Symptomtråd ✨

Hei kjære dere,

Noen som har noen betryggende ord for en litt stresset gravid mor?:Heartred
Jeg er gravid 9+4 i dag og er hjemme i permisjon med barn på 10 mnd. Skal etter planen begynne på jobb om 1,5 uke og kjenner jeg er såååå sliten. Spyr heldigvis ikke men er så kvalm. Jeg føler jeg har glemt alt fra forrige graviditet, og kan ikke helt huske når energien var tilbake - kan bare huske at jeg hadde mye energi i 2/3 trimester, hvor jeg følte jeg glødet (!!), jobbet 100% og trente mye. Selvfølgelig vil situasjonen blir noe anderledes denne gang da jeg allerede har et barn fra før, og totalbelastningen er noe anderledes. Føler bare livet mitt er så på krise om dagene at jeg snart tror det skal være slik for alltid:laughing002

Så det jeg lurer på er når du begynte å føle deg bedre i form? :Heartred
Bedring i 2. trimester tidligere her også! Jeg jobber fullt og har 3 større barn som krever sitt og jeg føler meg virkelig også helt utslitt, fyllesyk og gåen hele tida. Mange klemmer herfra.

Jeg har begynt å merke tendenser til kramper i leggene når jeg legger meg nå :smiley-ashamed004 Akkurat klart å unngå det de to siste dagene.. er så vondt det.

Noen andre som får kramper eller nesten kramper i leggene nå?

Er 9+6

Jeg har begynt å merke tendenser til kramper i leggene når jeg legger meg nå :smiley-ashamed004 Akkurat klart å unngå det de to siste dagene.. er så vondt det.

Er 9+6
Kjenner leggene kan bli skikkelig harde etter gåtur liksom, sånn blytunge og harde, men ikke krampe.

Er 9+6
Kramper i leggene hadde jeg glemt (eller fortrengt:hilarious:). Gruer meg :dead:

10+6
Nå kom denne mensenfølelsen tilbake igjen. Har ikke kjent den siden uke 7 tror jeg.
Men idag er det litt kramping og stikking, samtidig som jeg føler meg småkvalm og uggen.

8+5
Småkvalm, nå og da
Megatrøtt og fort sliten
Svimmel
Murringer i magen
Oppblåst
Ømme pupper

Men føler meg egentlig ganske fin form altså :))

Samme her. For min del tror jeg det handler om hvor sluten jeg er. Mer uthvilt på formiddagen, men kræsjer fort, og da blir jeg småkvalm.
Her dukker det opp uansett om jeg har hvilt eller ikke etter middagen er spist. Begynner å bli så lei av at det aldri slipper. Skjønner godt det kommer hvis man er sliten:confused:

Jeg er 9+6 og har konstante murringer i magen i går og i dag. Det er ikke vondt, men ubehagelig. Smerten sitter mest på høyre side. Jeg har hatt ultralyd for to uker siden og alt så fint ut. Jeg er livredd for sa, men kan det være ligamentsmerter? Eller noe annet?

Hadde en god dag igår og trodde kanskje kvalmen hadde tenkt å forsvinne. Men den tok seg bare en pause gitt :smiley-ashamed004
Tar seg av og til en pause her og, forrige gang endte jeg med en ekstra ultralyd, haha. Kan ikke gjøre det hver gang jeg føler meg litt bedre altså.

Jeg er 9+6 og har konstante murringer i magen i går og i dag. Det er ikke vondt, men ubehagelig. Smerten sitter mest på høyre side. Jeg har hatt ultralyd for to uker siden og alt så fint ut. Jeg er livredd for sa, men kan det være ligamentsmerter? Eller noe annet?
Det er veldig vanlig å ha murringer/drukninger i magen. Har det selv og synes også det kan være ubehagelig.. Men her stod alt bra til for to dager siden ☺ mye som skal vokse og skje framover!

Tar seg av og til en pause her og, forrige gang endte jeg med en ekstra ultralyd, haha. Kan ikke gjøre det hver gang jeg føler meg litt bedre altså.
Nei, det blir dyrt :smiley-ashamed004
Jeg tok en forrige fredag (var da 7+6) og alt stod bra til. Så planen her er å vente til tidlig UL på sykehuset når jeg er 13+3.

Nei, det blir dyrt :smiley-ashamed004
Jeg tok en forrige fredag (var da 7+6) og alt stod bra til. Så planen her er å vente til tidlig UL på sykehuset når jeg er 13+3.
Jeg ble jo henvist til gynekolog og var på andre kontroll der i dag i uke 8+1 og har så at dersom jeg skulle få noe trøbbel, blødninger eller at jeg ikke føler meg gravid lenger så skulle jeg ta kontakt med en gang så får jeg komme inn. Det var veldig betryggende og fint.

Mye kvalm ingeting som frister og må spiseofte for ikke å bli dårlig og det jeg klarer og spise er ikke sunt eser ut.

Back
Topp