Symptomtråd ✨

Er det normalt å føle seg små syk, influensa? Trodde jeg hadde ketonsyreforgiftning jeg, hadde hodeverk vondt i magen(ikke nå(magesekk)) å brekninger. Så ringte selvfølgelig ambulansen så de kunne sjekke. Maxa ut keton sticks, men d var nokk fordi jeg ikke hadde spist eller hadde insulin. Så måtte ringe om d ble verre så jeg evt kunne dra på sjukehus. Men nå er d meste over utenom hodeverk å influensafølelse (men har 36 i feber liksom). Merkelig.

Er det normalt å føle seg små syk, influensa? Trodde jeg hadde ketonsyreforgiftning jeg, hadde hodeverk vondt i magen(ikke nå(magesekk)) å brekninger. Så ringte selvfølgelig ambulansen så de kunne sjekke. Maxa ut keton sticks, men d var nokk fordi jeg ikke hadde spist eller hadde insulin. Så måtte ringe om d ble verre så jeg evt kunne dra på sjukehus. Men nå er d meste over utenom hodeverk å influensafølelse (men har 36 i feber liksom). Merkelig.

Jeg gjør i hvert fall det. Føler meg ofte kald og febersyk :depressed:

Brekker meg alltid av å synge natta sanger av alle ting, men synging trigger visst kvalme :hilarious:

• Haha
Reactions: EK3
Jeg gjør i hvert fall det. Føler meg ofte kald og febersyk :depressed:
Er så mange år siden sist at jeg husker ikke noe. Men godt å høre, for ble småredd, da det var litt samme følelsen. Men roet meg å slappet av. Så føler meg litt bedre idag. Bruke helgen til å fyre opp, slappe av på sofaen å se tv

10+5 følte på murringer og litt stikking i magen. Føler andre på ubehag der? Ellers er jeg kvalm og følsom..

7+6 og i går begynte følelsen av «elendig» form. Jeg begynte dagen dårlig, følte med uvel og sliten og ekstremt trøtt. Lå og slappet av lenge og pulsklokka mi mente jeg hadde hatt en sykt stressende morgen, hoho. Så gikk vi en lengre tur, men jeg var så kvalm at jeg måtte stoppe innom bensinstasjonen for cola og sjokolade.

I dag morges fant jeg ut at jeg fra nå må spise frokost FØR jeg dusjer. For jeg ble så uvel og svimmel etter dusj og rakk bare akkurat å få i meg noe mat før det holdt på å bli skikkelig ille.

Har tatt hjemmekontor i dag for å overleve.

Jeg ble tom for kvalmepillene over helgen. Tatt en sykedag for jeg bare spyr… må få tak i de pillene igjen..

Jeg ble tom for kvalmepillene over helgen. Tatt en sykedag for jeg bare spyr… må få tak i de pillene igjen..
Å nei, så utrolig kjedelig! Jeg kaster heldigvis ikke opp, men er gruelig kvalm hele tiden. Merker jeg er litt bedre nå som jeg er hjemme da.

7+6 og i går begynte følelsen av «elendig» form. Jeg begynte dagen dårlig, følte med uvel og sliten og ekstremt trøtt. Lå og slappet av lenge og pulsklokka mi mente jeg hadde hatt en sykt stressende morgen, hoho. Så gikk vi en lengre tur, men jeg var så kvalm at jeg måtte stoppe innom bensinstasjonen for cola og sjokolade.

I dag morges fant jeg ut at jeg fra nå må spise frokost FØR jeg dusjer. For jeg ble så uvel og svimmel etter dusj og rakk bare akkurat å få i meg noe mat før det holdt på å bli skikkelig ille.

Har tatt hjemmekontor i dag for å overleve.
Ritzkjeks ved senga og på badet hjalp meg mye da det stod på som værst!

Ja. Jeg holdt på å gå tom selv. Var ute og handlet og kom plutselig på at jeg må hente ut ny resept. Men hadde ikke med ID og var livredd for at de måtte ha det. De trengte heldigvis ikke det da og fikk hentet ut ny pakke.

11+5 :Heartred
Her har symptomene holdt seg hele veien. Fått veldig store, hovne bryster. Om jeg ikke spiser hver andre time, hjelper ikke Xonvea i det hele tatt. Så sliten og trøtt, er helt i koma etter jobb men da er det middagslaging, klesvask og lek med to små før de skal legge seg. Magen vokser, og jeg kjenner frøkna røre på seg flere ganger om dagen. Veldig koselig!

• Elsker
Reactions: EK3
Hei kjære dere,

Noen som har noen betryggende ord for en litt stresset gravid mor?:Heartred
Jeg er gravid 9+4 i dag og er hjemme i permisjon med barn på 10 mnd. Skal etter planen begynne på jobb om 1,5 uke og kjenner jeg er såååå sliten. Spyr heldigvis ikke men er så kvalm. Jeg føler jeg har glemt alt fra forrige graviditet, og kan ikke helt huske når energien var tilbake - kan bare huske at jeg hadde mye energi i 2/3 trimester, hvor jeg følte jeg glødet (!!), jobbet 100% og trente mye. Selvfølgelig vil situasjonen blir noe anderledes denne gang da jeg allerede har et barn fra før, og totalbelastningen er noe anderledes. Føler bare livet mitt er så på krise om dagene at jeg snart tror det skal være slik for alltid:laughing002

Så det jeg lurer på er når du begynte å føle deg bedre i form? :Heartred

Hei kjære dere,

Noen som har noen betryggende ord for en litt stresset gravid mor?:Heartred
Jeg er gravid 9+4 i dag og er hjemme i permisjon med barn på 10 mnd. Skal etter planen begynne på jobb om 1,5 uke og kjenner jeg er såååå sliten. Spyr heldigvis ikke men er så kvalm. Jeg føler jeg har glemt alt fra forrige graviditet, og kan ikke helt huske når energien var tilbake - kan bare huske at jeg hadde mye energi i 2/3 trimester, hvor jeg følte jeg glødet (!!), jobbet 100% og trente mye. Selvfølgelig vil situasjonen blir noe anderledes denne gang da jeg allerede har et barn fra før, og totalbelastningen er noe anderledes. Føler bare livet mitt er så på krise om dagene at jeg snart tror det skal være slik for alltid:laughing002

Så det jeg lurer på er når du begynte å føle deg bedre i form? :Heartred
For min del har det variert fra svangerskap til svangerskap, og også hvor lavt jern har vært.. :) men som regel har det bedret seg en del rundt uke 12-14, og så vært litt periodevis med økt søvn/hvilebehov. Men den generelle formen har vært ganske stigende i 2.trimester. Men mitt tips nr 1 er å passe på jern/andre sentrale lagre i kroppen så du ikke er unødvendig sliten!:happy:

Back
Topp