Symptomer!

Jeg har hatt stikkende smerter i korsryggen ved ulike belastninger.
Lurer på om det er nå jeg begynner å angre på at jeg ikke har trent opp kjernemuskulaturen skikkelig siden forrige svangerskap?

Har også begynt å få litt vondt i hoftene på natten. Synes det var litt tidlig? 7+1 i dag

Har strålesmerter i tissen(skambeinet?) og ned mot halebein/ned mot låret. Andre som har det?

Sist svangerskap ja. Bekkenløsning :dead:
Omg hvor tidlig kom det? Og hvordan type smerte er det? Jeg er stram i lysken og hatt betennelse i lysken for 3 måneder siden. Jogga igår vet ikke om det har noe og si.

Omg hvor tidlig kom det? Og hvordan type smerte er det? Jeg er stram i lysken og hatt betennelse i lysken for 3 måneder siden. Jogga igår vet ikke om det har noe og si.
Uke 10. Jeg måtte gå 1 km til legevakten siden vi var uten bil og jeg var dårlig med hyperemesis så måtte fikse legeerklæring fordi vi måtte avlyse to utenlandsreiser. Vi gikk i sneglefart. Det utløste det gitt :meh: Strålende og plutselige smerter spesielt i lysken og fra pubis, spesielt i aktivitet også var det vondt å ligge lenge på en side. Hadde gravidpute mellom beina fra da og ut hele svangerskapet for å avlaste

Jeg har hatt stikkende smerter i korsryggen ved ulike belastninger.
Lurer på om det er nå jeg begynner å angre på at jeg ikke har trent opp kjernemuskulaturen skikkelig siden forrige svangerskap?

Har også begynt å få litt vondt i hoftene på natten. Synes det var litt tidlig? 7+1 i dag
Jeg har også vondt i hoftene om natta, og noen ganger litt utover dagen. Har hjulpet litt med korte turer, tror jeg.

Våkner hver dag med skikkelig tett nese, som om jeg er forkjølet, men er jo ikke det. Har hatt det slik i flere uker nå :shifty:
Samme med meg, pottetett men ikke forkjølet. Lest at det har med hormoner og gjøre :love017

Samme med meg, pottetett men ikke forkjølet. Lest at det har med hormoner og gjøre :love017
Det er sant jeg var tett helt til jeg fødte. Under fødsel ble jeg bedt om å forsøke å puste inn gjennom nesen og ut gjennom munn siden jeg bare brukte munn. Det var umulig for å si det sånn og jeg presiserte det til og med i fødebrevet :wacky:

Så slitsomt! Jeg hadde omvendt problem - knusktørr så brukte FLUX sugetabletter. Kommer dessverre ikke på noe sånn umiddelbart som kan hjelpe men har forstått at syrenøytraliserende eller syrehemmende kan hjelpe dersom du sliter med halsbrann eller lignende som kan gi økt spyttproduksjon
Ok, tusen takk! Har halsbrann også, så skal absolutt prøve syrenøytraliserende. Hilsen hun som sikler, hehe

Er så kvalm at det er uutholdende! Å sitte på venterommet med andre å brekke meg hvert 10 sekund er ikke greit kjenner jeg! Ber til høyere makter for at legen gir meg noe for kvalmen nå:dead:

Er så kvalm at det er uutholdende! Å sitte på venterommet med andre å brekke meg hvert 10 sekund er ikke greit kjenner jeg! Ber til høyere makter for at legen gir meg noe for kvalmen nå:dead:
Føler sånn med deg! Helt forferdelig. Håper du får noe som fungerer.

Har fått to medisiner med null effekt så har akkurat sendt melding til legen om det. Fikk Afipran forrige svangerskap som faktisk fungerte litt :(

Nesten litt godt å lese at det er flere som er potta tett i nesen. Kvalmen har sluppet litt etter at jeg begynte å ta en reisesyketablett på kvelden før sengetid. Ellers er det egentlig trøttheten som plager mest, føler jeg kunne sovet heeeeele tiden.

