Symptomtråd ✨

5+2

Murrer og strekker seg fremdeles i livmor. Ikke vondt, bare ubehagelig. Og puppene mine kjennes ut som om de skal sprenge :hilarious:

Hei! Er 11 dpo i dag, men har ikke testet da ikm er om 3/4 dager og jeg er bortreist, og samboer er borte på jobb. Ønsker derfor ikke å teste før nærmere ikm og når jeg er hjemme og samboer nærmer seg hjemme.

Jeg har siden igår og i dag tidlig merket noen symptomer som jeg lurer på om dere har opplevd så tidlig: har hatt jevnlige stikk/strekk i livmor som ikke gjør vondt, men merkelig/rar følelse, er oppblåst, har blødd neseblod tre dager på rad, er eeeekstremt trøtt, men sover dårlig på natta. Trodde at dersom man er gravid så kommer slike symptom senere. Så er jo redd det er pms symptomer også, men pleier ikke å oppleve slikt før tr kommer. Har aldri vært gravid før så kan ikke sammenligne det med noe heller

Håper noen har erfaring med dette og at det har vist seg å være en spire. Gleder meg til å teste, samtidig som jeg er nervøs…

I går kveld merket jeg at brystene var begynt å bli ømme! Trøtt, får ALDRI nok søvn, sover aldri godt heller... Lite mat som frister, så skive med smør på er gull :laughing002
Men hadde en kollega som lagde afrikanske samosa på jobb i går, og begynte å gråte av takknemlighet for maten var så god :sad015
Styrer i bhg så meg selvfølgelig, etter at jeg hadde sneket meg inn på et bad for å grine litt! :dead::dead:
Det betyr at jeg snart burde fortelle henne hva som skjer :smiley-ashamed005

4+2
Hadde første ligamentsmerte i dag, sov litt med poden på dagen fordi jeg er så trøtt og sliten. Så jeg kjenner kroppen jobber på. Mye murringer og korsryggsmerter, halsbrann, tungpustet/blir fort andpusten, fryser konstant og sensitive bryst. Kjennes ut som det "trekker" i niplene og all bevegelse med og uten BH som friksjon kjennes sensitivt ut på brystene.

Men den ligamentsmerten kjente jeg skikkelig godt igjen fra svangerskapet med førstemann. Hadde myyye ligamentsmerter da. Det var sånn skarp smerte/strekk på venstre side da jeg reiste meg fra senga etter å ha sovet med poden, som ble borte etter et sekund også verker det litt etterpå også er det helt borte. Var godt å kjenne på selv om det var vondt, betryggende at det ser ut til å gå riktig vei dette her :Heartpink :Heartblue Kjøpte faktisk også første tingen til baby i dag, et sengetøy jeg bare smelta helt av :Heartred Det var 50% på KID så måtte bare slå til :laughing002 :love017

4+3
Energi nivået føles ganske greit, men vi har et magevirus som driver å smitter rundt, så var ganske urolig og løs i magen i går. Heldigvis har jeg ikke spydd slik som en del andre har gjort pga viruset. (Nå er det kanskje ikke helt enkelt å avgjøre om jeg har urolig mage pga virus eller pga graviditet :laughing002)
Heldigvis hatt grei matlyst likevel og fått i meg masse væske.
Annet enn en urolig mage har jeg kjent på en del plager i korsrygg, etter en lang og aktiv dag, var korsryggen min helt ferdig :dead:

4+2
Hadde første ligamentsmerte i dag, sov litt med poden på dagen fordi jeg er så trøtt og sliten. Så jeg kjenner kroppen jobber på. Mye murringer og korsryggsmerter, halsbrann, tungpustet/blir fort andpusten, fryser konstant og sensitive bryst. Kjennes ut som det "trekker" i niplene og all bevegelse med og uten BH som friksjon kjennes sensitivt ut på brystene.

Men den ligamentsmerten kjente jeg skikkelig godt igjen fra svangerskapet med førstemann. Hadde myyye ligamentsmerter da. Det var sånn skarp smerte/strekk på venstre side da jeg reiste meg fra senga etter å ha sovet med poden, som ble borte etter et sekund også verker det litt etterpå også er det helt borte. Var godt å kjenne på selv om det var vondt, betryggende at det ser ut til å gå riktig vei dette her :Heartpink :Heartblue Kjøpte faktisk også første tingen til baby i dag, et sengetøy jeg bare smelta helt av :Heartred Det var 50% på KID så måtte bare slå til :laughing002 :love017
Såre nipler og ligament smerter har jeg også. Niplene blir bare mer og mer såre, snitter det litt tøy borti så er det vondt :hilarious: Litt godt med symptomer da :love017

Dette er min 7 graviditet. Men, har 2 fullførte graviditeter bak meg. På kvelden ser magen like stor ut som da jeg var 14 uker på vei med førstemann :hilarious: Til og med mannen min kommenterte det i går.

Tror faktisk jeg må gå til innkjøp av gravidbukser snart, for den «bloaten» her er ekstrem.

Hei! Er 11 dpo i dag, men har ikke testet da ikm er om 3/4 dager og jeg er bortreist, og samboer er borte på jobb. Ønsker derfor ikke å teste før nærmere ikm og når jeg er hjemme og samboer nærmer seg hjemme.

