Symptomer

Rart at bekkenet er vondt så tidlig. Kan det være musklene eller noe annet - kanskje noe du bør på sjekka? Mye stress og vondter pga. det? Anbefaler i såfall naprapat som både ser på bein og muskler, fikk skikkelig god hjelp sist og tips til egen forebygging - noe helt annet enn fysioterapi/kiropraktor.

Jeg har slitt mye med bekkenet spesielt siste svangerskap, men det var hovedsakelig i 3. trimester og mange måneder etter fødsel. Tok flere år før bekkenet tålte mye igjen (men kan fortsatt få vondt på dager med heftig mye fysisk aktivitet, f.eks. når vi flyttet sist). Minste er nå 5.5 år. Det we veldig genetisk, men ble nok verre fordi jeg fikk opp mer i vekt sist enn ved første graviditet (hjalp ikke akkurat å gå 13 dager over termin i tillegg). Så denne gangen skal jeg passe på å gå opp nok, men ikke for mye i vekt, fordi jeg ikke orker de samme bekkenplagene igjen. Kunne ikke engang gjøre yoga uten å ende opp på krykker det første halvåret.
Ja kjemperart. Lest at hos noen gravide er det slik de finner ut at de er gravid, og det stemte med meg. Har hatt bekkenplager tidlig på mitt forrige svangerskap, men ikke like ille som dette. Fikk da hjelp av manuellterapeut som satte nåler. Skal absolutt sjekke ut naprapat, takk for tipset:happy:

I dag (5+4) har jeg skikkelig mensmurringer. Håper det bare er positivt, men kjenner jo at jeg blir litt småstressa etter å ha mistet :shifty:

Jeg har kjent veldig lite til murringer, men litt stikninger som kommer og går. Litt bekymret for å ikke kjenne noe murringer egentlig hehe, men det er jo ikke negativt å ikke kjenne så mye heller. Føler meg egentlig i ganske god form. Prøver å holde meg distrahert og kjenner det er veldig godt å dra på jobb. Ikke kjent så mye på kvalme, men når jeg først blir kvalm så må jeg nesten kaste opp umiddelbart. Kastet opp på sykkelveien til jobb i dag, og så følte jeg meg helt grei etterpå igjen.

Nesten hver dag så tenker jeg «nå kan ikke puppene bli vondere». Joda, det kan de :hilarious:

I dag ble det første dag borte fra jobb. Kvalmen har tatt seg opp de siste dagene! Skikkelig dårlig i går kveld og i dag kommer aalt opp igjen. Synes det er litt kjedelig å være hjemme fra jobb, skulle gjerne jobbet. Men å lytte til kroppen er vel det viktigste.

Apropo denne murringen; dere som har gått fulle svangerskap før, pleier det å gi seg? Eller blir det mensmurring hele svangerskapet? :smiley-ashamed005

Apropo denne murringen; dere som har gått fulle svangerskap før, pleier det å gi seg? Eller blir det mensmurring hele svangerskapet? :smiley-ashamed005
Mener at det har vært værst I starten, men det har vært periodevis gjennom hele svangerskapet. Er jo mye som skjer i livmoren, den vokser og strekker seg. Og etterhvert modning og forberedelse til fødsel.

Fytti! Den kvalmen har tatt helt overhånd i dag. Jeg har aldri noensinne vært så kvalm i et svangerskap! Kan ta to steg og så må jeg sette meg ned. Jeg håper jo at det er et godt tegn. Min kjære har begynt å spøke med at det må være tvillinger siden alt er så forsterket fra tidligere svangerskap... testene, kvalmen... :depressed: Selv om jeg ønsker meg tvillinger så håper jeg det ikke er det med tanke på helse og risiko. All ære til dere som har kommet dere gjennom hyperemesis! Jeg kaster ikke opp, men sånn som det er nå så skulle jeg ønske jeg kastet opp for å lette litt av kvalmen.

