Symptomer

I dag har utmattelsen tatt helt aaaav!! Lå på sofaen i flere timer i halvsvime, sov og sikla og greier. Jeg sover ALDRI på dagtid! Til tross for en meget lat dag er jeg stuptrøtt og har lagt meg for kvelden :laughing002 Har også virkelig spist som en gal i dag, var skrubbsulten. Heldigvis sunn middag i dag, for spiste sikkert nok for tre menn. Bra tegn mens jeg håper på fordobling av HCG :Heartred

Lite symptomer enn så lenge. Tidvis ømme pupper og litt trøttere enn vanlig

Svetten har begynt å komme... våkner gjennomvåt av svette, svetter av å sitte i sofaen. Men kler jeg av meg så fryser jeg fort. Den indre termostaten er helt i ubalanse

Heeelt utmatta de siste dagene. Måtte ta en prat med samboern og be ham huske å la meg hvile (jeg er dårlig på å slappe av/legge meg nedpå så når jeg gjør det er jeg skikkelig sliten). Mer husarbeid og legging etc. på han :p

Tror jeg begynner å kjenne en veldig mild kvalme! Og har vooonde kviser på rare steder :arghh: Puppene har blitt sinnsykt vonde i dag, 20DPO.

Last edited:
Den første ordentlige kvalmen kom i går. Og følsomhet/smerte i pupper har økt såpass mye at jeg håper det ikke kan eskalere mer o_O

Vondt bekken- ilinger nedover beina, verst på kveld/natt noe som gjør at jeg våkner og ikke får sove mer. Vil helst ikke ta paracet.. Noen andre som har dette?
Og forsterket luktesans og ømme bryst:Heartpink

Vondt bekken- ilinger nedover beina, verst på kveld/natt noe som gjør at jeg våkner og ikke får sove mer. Vil helst ikke ta paracet.. Noen andre som har dette?
Og forsterket luktesans og ømme bryst:Heartpink
Ilingi beina - pass på å få i deg nok magnesium. Helst gjennom kosthold (blir lett forstoppa av magnesiumtilskudd, men om du må, få tak i den som er flytende)

Jeg er totalt utslitt. Synes alle gravide skulle få jobbe 80 % eller mindre:bored: Sykla til og fra jobb i går, spise middag, lå i sofaen og forsøkte å være mamma til ungene jeg har, klarte bare lese to sider i ei bok når det var natta (måtte be pappan lese resten og legge dem), og la meg samtidig som dem. Våkna 6.30 og er like utslitt:sad010Og da er bare 1 av 5 arbeidsdager denne uka unnagjort!

Svetten har begynt å komme... våkner gjennomvåt av svette, svetter av å sitte i sofaen. Men kler jeg av meg så fryser jeg fort. Den indre termostaten er helt i ubalanse
Akkurat d samme her… huff altså… Sov lite/dårlig i natt, slet med å sovne selv om jeg var skikkelig sliten. Og når jeg sov så hadde jeg så livaktige mareritt..! Håper dette roer seg. Bekymret for at kvalmen skal eskalere, da jeg har noe jeg MÅ delta på/gjennomføre i helgen. Passer på å få i meg drikke jevnlig… Vet at om jeg begynner å kaste opp så går det gjerne ikke bra, altså blir dehydrert og fortsetter å kaste opp. Ble innlagt pga. hyperemesis i første svangerskap, mener jeg var i uke 7 et sted da…
Hvordan ligger det an med kvalmen hos deg?

Akkurat d samme her… huff altså… Sov lite/dårlig i natt, slet med å sovne selv om jeg var skikkelig sliten. Og når jeg sov så hadde jeg så livaktige mareritt..! Håper dette roer seg. Bekymret for at kvalmen skal eskalere, da jeg har noe jeg MÅ delta på/gjennomføre i helgen. Passer på å få i meg drikke jevnlig… Vet at om jeg begynner å kaste opp så går det gjerne ikke bra, altså blir dehydrert og fortsetter å kaste opp. Ble innlagt pga. hyperemesis i første svangerskap, mener jeg var i uke 7 et sted da…
Hvordan ligger det an med kvalmen hos deg?
Kvalmen min er helt levelig. Kommer i bølger men ikke værre enn at jeg kan leve relativt normalt. Har heldigvis aldri hatt hyperemesis. Det må være utrolig slitsomt❤️ Håper du slipper det denne gangen ❤️

Den første ordentlige kvalmen kom i går. Og følsomhet/smerte i pupper har økt såpass mye at jeg håper det ikke kan eskalere mer o_O
Huff da, ikke godt… Da var du 5+2? Såpass at du blir slått ut av det og ikke klarer å fungere, og/eller kaster opp? Unner virkelig ingen hyperemesis..!

