Symptomer

Hvor langt er dere på vei dere som her blitt kvalme? Jeg husker det startet hos meg i uke 5 sist.
Sniker fra desember24. Er 6+5 i dag, og kvalmen/suget i magen/sulten kom ut av det blå i går kveld 6+4 :sour: kjenner ingen metthetsfølelse, ikke engang etter mat. Har nå knasket gulrøtter i et døgn. Trenger inspirasjon til annen knæsk

4+1 i dag, og nå begynner hormonene å dra seg på. Tenker mye på samboeren min, at jeg på en eller annen måte føler at jeg må holde han lykkelig hele tiden, og er redd for at han skal mistrives på noe hvis. Sikkert en indre frykt for å bli forlatt når man trenger en partner som mest. Merkelig følelse..

Flere som kjenner mer på kvalmen på kveld/natt enn på dagtid? I dag har jeg gjespet masse og hatt ømme bryster, men ellers har formen vært fin. Så kommer kvelden og kvalmen sier hei igjen. Sovnet på sofaen som vanlig, og våkner enda kvalmere. Spent på om jeg får sovet noe mer i natt:hungover:

5+0! Alltid en milepæl med ny uke. Godt med lørdag og mulighet til å sove lenge. Trengte det etter å ha løpt på do om natten.
Fin form i dag. Sulten, men ingen kvalme. Ikke enn så lenge i hvert fall. Så lenge jeg småspiser.

Ganske symptom fri igjen i dag :nailbiting:
Bortsett fra å være litt mer trøtt enn vanlig og kanskje litt kortere lunte føler jeg meg ikke gravid :confused:

Tipper jeg er 3+5 i dag, iallefall det terminkalkulatoren sier :hilarious:

Symptomer:
Småkvalm gjennom hele dagen.
Sulten/ikke sulten heeele tiden, skifter på sekundet.
Sover dårlig.
Oppblåst, spesielt på ettermiddagen og kvelden.
Syke humørsvingninger.
Her også skifter sult og ikke sult av og på. Jeg sa til samboern at jeg var sulten og han dekka på bordet og da var jeg mett igjen hehe :laughing021

Med de to ma’ene mine i fjor så var jeg så dårlig kvalm og trøtt , sånn ME trøtt eller søvn apne trøtt :nailbiting: Grusomt . Var jo likens med de tre tidligere svangerskapene . Men merker st jeg fortsatt er sliten etter sommern i fjor hvor jeg nærmest lå i fosterstilling på soffan eller på verandaen :depressed: knaska postafen uten hjelp .

Mine symptomer e fraværende i dag også utenom oppblåst mage og ømme bryst og trøtt. Er glad for å ikke være kvalm i dag men det bekymrer jo selvfølgelig litt
Akkurat det samme her. Håper det er fordi jeg faktisk har hvilt ganske mye i helga, men…

Mine symptomer e fraværende i dag også utenom oppblåst mage og ømme bryst og trøtt. Er glad for å ikke være kvalm i dag men det bekymrer jo selvfølgelig litt
Her har kvalmen ikke kommet enda… og det bekymrer meg. Jeg vet at jeg bare bør nyte det å være kvalmfri, for basert på mine to tidligere svangerskap vil den komme bankene på døra om ca. 1 uke.
Tror det at jeg fant ut jeg var gravid 8/9 dpo denne gang mot henholdsvis 18 og 15 dpo i svangerskap 1 og 2 gjør at jeg føler kvalmen allerede burde kommet siden det da ikke tok så lang tid fra positiv test til kvalmen ga seg til kjenne.

Graviditet er altså en emosjonell berg og dalbane :nailbiting:

Våknet opp i dag med smerter i ryggen.. det er liksom på høyreside, ca. på midten. Altså litt høyere enn korsryggen.. burde jeg være bekymret? Ingen smerter i magen utenom om det vanlige og ingen spotting.. men stresser, er så redd for MA eller SA

Våknet opp i dag med smerter i ryggen.. det er liksom på høyreside, ca. på midten. Altså litt høyere enn korsryggen.. burde jeg være bekymret? Ingen smerter i magen utenom om det vanlige og ingen spotting.. men stresser, er så redd for MA eller SA
Jeg merket ikke noe på MA hadde to i fjor . Eneste var at kvalmen nådde aldri klimaks følte jeg . For jeg har jo flere barn og hvert gravid noen ganger og alltid har kvalmen kommet til brekning , men det gjorde den ikke. Så kjenner veldig etter symptomer nå , nå er jo testene ganske mye mer sterkere og uggenheten har begynt .

Det er normalt med symptomene dine så ville ikke bekymra meg , men er du bekymra så synes jeg du skal gi beskjed til lege . :Heartred

Sover til vanlig 6-7 timer på natta.
I natt sov jeg rundt 9 timer, og det var likevel tungt å stå opp.
Etter 3 timer måtte jeg legge meg for å sove og har nå sovet ca. 1,5 time.

Ellers:
  • Litt uggen
  • Lite tålmodig
  • Dårlig matlyst
  • Blør lett fra tannkjøttet ved tannpuss
Spent på om kvalmen vil komme i løpet av neste uke nå :shy:

5+1. ingen kvalme, som i teorien er deilig, men som gjør meg bekymret. Burde nyte som man sier… Men har fremdeles vondt i brystene. I dag har jeg også vondt i korsryggen og det er slitsomt å stå oppreist i lengre tid om gangen.

6+3 og føler at jeg bare blir trøttere og trøttere. Har blitt en vane å hvile midt på dagen i et par timer nå. Uansett hvor mye søvn jeg får føler jeg meg ikke uthvilt.

Jeg vet at dette er vanlig og prøver å ikke føle dårlig samvittighet av å være mindre produktiv for tiden.

6+5 idag og brystene har plutselig vært ekstremt ømme, startet smått i uke 5 og bare blitt verre.
Utover det har det vært murringer og tydelig mer sliten på dagene. Tror jeg skal bare være takknemlig at jeg slapp den vanskelige kvalmen. Men merker at av og til er man mer uggen/småkvalm, men veldig veldig lite av det. I starten var jeg bekymret over om det betyr at noe er galt siden man kjente seg ikke kvalm, men man kan ikke måle status ut ifra hvordan symptomtrykkene er.

Last edited:
Jeg er 4+4 om jeg ikke husker feil. Jeg har hatt SÅ mange symptomer etter innsett.

Rett etter innsett: stikking i livmor
Deretter: svak kvalme
Utmattelse
Nå: såre brystvorter (jeg ammer enda, au!)
Fremdeles sliten og nå sterkere kvalme.

6+5 idag og brystene har plutselig vært ekstremt ømme, startet smått i uke 5 og bare blitt verre.
Utover det har det vært murringer og tydelig mer sliten på dagene. Tror jeg skal bare være takknemlig at jeg slapp den vanskelige kvalmen. Men merker at av og til er man mer uggen/småkvalm, men veldig veldig lite av det. I starten var jeg bekymret over om det betyr at noe er galt siden man kjente seg ikke kvalm, men man ikke kan måle status ut ifra hvordan symptomtrykkene er.
Vet du, akkurat dette trengte jeg å høre i dag :Heartred

Back
Topp