Ja kjemperart. Lest at hos noen gravide er det slik de finner ut at de er gravid, og det stemte med meg. Har hatt bekkenplager tidlig på mitt forrige svangerskap, men ikke like ille som dette. Fikk da hjelp av manuellterapeut som satte nåler. Skal absolutt sjekke ut naprapat, takk for tipsetRart at bekkenet er vondt så tidlig. Kan det være musklene eller noe annet - kanskje noe du bør på sjekka? Mye stress og vondter pga. det? Anbefaler i såfall naprapat som både ser på bein og muskler, fikk skikkelig god hjelp sist og tips til egen forebygging - noe helt annet enn fysioterapi/kiropraktor.
Jeg har slitt mye med bekkenet spesielt siste svangerskap, men det var hovedsakelig i 3. trimester og mange måneder etter fødsel. Tok flere år før bekkenet tålte mye igjen (men kan fortsatt få vondt på dager med heftig mye fysisk aktivitet, f.eks. når vi flyttet sist). Minste er nå 5.5 år. Det we veldig genetisk, men ble nok verre fordi jeg fikk opp mer i vekt sist enn ved første graviditet (hjalp ikke akkurat å gå 13 dager over termin i tillegg). Så denne gangen skal jeg passe på å gå opp nok, men ikke for mye i vekt, fordi jeg ikke orker de samme bekkenplagene igjen. Kunne ikke engang gjøre yoga uten å ende opp på krykker det første halvåret.

Selv om jeg ønsker meg tvillinger så håper jeg det ikke er det med tanke på helse og risiko. All ære til dere som har kommet dere gjennom hyperemesis! Jeg kaster ikke opp, men sånn som det er nå så skulle jeg ønske jeg kastet opp for å lette litt av kvalmen.

Spent på om jeg kommer til å spy snart når HCG’en blir enda høyere, for har fått «spyvann» i munnen flere ganger denne uka