Symptomer

Opplevde første runde med oppkast i dag, 5+5. Kastet opp 3 ganger. Vært en del stress de siste dagene med noe jeg har måttet gjennomføre, og sov bare 2 timer i natt. Regner med, eller håper det er grunnen, og at det ikke blir hyperemesis i dette svangerskapet også. Ledt litt og prøver å trøste meg med at det er et godt tegn. Har endel tykk gul/blank utflod i dag, litt som eggløsningsslim, håper det er normalt… google er skummelt…

Fascinerende hvor tidlig man kan få kynnere. Hadde det like tidlig forrige svangerskap. Kjenner liksom at livmoren knyter seg svakt langt inni der.
Kjenner på det samme, men mye svakere selvfølgelig enn virkelige kynnere… Det skjer ting forhåpentligvis. Brå bevegelser, eller hvis jeg reiser meg for raskt, så får jeg «sting» der nede.

Kjenner på det samme, men mye svakere selvfølgelig enn virkelige kynnere… Det skjer ting forhåpentligvis. Brå bevegelser, eller hvis jeg reiser meg for raskt, så får jeg «sting» der nede.
Kan jo ikke sammenlignes med de kynnerene man får senere. Men er samme følelse, bare langt inne. Har fått et par sånne sting jeg og. Men ikke så kraftige som sist. Spesielt hvis jeg nyser så kan det hogge til.

Var faktisk ikke forberedt på å bli så sinnsykt sliten. Jeg blir utslitt av alt utenfor hjemmet veldig fort, legger meg kjempetidlig i senga, våkner for å tisse om natta og våkner ekstra tidlig om morgenen. Har så mye jeg har lyst til å gjøre, men beina føles ut som om de veier 100 kg når jeg crasher på sofaen. Orker ikke være særlig aktiv selv om jeg egentlig vil. Helgene fremover blir nok 0 avtaler, for jeg orker ikke annet enn sofa etter en luftetur ut på ærend osv. Misforstå meg rett, er kjempetakknemlig for å få muligheten til å bære fram en baby igjen. Men dette er første gang jeg er såpass gravid, og jeg merker at formen daler skikkelig for tiden og blir litt satt ut o_O Håper virkelig det gir seg snart :hilarious:

Jeg blir så fort andpusten, bare av å gjøre helt basale ting! Jeg løper til vanlig, så det føles veldig merkelig å bli andpusten av å gå til og fra søpleboden :dead:

Ja, kroppen føles fullstendig i ubalanse om dagen. Kjenner meg igjen i det dere skriver. Det er vel hormoner… Får tro og håpe at det er gode tegn :)
Blir veldig døsig og svimmel av Xonvea, men håper det går seg til etterhvert når kroppen har vendt seg til medisinen. Flere her som har fått kvalmestillende?

3+5 og har uvanlig lite symptomer :bored: Har slitt med søvnløshet fra 9 dpo hver graviditet, men så langt har jeg sovet bra. Brystvortene pleier også å være helt sinnsykt ømme på denne tiden, men nå kjenner jeg så vidt noe. Håper det kommer litt symptomer etter hvert, men at de ikke blir altfor ille. Migrenen jeg hadde med førstemann hopper jeg lett over hvis jeg kan i alle fall :smiley-ashamed004

Da har sure oppstøt meldt sin ankomst, tygger lovehearts. Har bestilt to typer på apoteket, Novaluzid tyggetabletter og Benegast reduflux.
Magesmerter i kveld, fordøyelsen som ikke er helt bra, samt luft. Drikker Movicol as we speak.
Ømme bryst, oppblåst mage, TRØTT, mer og mindre svimmel, veldig uvel tidligere - bedre nå. Xonvea tar toppen av kvalmen så lenge jeg er rolig. Har ikke kastet opp siden lørdag. Sterk luktesans, reagerer positivt på noe og negativt på andre ting, ja og noe endret smakssans. Må drikke mye, tørst hele tiden. Sover dårligere enn før, får totalt mindre søvn. Er sliten. Må prioritere å ta d m ro og lade batteriene så vi kommer oss på UL i overimorgen.

Luktesansen har gått helt fra skaftet! Måtte kaste alt av tannbørster og håndsåper. Alle klærne har plutselig en lukt. Og oppvaskmaskinen kan jeg ikke nærme meg lengerBlir overstimulert av å gå ute ved å kjenne alle lukter som ligger i lufta og på folk rundt. Kjæresten har alltid hatt skikkelig god luktesans så han synes det er litt gøy at jeg plutselig lukter de samme tingene som han!

