Kjenner jeg bare sugger til meg alt av symptomer! Er en lettelse å kjenne dem..Ja har litt som kommer og går hver dag![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kjenner jeg bare sugger til meg alt av symptomer! Er en lettelse å kjenne dem..Ja har litt som kommer og går hver dag![]()

AbsoluttKjenner jeg bare sugger til meg alt av symptomer! Er en lettelse å kjenne dem..![]()

Har også virkelig spist som en gal i dag, var skrubbsulten. Heldigvis sunn middag i dag, for spiste sikkert nok for tre menn. Bra tegn mens jeg håper på fordobling av HCG 

Ilingi beina - pass på å få i deg nok magnesium. Helst gjennom kosthold (blir lett forstoppa av magnesiumtilskudd, men om du må, få tak i den som er flytende)Vondt bekken- ilinger nedover beina, verst på kveld/natt noe som gjør at jeg våkner og ikke får sove mer. Vil helst ikke ta paracet.. Noen andre som har dette?
Og forsterket luktesans og ømme bryst![]()
Sykla til og fra jobb i går, spise middag, lå i sofaen og forsøkte å være mamma til ungene jeg har, klarte bare lese to sider i ei bok når det var natta (måtte be pappan lese resten og legge dem), og la meg samtidig som dem. Våkna 6.30 og er like utslitt
Og da er bare 1 av 5 arbeidsdager denne uka unnagjort!Akkurat d samme her… huff altså… Sov lite/dårlig i natt, slet med å sovne selv om jeg var skikkelig sliten. Og når jeg sov så hadde jeg så livaktige mareritt..! Håper dette roer seg. Bekymret for at kvalmen skal eskalere, da jeg har noe jeg MÅ delta på/gjennomføre i helgen. Passer på å få i meg drikke jevnlig… Vet at om jeg begynner å kaste opp så går det gjerne ikke bra, altså blir dehydrert og fortsetter å kaste opp. Ble innlagt pga. hyperemesis i første svangerskap, mener jeg var i uke 7 et sted da…Svetten har begynt å komme... våkner gjennomvåt av svette, svetter av å sitte i sofaen. Men kler jeg av meg så fryser jeg fort. Den indre termostaten er helt i ubalanse
Kvalmen min er helt levelig. Kommer i bølger men ikke værre enn at jeg kan leve relativt normalt. Har heldigvis aldri hatt hyperemesis. Det må være utrolig slitsomtAkkurat d samme her… huff altså… Sov lite/dårlig i natt, slet med å sovne selv om jeg var skikkelig sliten. Og når jeg sov så hadde jeg så livaktige mareritt..! Håper dette roer seg. Bekymret for at kvalmen skal eskalere, da jeg har noe jeg MÅ delta på/gjennomføre i helgen. Passer på å få i meg drikke jevnlig… Vet at om jeg begynner å kaste opp så går det gjerne ikke bra, altså blir dehydrert og fortsetter å kaste opp. Ble innlagt pga. hyperemesis i første svangerskap, mener jeg var i uke 7 et sted da…
Hvordan ligger det an med kvalmen hos deg?
Huff da, ikke godt… Da var du 5+2? Såpass at du blir slått ut av det og ikke klarer å fungere, og/eller kaster opp? Unner virkelig ingen hyperemesis..!Den første ordentlige kvalmen kom i går. Og følsomhet/smerte i pupper har økt såpass mye at jeg håper det ikke kan eskalere mer![]()
Godt å høre! Håper det ikke eskalerer for min del… Har noen Afipran liggende i tilfelle heldigvis,men må be om resept på mer. Det stoppet det såpass at jeg ikke ble dehydrert i forrige svangerskap i alle fall. Begynte da å ta det forebyggende tidlig, så snart jeg testet positivt faktisk. Ulempen med den er at man blir veldig døsig… Tok 1 i går, kjente på mild kvalme, vurderer å ta 1 i dag også. Det er vel maks 3 pr dag. Har hørt om andre kvinner som har hatt hyperemesis i svangerskap med jentebaby, men ikke med guttebaby… Så har et håp derKvalmen min er helt levelig. Kommer i bølger men ikke værre enn at jeg kan leve relativt normalt. Har heldigvis aldri hatt hyperemesis. Det må være utrolig slitsomtHåper du slipper det denne gangen
![]()
Jeg har født begge kjønn, ingen markant forskjell i kvalmenivåene. Jeg er mer kvalm nå enn med forrige jente. Men har magefølelse på gutt. Bare tiden vil viseGodt å høre! Håper det ikke eskalerer for min del… Har noen Afipran liggende i tilfelle heldigvis,men må be om resept på mer. Det stoppet det såpass at jeg ikke ble dehydrert i forrige svangerskap i alle fall. Begynte da å ta det forebyggende tidlig, så snart jeg testet positivt faktisk. Ulempen med den er at man blir veldig døsig… Tok 1 i går, kjente på mild kvalme, vurderer å ta 1 i dag også. Det er vel maks 3 pr dag. Har hørt om andre kvinner som har hatt hyperemesis i svangerskap med jentebaby, men ikke med guttebaby… Så har et håp der![]()
Neinei, absolutt ikke ille, bare litt kvalmeHuff da, ikke godt… Da var du 5+2? Såpass at du blir slått ut av det og ikke klarer å fungere, og/eller kaster opp? Unner virkelig ingen hyperemesis..!
Ja, tar magnesium før jeg skal legge meg. Kjenner i dag er en tung dag med 4 timers søvn i natt og tanken på at bekkenet blir vel ikke noe bedre når man blir tyngre etter hvert hellerIlingi beina - pass på å få i deg nok magnesium. Helst gjennom kosthold (blir lett forstoppa av magnesiumtilskudd, men om du må, få tak i den som er flytende)
Rart at bekkenet er vondt så tidlig. Kan det være musklene eller noe annet - kanskje noe du bør på sjekka? Mye stress og vondter pga. det? Anbefaler i såfall naprapat som både ser på bein og muskler, fikk skikkelig god hjelp sist og tips til egen forebygging - noe helt annet enn fysioterapi/kiropraktor.Ja, tar magnesium før jeg skal legge meg. Kjenner i dag er en tung dag med 4 timers søvn i natt og tanken på at bekkenet blir vel ikke noe bedre når man blir tyngre etter hvert heller![]()