Symptomtråd ✨

Tannpine! Altså , dette er sv nr 4 og aldri opplevd før, men iblant når jeg har lagt meg for natta våkner jeg av en sinnssyk smerte i tannkjøttet oppe og nede på én side! Føles som et voldsomt press, og jeg må opp og gå / skylle munnen med kaldt vann. Innbiller meg det kan handle om økt blodgjennomstrømning og dermed økt press, men vet ikke. Var hos tannlegen i dag og han fant ikke noe avvik. Noen som har opplevd lignende i svangerskap??
Ikke tannpine, men Jeg fikk 3 hull i tennene etter forrige svangerskap. Tror det er fordi man spiser mye hyppigere..

14+1

Jeg er fremdeles såååå kvalm :depressed:
Full dose med Xonvea, men spyr og brekker meg hver eneste dag. Håper det går over snart.

Tisser altfor mange ganger om natten, så lite søvn og veldig trøtt.

Kan ikke ligge på ryggen lengre for får vondt i korsryggen/halebeinet.

Føler meg rett og slett bæsj. Når kommer den pregnancy glowing i andre trimester..?!

Å jeg også- helt annerledes en forrige svangerskap. Men hadde glow etter litt pause fra jobb i slutten av andre trimester/ tredje trimester… tror en ferie kommer til å endre det..

Noen som har lite symptomer? Var på ultralyd for en uke siden og alt var bra, er 10+0 nå. Blir redd utviklingen har stoppet opp. Har jo symptomer, men ikke så sterke som forrige svangerskap. Spørs om jeg er heldig. Håper det er grunnen. Kvalm hvis jeg ikke spiser ofte og nok. Sterk luktesans og trøtt om kvelden, sliten. Stor bryst.
Venninnen min har NULL symptomer….. kanskje litt trøtt…. Alt fint med baby.

10+3 og trøøøøttt, fortsatt kvalm, stikninger i livmora, men kanskje litt mindre tissetrengt, mistenker at presset på blæra er litt mindre nå som livmora kommer litt oppover kanskje.

11+6.
Kvalm på kvelden. Opp for å tisse om natten. I dag jobber livmoren veldig. Kroppen blir fremdeles veldig fort sliten, men hodet begynner å klare mer og mer.

Jeg har fått eget blåseorkester på kveldstid. :knegg:
Haha, jeg har vanligvis bortimot aldri luft i magen, men merker all fordøyelse går såååå tregt nå. Jeg har vanligvis veldig rask fordøyelse og blir nesten litt ukomfortabel av å føle at jeg går å har så mye i tarmene.

Uke 15+0 :Heartred

Kvalmen har roet seg kraftig, og jeg har sluttet på Xonvea (jippi!). Har kastet opp litt på morgenen, men det overlever jeg i motsetning til den ekstreme utmattelsen jeg fikk av Xonvea.

Annet enn det er det kun den voksende magen, de ømme brystene og masse liv som tilsier at jeg er gravid! Elsker all babyromstering, det er det fineste med å gå gravid synes jeg.

12+0 her. Vanskelig å sove i natt fordi jeg rett og slett hadde så vondt. Heftige ligamentssmerter eller voksesmerter eller kramper eller hva det nå enn er. Det har roet seg nå heldigvis. Håper det betyr at livmoren vokser og at alt er bra inni der. Istedenfor å vokse litt hver dag så virker det som om livmoren tar skyttertak. Kan være så stille og rolig i en periode og så kommer det en dag hvor det gjør heftig vondt for å så roe seg igjen.

Så utrolig vondt i hodet. Regner med det har med graviditeten å gjøre.

Også kjennes det ut som at jeg har kynnere når jeg er ute og går. Er ikke det litt tidlig i uke 13?

Back
Topp