3+5 og har uvanlig lite symptomer :bored: Har slitt med søvnløshet fra 9 dpo hver graviditet, men så langt har jeg sovet bra. Brystvortene pleier også å være helt sinnsykt ømme på denne tiden, men nå kjenner jeg så vidt noe. Håper det kommer litt symptomer etter hvert, men at de ikke blir altfor ille. Migrenen jeg hadde med førstemann hopper jeg lett over hvis jeg kan i alle fall :smiley-ashamed004
Det er veldig tidlig da. Jeg fikk veldig gradvis symptomer, det er fortsatt stigende, 6+3 nå, og vært kvalm hele dagen. Var i toppform helt til 5+0 omtrent

Luktesansen har gått helt fra skaftet! Måtte kaste alt av tannbørster og håndsåper. Alle klærne har plutselig en lukt. Og oppvaskmaskinen kan jeg ikke nærme meg lengerBlir overstimulert av å gå ute ved å kjenne alle lukter som ligger i lufta og på folk rundt. Kjæresten har alltid hatt skikkelig god luktesans så han synes det er litt gøy at jeg plutselig lukter de samme tingene som han!
Ja det er ikke gøy. Jeg sykler inn til sentrum på jobb, og det er så mange fæle lukter på veien. Vanligvis føler jeg meg fresh og opplagt av sykkelturen, men ikke nå lenger:sour: Lukt av støv og nylagt asfalt og mat, æsj. Alternativet er bussen, men der er det nok enda værre (synes det er ille noen ganger når jeg ikke er gravid også, er av den sensitive typen ang. lukt fra før). Heldigvis ingen stinkere på jobb:nailbiting: Kvalm hele dagen, yay!

Det er veldig tidlig da. Jeg fikk veldig gradvis symptomer, det er fortsatt stigende, 6+3 nå, og vært kvalm hele dagen. Var i toppform helt til 5+0 omtrent
Jeg vet. Nå har jeg bare vært gravid så mange ganger at det er vanskelig å ikke sammenligne med tidligere. Spesielt syntes jeg det er rart at jeg har mye mindre symptomer nå som det ser ut til at hcg stiger bra, enn sist gang da det gikk veldig tregt :confused004
Men nå som jeg etterlyser det kommer sikkert alt det fæle som perler på en snor :hilarious:
Kvalme har jeg aldri opplevd da, får migrene fra helvete i stedet…

Jeg vet. Nå har jeg bare vært gravid så mange ganger at det er vanskelig å ikke sammenligne med tidligere. Spesielt syntes jeg det er rart at jeg har mye mindre symptomer nå som det ser ut til at hcg stiger bra, enn sist gang da det gikk veldig tregt :confused004
Men nå som jeg etterlyser det kommer sikkert alt det fæle som perler på en snor :hilarious:
Kvalme har jeg aldri opplevd da, får migrene fra helvete i stedet…
Har du gutt eller jente fra før da? Jeg var i mye bedre form med gutten enn med jenta mi. Nå må det være jente eller tvillinger :nailbiting:

Har du gutt eller jente fra før da? Jeg var i mye bedre form med gutten enn med jenta mi. Nå må det være jente eller tvillinger :nailbiting:
Har en gutt fra før. Men mamma var aldri kvalm med hverken meg eller broren min, så mulig det er noe genetikk der også :)
Hadde vært spennende med tvillinger da :excited001

Har en gutt fra før. Men mamma var aldri kvalm med hverken meg eller broren min, så mulig det er noe genetikk der også :)
Hadde vært spennende med tvillinger da :excited001
Heldig ass:D synes ikke vi har plass til tvillinger (og har ikke lyst til å flytte), så håper på en, men man tar vel sånne risikoer når man har ubeskytta sex hey :nailbiting:

Heldig ass:D synes ikke vi har plass til tvillinger (og har ikke lyst til å flytte), så håper på en, men man tar vel sånne risikoer når man har ubeskytta sex hey :nailbiting:
Ja, glad for det, men migrenen unner jeg ikke min verste fiende heller :dead: Håper den holder seg unna en stund til.
Hehe det blir veldig spennende å se om noen har flere enn en i alle fall :smiley-bounce012

Back
Topp