Symptomtråd ✨

Tannpine! Altså , dette er sv nr 4 og aldri opplevd før, men iblant når jeg har lagt meg for natta våkner jeg av en sinnssyk smerte i tannkjøttet oppe og nede på én side! Føles som et voldsomt press, og jeg må opp og gå / skylle munnen med kaldt vann. Innbiller meg det kan handle om økt blodgjennomstrømning og dermed økt press, men vet ikke. Var hos tannlegen i dag og han fant ikke noe avvik. Noen som har opplevd lignende i svangerskap??

Takk for svar dere! Må bare holde ut til påske her da, da får jeg fri over en uke og skal bare slappe av. To uker til på jobb bare!

Nytt (eller intensivert) av uka er at jeg er så vanvittig varm hele tida. Og har sykt vondt i ryggen når jeg ligger og sover. Så nettene er ikke stas og noe jeg gruer meg til.

I mine tidligere svangerskap har kvalmen var til uke 16. Så regner ikke med å være ferdig før tidligst da.

Dere som er kommet lengst her, er dere fremdeles kvalme? Jeg er 9+2 og holder på å krepere av denne kvalmen. Håper det gir seg når jeg når 12-13 uker.
Jeg er i uke 13+2, og er fremdeles kvalm. Forsøkt å nedtrappe Xonvea, men det gikk ikke. Var kvalm til tidligst uke 15 sist, så regner med jeg har noen uker igjen.

12+4 og har allerede fått bekkenløsning :hungover: det samme var med nr 1, fikk bekkenløsning tidlig og ble sykemeldt 100% med en gang, glemte hvor skikkelig dritt det er :wtf:

Jeg hører det er flere som må på do på natten, men jeg kjenner det kun om morgenen. Da er det smertefullt og jeg er kjempe tissetrengt, men sover igjennom natten som ingenting. Noen andre i samme båt? Vurderer nesten å ha på alarm på natten for å våkne for å gå på do.

Mine symptomer har begynt å roe seg en del.. er fremdeles en del trøtt/sliten på ettermiddagen, men trenger ikke å ta små lurer på samme måte som tidligere. Er også litt øm i brystene, men det er det egt.. blir litt stressa av det også :smiley-ashamed004 Livredd for at utviklingen har stoppa, men må vel bare satse på at alt er good. Time til toul om13 dager…

Noen som har testet postafan i forbindelse med kvalme? Testet dette et par dager men føler jeg bare blir sååå sliten av de, at det nesten er verre enn å være kvalm..

Jeg hører det er flere som må på do på natten, men jeg kjenner det kun om morgenen. Da er det smertefullt og jeg er kjempe tissetrengt, men sover igjennom natten som ingenting. Noen andre i samme båt? Vurderer nesten å ha på alarm på natten for å våkne for å gå på do.
Helt likt her! Blæra er så sprengt at det er vondt å gå ut av senga på morningen, men våkner ikke på natta. Sover som en stein i 9 timer :smiley-ashamed004

Noen som har testet postafan i forbindelse med kvalme? Testet dette et par dager men føler jeg bare blir sååå sliten av de, at det nesten er verre enn å være kvalm..
Jeg brukte det i 2/3 andre svangerskap og hadde god effekt. Ble ikke sliten. Holdt unna det verste av kvalmen.

Brukte postafan i forrige svangerskap og kan ikke huske det hjalp. Det hjalp sikkert litt, men husker det ikke som noe mirakelkur.
Jeg må ofte tisse to ganger om natten. En akkurat i det jeg skal sovne, Takk for den liksom, en gang om natten og når jeg våkner er det ganske sprengt da også. Synes jeg tisser mer om natten enn om dagen.
Det er ganske slitsomt for kvalmen har også fullstendig endret karakter og er nå verst på kvelden.
Føles som om når man har drukket vin og ikke merket at det ble for mye før man skal legge seg og lukker øynene, da begynner plutselig verden å gå rundt.
Sånn er det for meg nå. Tar medisinene mine, legger meg i sengen og leser litt. Når jeg lukker øynene kommer kvalmen, munnen fylles med spytt og jeg kan ligge slik lenge til jeg sovner og så må jeg opp og tisse.
På dagtid er ikke kvalmen så ille så lenge jeg unngår å bli for sulten. Klarer å lage mat, gjøre litt husarbeid osv. Men trøtt er jeg.

Noen som har lite symptomer? Var på ultralyd for en uke siden og alt var bra, er 10+0 nå. Blir redd utviklingen har stoppet opp. Har jo symptomer, men ikke så sterke som forrige svangerskap. Spørs om jeg er heldig. Håper det er grunnen. Kvalm hvis jeg ikke spiser ofte og nok. Sterk luktesans og trøtt om kvelden, sliten. Stor bryst.

Jeg brukte det kun på kvelden, når du uansett skal sove. Hørt fra andre som også gjør det slik. Holdt meg til afipran på dagtid.

Hodepine… passer på å drikke nok og slappe av og ikke stresse (mer enn jeg må), men har hatt skikkelig vondt i hodet i dag. Har bestemt meg for å unngå smertestillende så langt det lar seg gjøre i dag, men det er krevende.

14+1

Jeg er fremdeles såååå kvalm :depressed:
Full dose med Xonvea, men spyr og brekker meg hver eneste dag. Håper det går over snart.

Tisser altfor mange ganger om natten, så lite søvn og veldig trøtt.

Kan ikke ligge på ryggen lengre for får vondt i korsryggen/halebeinet.

Føler meg rett og slett bæsj. Når kommer den pregnancy glowing i andre trimester..?!

Back
Topp