Jeg har siden igår og i dag tidlig merket noen symptomer som jeg lurer på om dere har opplevd så tidlig: har hatt jevnlige stikk/strekk i livmor som ikke gjør vondt, men merkelig/rar følelse, er oppblåst, har blødd neseblod tre dager på rad, er eeeekstremt trøtt, men sover dårlig på natta. Trodde at dersom man er gravid så kommer slike symptom senere. Så er jo redd det er pms symptomer også, men pleier ikke å oppleve slikt før tr kommer. Har aldri vært gravid før så kan ikke sammenligne det med noe heller

Håper noen har erfaring med dette og at det har vist seg å være en spire. Gleder meg til å teste, samtidig som jeg er nervøs…
Litt sent svar kanskje, men de første symptomene mine (rundt 8 DPO) var at jeg var sinnsykt oppblåst. Vi snakker, jeg satt på forelesning på skolen og måtte gå på do for å dra strømpebuksa ned undermagen så strikken satt rundt hofta fordi det var direkte vondt å ha noe på magen oppblåst. I dagene før, fra ca 5DPO reagerte jeg også på at jeg prompet mye mer enn vanlig, var også (og er enda) treg maget, som er litt rart for meg. Var, og er også veldig raskt utslitt. Fikk positiv test samme dag som oppblåstheten. Dagen etter (9DPO) så stakk det sikkelig, spesielt på venstreside, og hadde generelt mye murringer der nede. Følte også en veldig rar tyngde/press. (Den følelsen gikk over i løpet av i går.)

For min del så er jeg nå ganske tydelig gravid, da strimmlene bare blir sterkere og fikk 1-2 uker på den digitaletesten jeg tok i går. Trodde også det sikkert var TR som kom, derfor jeg testa bare for å ha sjekket 8DPO, for å vite om jeg burde legge meg med bind eller ikke "sånn i tilfelle". Er ikke godt å si om det er gravidtet for deg også, men, for meg var det i hvertfall det med noen lignende symptomer.

Er og blir mest kvalm på ettermiddag jeg… gjerne etter mat eller etter en lang dag, da kommer kvalmen…

Litt sent svar kanskje, men de første symptomene mine (rundt 8 DPO) var at jeg var sinnsykt oppblåst. Vi snakker, jeg satt på forelesning på skolen og måtte gå på do for å dra strømpebuksa ned undermagen så strikken satt rundt hofta fordi det var direkte vondt å ha noe på magen oppblåst. I dagene før, fra ca 5DPO reagerte jeg også på at jeg prompet mye mer enn vanlig, var også (og er enda) treg maget, som er litt rart for meg. Var, og er også veldig raskt utslitt. Fikk positiv test samme dag som oppblåstheten. Dagen etter (9DPO) så stakk det sikkelig, spesielt på venstreside, og hadde generelt mye murringer der nede. Følte også en veldig rar tyngde/press. (Den følelsen gikk over i løpet av i går.)

For min del så er jeg nå ganske tydelig gravid, da strimmlene bare blir sterkere og fikk 1-2 uker på den digitaletesten jeg tok i går. Trodde også det sikkert var TR som kom, derfor jeg testa bare for å ha sjekket 8DPO, for å vite om jeg burde legge meg med bind eller ikke "sånn i tilfelle". Er ikke godt å si om det er gravidtet for deg også, men, for meg var det i hvertfall det med noen lignende symptomer.
Takk for svar! Jeg har enda ikke fått teste, men tenker jo på det hele tiden da jeg kjenner etter på hvert minste «tegn» som dukker opp.
Jeg har også som du nevner vært oppblåst og hatt luft som kommer ut begge steder hehe. Har også i dag følt at TR kan komme snart og har egentlig bare tenkt at det sikkert er tilfelle og det ikke går vår vei denne gangen heller.. men skal teste i morgen så får jeg nesten bare se. Forventet mens er om 2-3 dager ca. Blir hvert fall veldig glad for å se så mange her som lykkes:-)

Mye luft begge veier, forstoppelse, sprø drømmer. Igår kastet jeg opp også, opplevde ikke det forrige svangerskap.

Null symptom, antageligvis rundt 6 eller 7 uker. Litt ekstra sulten og takler det mye dårligere enn vanligere :smiley-ashamed004

Små kvalm, murringer, litt smerter nederst i magen/innerst i underlivet. Litt ekstra følsom.
Oppblåst.

Mindre matlyst.

4+5
Fortsetter med litt vondter i korsrygg og ned til setemusklene. Litt stikking rundt brystene fra tid til annen.
Nokså lite symptomer nå, i sammenligning med uke 3. Jeg «visste» svært tidlig at jeg var gravid pga alle symptomene. Nå har det roet seg veldig.
Men hcg stiger fint på strimlene, og snart skal det nok være mulig å få 3+, så jeg sitter liksom å venter på at symptomene skal blusse opp igjen :laughing002

5+5
Ikke like mye murringer lenger som helt i starten, og det kjennes godt. Men, brystvortene har blitt veldig sensitive nå, og det er vondt å bruke BH :hilarious:
Er så trøtt, at jeg kunne sovnet fra kl. 14 og utover. Hadde det ikke vært for jobb og 2 små hjemme, hadde jeg nok sovet mye mer enn jeg får gjort nå!

Ellers er luktesansen helt ekstrem, og jeg blir veldig uvell av parfymelukt.

Back
Topp