Kvalmen min er helt levelig. Kommer i bølger men ikke værre enn at jeg kan leve relativt normalt. Har heldigvis aldri hatt hyperemesis. Det må være utrolig slitsomt❤️ Håper du slipper det denne gangen ❤️
Godt å høre! Håper det ikke eskalerer for min del… Har noen Afipran liggende i tilfelle heldigvis,men må be om resept på mer. Det stoppet det såpass at jeg ikke ble dehydrert i forrige svangerskap i alle fall. Begynte da å ta det forebyggende tidlig, så snart jeg testet positivt faktisk. Ulempen med den er at man blir veldig døsig… Tok 1 i går, kjente på mild kvalme, vurderer å ta 1 i dag også. Det er vel maks 3 pr dag. Har hørt om andre kvinner som har hatt hyperemesis i svangerskap med jentebaby, men ikke med guttebaby… Så har et håp der :)

Godt å høre! Håper det ikke eskalerer for min del… Har noen Afipran liggende i tilfelle heldigvis,men må be om resept på mer. Det stoppet det såpass at jeg ikke ble dehydrert i forrige svangerskap i alle fall. Begynte da å ta det forebyggende tidlig, så snart jeg testet positivt faktisk. Ulempen med den er at man blir veldig døsig… Tok 1 i går, kjente på mild kvalme, vurderer å ta 1 i dag også. Det er vel maks 3 pr dag. Har hørt om andre kvinner som har hatt hyperemesis i svangerskap med jentebaby, men ikke med guttebaby… Så har et håp der :)
Jeg har født begge kjønn, ingen markant forskjell i kvalmenivåene. Jeg er mer kvalm nå enn med forrige jente. Men har magefølelse på gutt. Bare tiden vil vise ❤️

Ilingi beina - pass på å få i deg nok magnesium. Helst gjennom kosthold (blir lett forstoppa av magnesiumtilskudd, men om du må, få tak i den som er flytende)
Ja, tar magnesium før jeg skal legge meg. Kjenner i dag er en tung dag med 4 timers søvn i natt og tanken på at bekkenet blir vel ikke noe bedre når man blir tyngre etter hvert heller:confused:

Ja, tar magnesium før jeg skal legge meg. Kjenner i dag er en tung dag med 4 timers søvn i natt og tanken på at bekkenet blir vel ikke noe bedre når man blir tyngre etter hvert heller:confused:
Rart at bekkenet er vondt så tidlig. Kan det være musklene eller noe annet - kanskje noe du bør på sjekka? Mye stress og vondter pga. det? Anbefaler i såfall naprapat som både ser på bein og muskler, fikk skikkelig god hjelp sist og tips til egen forebygging - noe helt annet enn fysioterapi/kiropraktor.

Jeg har slitt mye med bekkenet spesielt siste svangerskap, men det var hovedsakelig i 3. trimester og mange måneder etter fødsel. Tok flere år før bekkenet tålte mye igjen (men kan fortsatt få vondt på dager med heftig mye fysisk aktivitet, f.eks. når vi flyttet sist). Minste er nå 5.5 år. Det we veldig genetisk, men ble nok verre fordi jeg fikk opp mer i vekt sist enn ved første graviditet (hjalp ikke akkurat å gå 13 dager over termin i tillegg). Så denne gangen skal jeg passe på å gå opp nok, men ikke for mye i vekt, fordi jeg ikke orker de samme bekkenplagene igjen. Kunne ikke engang gjøre yoga uten å ende opp på krykker det første halvåret.

Last edited:
Har hatt noen episoder med lett kvalmefølelse og ømme bryster. Nå dermot har jeg skikkelig vondt i korsryggen og er ekstremt trøtt. Det varierer vel litt fra dag til dag. Korsryggen og opplåst/vondt i magen gjør meg egentlig litt bekymret, men det er jo ikke noeå gjøre med

Back
Topp