Apropo denne murringen; dere som har gått fulle svangerskap før, pleier det å gi seg? Eller blir det mensmurring Men jeg kjente på mye «rart», og da jeg forsøkte å forklare hva jeg kjente på til legenjeglegen sa «man kjenner rare ting når man er gravid»

Fytti! Den kvalmen har tatt helt overhånd i dag. Jeg har aldri noensinne vært så kvalm i et svangerskap! Kan ta to steg og så må jeg sette meg ned. Jeg håper jo at det er et godt tegn. Min kjære har begynt å spøke med at det må være tvillinger siden alt er så forsterket fra tidligere svangerskap... testene, kvalmen... :depressed: Selv om jeg ønsker meg tvillinger så håper jeg det ikke er det med tanke på helse og risiko. All ære til dere som har kommet dere gjennom hyperemesis! Jeg kaster ikke opp, men sånn som det er nå så skulle jeg ønske jeg kastet opp for å lette litt av kvalmen.
Samme her. Kan neppe kalle det hypermesis altså, og har ikke kastet opp, men i dag er jeg ganske dårlig o_O Måtte ta pause da jeg sminket meg :hilarious:

Husker ikke helt, men jeg husker at jeg kjente på «rare» ting gjennom svangerskapet. Da jeg forsøkte å forklare dette til legen min underveis, så sa hun «man kjenner på rare ting når man er gravid, sånn er det bare» :laughing002

Samme her. Kan neppe kalle det hypermesis altså, og har ikke kastet opp, men i dag er jeg ganske dårlig o_O Måtte ta pause da jeg sminket meg :hilarious:
Imponert over at du har klart å sminke deg :happy: :hilarious: Jeg har ikke klart å pusse tenner engang enda.... måtte bare få en unge på skolen og siden har jeg ikke klart å gjøre noe. Prøvd å reise meg fra sofaen noen ganger...har klart å komme meg på do og tilbake liksom:depressed: Jeg som skulle bruke dagen på helgevask og klargjøring av bunader til helgens konfirmasjon... godt jeg er alene hjemme hele helgen og slipper å virke så mye:bag:

Uff det høres slitsomt ut å ikke få kastet opp. Det letter jo veldig når man får kastet opp. Jeg må kaste opp ganske raskt når kvalmebølgene kommer. Får ikke til å ikke kaste opp. Morgenen i dag kastet jeg opp 4 ganger! Men da ga ikke kvalmen seg helt mellom hver gang. Så måtte bare si ifra til jobb at det ikke går i dag. Og da ble det indirekte til leder at jeg er gravid. Etter kl. 11 har jeg følt meg ganske grei❤️

:) Da blir det eeekstra spennende for dere på UL ❤️ Det er helt greit å sende forespørsel til legen om Xonvea! Jeg har selv en guttefølelse, siden det er så anderledes denne gangen…

:) Da blir det eeekstra spennende for dere på UL ❤️ Det er helt greit å sende forespørsel til legen om Xonvea! Jeg har selv en guttefølelse, siden det er så anderledes denne gangen…
Skal gi det litt tid til før jeg ber om kvalmestillende. Skal evt. Høre på Haukeland på torsdag.
Dette er verken likt jente eller gutte svangerskapene mine. Har født 3 jenter og en gutt. Men tror gutt selv da, men håper litt ekstra på jente. Men betyr ikke noe sånn sett.

Imponert over at du har klart å sminke deg :happy: :hilarious: Jeg har ikke klart å pusse tenner engang enda.... måtte bare få en unge på skolen og siden har jeg ikke klart å gjøre noe. Prøvd å reise meg fra sofaen noen ganger...har klart å komme meg på do og tilbake liksom:depressed: Jeg som skulle bruke dagen på helgevask og klargjøring av bunader til helgens konfirmasjon... godt jeg er alene hjemme hele helgen og slipper å virke så mye:bag:
Så ille er det ikke hos meg nei, men har heller ikke muligheten til å la være grunnet prosjekter jeg ikke kan sykmelde meg fra med mindre jeg er døende :hilarious: Heldigvis bare noen få arbeidsdager igjen at det er sånn, satser på at jeg overlever neste uke også :joyful: Spent på om jeg kommer til å spy snart når HCG’en blir enda høyere, for har fått «spyvann» i munnen flere ganger denne uka :dead:

Back
Topp