Jeg klarer ikke dette her med den ekstreme kvalmen, oppkast og brekninger hele dagen. Kommer meg ikke ut av huset en gang, er livredd for å kaste opp på butikken. Prøver å finne trøst i at på fredag er jeg 8+0 og det betyr at det nærmer seg 2.trimester hvor det har blitt en del bedre de forrige gangene. Nå har jeg vært dårlig siden 3+2 (gradvis verre for hverdag), og det er faktisk 4-5 uker!! Skal klare å holde ut noen uker til :(

Selvom dette har vært et ønsket svangerskap så tenker jeg på abort hver eneste dag, det er helt tortur det her. Håper legen kan gi noen andre medisiner en periode :(

Jeg klarer ikke dette her med den ekstreme kvalmen, oppkast og brekninger hele dagen. Kommer meg ikke ut av huset en gang, er livredd for å kaste opp på butikken. Prøver å finne trøst i at på fredag er jeg 8+0 og det betyr at det nærmer seg 2.trimester hvor det har blitt en del bedre de forrige gangene. Nå har jeg vært dårlig siden 3+2 (gradvis verre for hverdag), og det er faktisk 4-5 uker!! Skal klare å holde ut noen uker til :(

Selvom dette har vært et ønsket svangerskap så tenker jeg på abort hver eneste dag, det er helt tortur det her. Håper legen kan gi noen andre medisiner en periode :(
Samme her! Jeg skal ikke klage sånn egentlig, da det startet for fullt først forrige uke til meg, og jeg er nå i 8+5, men å være kvalm er det værste jeg vet! Fungerer heller ikke i det heletatt.. har vært sengeliggende siden lørdag nå, å har gått ned 3 kg! Hadde time 11.20, men legen min er så ekstremt treig :hungover: Har prøvd Postafen, men det hjelper ingenting! Så nå er jeg desperat etter å få noe.

Samme her! Jeg skal ikke klage sånn egentlig, da det startet for fullt først forrige uke til meg, og jeg er nå i 8+5, men å være kvalm er det værste jeg vet! Fungerer heller ikke i det heletatt.. har vært sengeliggende siden lørdag nå, å har gått ned 3 kg! Hadde time 11.20, men legen min er så ekstremt treig :hungover: Har prøvd Postafen, men det hjelper ingenting! Så nå er jeg desperat etter å få noe.

Det er ille nok uansett med kvalmen! Den er så hemmende når den er intens. Kjedelig med lang ventetid, fikk du medisiner?

Fikk raskt svar fra min lege og fikk en telefontime. Måtte vente 30 minutter over tiden, men nå er det unnagjort og jeg har fått resept på afipran! Håper virkelig at det hjelper litt. Typisk at den ene bilen vår var tom for strøm… stått for lenge, siden romjulen :hilarious: må vente enda over en time til samboer er ferdig på jobb, så jeg kan få den andre bilen og kjøre til apoteket!

Det er ille nok uansett med kvalmen! Den er så hemmende når den er intens. Kjedelig med lang ventetid, fikk du medisiner?

Fikk raskt svar fra min lege og fikk en telefontime. Måtte vente 30 minutter over tiden, men nå er det unnagjort og jeg har fått resept på afipran! Håper virkelig at det hjelper litt. Typisk at den ene bilen vår var tom for strøm… stått for lenge, siden romjulen :hilarious: må vente enda over en time til samboer er ferdig på jobb, så jeg kan få den andre bilen og kjøre til apoteket!
Jaa, det er sant! Ja, jeg fikk også afipran! Har vært å hentet ut og tatt første tablett nå! Krysser fingrene for at det hjelper:whacky059
Så typisk at bilen ikke starter.. da føler man jo at tiden går enda saktere! Lykke til♥️

Ekstrem kvalme her og, men ikke noe oppkast. Fortsatt helt uutholdelig! Postafen hjalp ikke, men Xonvea ser ut til å hjelpe…men hodet er ekstreeemt tungt. Klarer ikke sitte oppreist over tid og har sovd i nesten hele dag. Skal det virkelig være så ille?

Ekstrem kvalme her og, men ikke noe oppkast. Fortsatt helt uutholdelig! Postafen hjalp ikke, men Xonvea ser ut til å hjelpe…men hodet er ekstreeemt tungt. Klarer ikke sitte oppreist over tid og har sovd i nesten hele dag. Skal det virkelig være så ille?
Jeg sliter med det samme. Jeg har fått Xonvea av legen og har brukt det i 4-5 uker. Er i dag 11+0. Selv om jeg bruker full dose Xonvea spyr jeg 3-5 ganger hver dag, og brekker meg hele tiden. Merker at Xonvea gjør meg veldig trøtt og sliten. Jeg trodde det skulle snu nå, men virker som om det ikke gir seg. Er det noen her inne som har erfaring med når kvalmen gir seg?

Back
Topp