Symptomtråd

Dette er svangerskap nr 4, ingen symptomer med de andre før uke 12, denne gang kom kvalmen allerede 12 dpo, før jeg hadde testet! Kvalmen vedvarer enda (er 5+1 idag) og er der så og si hele dagen [emoji20] ellers er jeg utrolig trøtt, og må opp og tisse flere ganger om natten.

Jeg er 4+2 i dag. Har vondt i korsryggen og er trøtt. Har også mensenmurringer. Jeg gikk en ganske bratt tur i går og for 5 dager siden. Merket sinnssykt forskjell på yteevne bare på de 4 dagene. Måtte ta det helt med ro i går da pulsen var i taket. Noen som har opplevd noe liknende?
Var et av symptomene jeg hadde sist! Var 6 uker på vei og ble skikkelig andpusten av en tur jeg vanligvis gikk med letthet. Ikke merket noe til det denne gang.

Alt smaker vondt og jeg er forstoppet ut av en annen verden. Sist varte det helt til siste slutt. Hurra!

I dag kom småkvalmen. Jeg tror den kom fordi jeg er trøtt og ble sliten på jobb i 4t langt møte og ikke fikk småspist med en gang. Nå gleder jeg meg til å dra hjem og ta en hvil før mini hentes i bhg.

Fikk en positiv test i går kveld og en i dag morges. Har hatt endel symptomer så det var ikke overraskende.
Symptomene har vært følgende, og har vart i akkurat 1 uke(jeg er ifølge kalenderen 4+3 i dag):

Litt ømme bryster (mindre enn ved forventet mens, men litt "posete" i formen, på en måte.. :p )
Ekstrem trøtthet, har ikke orket å lese som vanlig, og henger bak pensum (studerer).
Vondt i haleben(regner med at det bekkenet, dette er min 2 graviditet).
Vondt i hodet (pleier aldri å ha det).
Ekstremt kvalm (har vært en STOR utfordring å komme meg til skolen på bussen).
Lukter vondt av mat som jeg ellers liker, som eple og pære som nå har en hvitløksaktig smak.
"Leamus" i vagina/venstre eggstokk (dette har jeg ellers aldri, sånn som man kan få ofte på øyelokket).
Sterke mensmurringer, har trodd at mensen skulle komme hver kveld i 4-5 dager nå.
Litt lett angst (pleier å få det ved menustrasjonsdagene til vanlig også).
Fysen på godis...
:cool05

P.S. hadde aldri forventet å få symptomer så "ekstremt" tidlig. Hadde ikke det i mitt første svangerskap!

Jeg har begynt å få noen stikkinger på venstre side. Synes ikke de ligner på ligamentsmerter, så krisemaksimereren i meg tenker jo det verste med en gang.
Sånn hadde jeg det gjennom hele forrige svangerskap og det var en av grunnene til at jeg mistenkte graviditet nå. Stikker skikkelig til i siden hvis jeg snur meg for brått, også gjør det vondt en liten stund før det går over. Jeg tenker at jeg merker det vokser inni der i allefall og det er definitivt en bra ting i tillegg til at jeg nå har begynt med kvalme.. [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji173] [emoji173]

Jeg er mer glemsk, ord blander seg og jeg glemmer hva ting heter haha! Av og til småkvalm VELDIG sulten!! Er ekstremt oppblåst og sitter med buksa kneppa opp på jobben [emoji23][emoji23][emoji23] det kommer mer "melk" ut av ene brystet enn før. Det har egentlig aldri forsvunnet helt siden forrige på snart 3 år. Tja tror det var det.

Også stikker det til nedentil innimellom at det kjennes ut som om jeg river i stykker noe [emoji21]

Ømme bryster
Lette menssmerter
En del stikking i eggstokker/nedre mage
Enormt glemsk
Og kraftig forkjølet, ble det sist gang også :bag:

Sånn hadde jeg det gjennom hele forrige svangerskap og det var en av grunnene til at jeg mistenkte graviditet nå. Stikker skikkelig til i siden hvis jeg snur meg for brått, også gjør det vondt en liten stund før det går over. Jeg tenker at jeg merker det vokser inni der i allefall og det er definitivt en bra ting i tillegg til at jeg nå har begynt med kvalme.. [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji173] [emoji173]
Det der stikker skikkelig når man snur seg er ligamentsmerter trodde jeg. Dette her var annerledes. Men det gikk over. De ligamentene kjenner jeg også når jeg nyser og hoster [emoji23]

Ømme bryster
Lette menssmerter
En del stikking i eggstokker/nedre mage
Enormt glemsk
Og kraftig forkjølet, ble det sist gang også :bag:
Jeg er også skikkelig forkjølet! Men har ikke koblet det som et symptom, hehe.
Og glemsk ja. Hodet er ikke på rett plass!

Jeg er blid (haha, uvanlig på denne tiden når jeg egentlig skal ha mens!), har veldig urolig mage og fryser mye. Føler meg sulten med en gang jeg har spist også!

Jeg er såå trøtt fortiden [emoji42]
Og så ser det ut som at jeg får det samme symptomet som jeg hadde sist graviditet, å våkne mellom 4-5 tiden om natta/morgenen og så slite med å sovne igjen.. så er jo ikke rart jeg er trøtt [emoji6]

Og så ser det ut som at jeg får det samme symptomet som jeg hadde sist graviditet, å våkne mellom 4-5 tiden om natta/morgenen og så slite med å sovne igjen.. så er jo ikke rart jeg er trøtt [emoji6]

Haha! Siste uken har jeg også våknet i 4-tiden hver morgen og ikke fått sove igjen[emoji23] er vel too exited?? [emoji23]

Haha! Siste uken har jeg også våknet i 4-tiden hver morgen og ikke fått sove igjen[emoji23] er vel too exited?? [emoji23]
Hahah [emoji23][emoji23] kan være spenningen nå ja [emoji6] men jeg haddey det sånn frem til uke 15/16 sist og håper det ikke blir sånn nå [emoji6]

Ååå! Ja! Søvn! Trøtt som en dupp, men våkner samme tida som deg og sliter med å sove igjen. Er nesten ikke vits med vekkerklokke lenger [emoji23]

Back
Topp