sengeliggande med kvalme i første trimester i tre graviditetar og er det ein ting eg har lært så er det at det beste du gjer for å lindre kvalmen er å ta det med ro. Eg fekk smellen som regel dagen etter eg hadde anstrengt meg, så eg forstod ikkje heilt først kvifor det varierte sånn dag for dag i første graviditeten :)

Kjem nok an på korleis dei virker på deg. Eg sov 12-16 timar i døgnet når eg tok dei fast i første graviditet. Blei heilt slått ut :bag:
Men om kvalmen er for gale til at du klarer å stå i jobb uten å måtte medisinere deg så syns eg sjukemelding er på sin plass. Kanskje gradert kan vere nok og.
Eg har vert sengeliggande med kvalme i første trimester i tre graviditetar og er det ein ting eg har lært så er det at det beste du gjer for å lindre kvalmen er å ta det med ro. Eg fekk smellen som regel dagen etter eg hadde anstrengt meg, så eg forstod ikkje heilt først kvifor det varierte sånn dag for dag i første graviditeten :)
Takk for tips! Ja må bare prøve å se tror jeg, jobben min i seg selv er ikke veldig slitsom. Men kan jo fort forverre seg uansett ja. forrige svangerskap var jeg så dårlig at jeg var sengeliggende i nesten fire måneder, og da var jeg ikke på jobb heller, men hadde også en tyngre fysisk jobb da.. denne gangen er det litt annerledes. Har vært ok på kvelden, men morgenkvalmen varer til formiddag, dvs hele arbeidsdagen. Så hadde vært fint om postafen tok den verste morgenkvalmen. Men det er sant det med stress også. Jeg prøver å finne ut hva som fungerer og ikke, ikke blitt helt klok på det enda :dead:

Takk for tips! Ja må bare prøve å se tror jeg, jobben min i seg selv er ikke veldig slitsom. Men kan jo fort forverre seg uansett ja. forrige svangerskap var jeg så dårlig at jeg var sengeliggende i nesten fire måneder, og da var jeg ikke på jobb heller, men hadde også en tyngre fysisk jobb da.. denne gangen er det litt annerledes. Har vært ok på kvelden, men morgenkvalmen varer til formiddag, dvs hele arbeidsdagen. Så hadde vært fint om postafen tok den verste morgenkvalmen. Men det er sant det med stress også. Jeg prøver å finne ut hva som fungerer og ikke, ikke blitt helt klok på det enda :dead:
Håper du finner det som funker for deg :love2Eg har stillesittande kontorjobb, men pc-skjerm og tv forverrer kvalmen her. Høyres heilt dust ut egentlig. Eg skjønte det ikkje før eg fekk ny fastlege og som sa det til meg, at det var vanlig.
Var vel godt over 20 veker sist før eg kunne sjå tv uten å bli kvalm :bag: mista dei to første graviditetane, så har ikkje å sammenligna med der. Men hadde vert fint om eg kunne sleppe meir unna denne gongen :angelic:

Back
Topp