Symptomtråd ✨

De første årene var værst, spes når man har født barn, har ikke telling på hvor mange ganger det gikk til h.... I alle scenario, butikk, påvei til barnehage, overalt, til slutt fikk jeg så angst jeg kom meg ikke over dørstokken. Nå har jeg lært å kjenne kroppen bedre, så å har jeg en slags rutine, men med tanke på at hoftene er dårlig etter sist så ser jeg ikke for meg jeg blir så rask på slutten, så sitter å funderer på hvordan d skal gå.
Tror du det hjelper å ha fast spisemønster? Kanskje ikke, siden maten ikke blir ordentlig fordøyd..? sånn det er nå spiser jeg når jeg blir kvalm, og lite rutiner. Kanskje burde prøvd ut mer faste tider bare for å se om det kan gi litt forutsigbarhet.

Hei,
Jeg er sååå trøtt og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Føler jeg er så trøtt at det å bare se ut i dagslyset er slitsomt. Sover så utrolig dårlig på natten. Er 10+4 i dag, og føler det topper seg veldig nå. Tror jeg kunne sovet 18 timer hver dag.

Noen som vet når det vil bli bedre? Har vært hos legen og tatt blodprøve. Ønsker helst ikke å sykemelde meg, men jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere hverdagen lengreo_O
Om jeg husker rett så ble d bedre i I 2trimester:)

Tror du det hjelper å ha fast spisemønster? Kanskje ikke, siden maten ikke blir ordentlig fordøyd..? sånn det er nå spiser jeg når jeg blir kvalm, og lite rutiner. Kanskje burde prøvd ut mer faste tider bare for å se om det kan gi litt forutsigbarhet.
Jeg har ikke faste rutiner, men jeg er vandt med å være alene pluss jeg er ufør,så jeg spiser når jeg vil, har veldig dårlig rutiner, burde blitt flinkere iåmed jeg har diabetes også, men det er ikke så enkelt, jeg klarer ikke spise når jeg ikke har lyst. Heldigvis fikk jeg pumpe for 7 uker siden, som har gjort d bedre, så kan på en måte ha d slik som jeg har det. Men jeg føler ikke det blir bedre med å ha rutine, når jeg er dårlig i magen 24/7 (er inflammasjon i tarmen som går opp å ned) jeg må altid stå opp 1 time før jeg skal noe, for å få tømt meg, detta kan være flere besøk på do, så er jeg klar for dagen, å det bruker å skje etter middag også(stort måltid). Så jeg vet vertfall disse tidspunktene. Men ja, d er fryktelig når kroppen ikkke tar seg tid til å ta opp alt, føles som d bare går rett gjennom, så jeg bruker å ta vitaminer osv så jeg vet jeg får i meg d nødvendige, faktisk så er gravid piller en go tablett selv om man ikke er gravid også, de inneholder mye i en pille.

Jeg har fått et nytt sært symptom. Dott i øret. Hatt det i 3 dager nå. Legen skrev ut strømper som skal hjelpe blodsirkulasjon. Har noen andre hørt om det?

Jeg har fått et nytt sært symptom. Dott i øret. Hatt det i 3 dager nå. Legen skrev ut strømper som skal hjelpe blodsirkulasjon. Har noen andre hørt om det?
Støtte strømper? D burde jeg få meg kjenner jeg, diabetikere får jo dårligere blodsirkulasjon i beina, å av og til kjenner jeg det veldig, å er redd urolige føtter på natta, så tenker jeg skal investere i noen.

Dette fikk jeg i svangerskapet med eldstemann, og jeg har slitt med dotter i ørene siden (han er 18 år!). Det hjelper å tømme ørene skikkelig for vann etter dusjing, altså holde hodet opp ned og trykke håndkleet mot øregangene og liksom riste ut vannet. Da får jeg mindre dotter. Men jeg holdt på å bli sprø av dette i flere år. Hadde dott i det ene øret nesten hver dag i mange år. Men det har løst seg fint med å sørge for at ørene tømmes for vann hvertfall. Så kanskje greit å prøve det.

Dette fikk jeg i svangerskapet med eldstemann, og jeg har slitt med dotter i ørene siden (han er 18 år!). Det hjelper å tømme ørene skikkelig for vann etter dusjing, altså holde hodet opp ned og trykke håndkleet mot øregangene og liksom riste ut vannet. Da får jeg mindre dotter. Men jeg holdt på å bli sprø av dette i flere år. Hadde dott i det ene øret nesten hver dag i mange år. Men det har løst seg fint med å sørge for at ørene tømmes for vann hvertfall. Så kanskje greit å prøve det.
Ja det skal jeg prøve! Takk :) Så rare ting graviditet kommer med..

Ja det skal jeg prøve! Takk :) Så rare ting graviditet kommer med..
Ja, legen mente at det kom av at slimhinner endres i svangerskap. Ikke vet jeg, men det var hvertfall veldig plagsomt i mange år før jeg knakk koden.

Jeg nyser konstant! Forstår ikke!
Kanskje sånn 5 ganger til dagen eller noe.....
Du er ikke allergisk da? Spredning av Or og Hassel på Østlandet nå hvertfall. Jeg har begynt med allergimedisiner og kjenner at det hjelper.

11+0 i dag. Trodde jeg skulle bli kvitt uggenheten og trettheten snart, i stedet har jeg fått ett nytt symptom, sure oppstøt ... yeay .

Du er ikke allergisk da? Spredning av Or og Hassel på Østlandet nå hvertfall. Jeg har begynt med allergimedisiner og kjenner at det hjelper.
Jeg også! Spesielt på natten..
jeg er muligens allergisk, men ikke tenkt så mye over det enda da jeg bare pleier å begynne nysingen når Salix kommer.
Jeg også - nyser masse! Har aldri vært allergisk og tror heller ikke at jeg er det. Må krype meg litt sammen hver gang for at det ikke skal gjøre vondt..
Jeg er allergisk, og tar allerede allergimedisin :laughing002 :dead:

Tips, forrige graviditet var jeg så tett i nesa og ville ikke bruke vanlig nesespray. Fikk en på resept fra legen som kunne tas en gang per dag, helt ufarlig og ikke avhengighetsskapende slik som vanlig. Funka supert :)

Ellers er mine symptomer: kvalm, halsbrann og rastløse bein (om kvelden på sofaen, heldigvis ikke når jeg har lagt meg, og ja jeg har nok lavt jernlager)

Dere som er kommet lengst her, er dere fremdeles kvalme? Jeg er 9+2 og holder på å krepere av denne kvalmen. Håper det gir seg når jeg når 12-13 uker.

Back
Topp