Symptomer?

Jeg synes egentlig at det er tungt å puste for tiden. Litt av og på. Synes liksom akkurat det symptomer er så tidlig å få allerede, sant? Flere som opplever det sånn? Blir smått bekymra for sånt, da jeg føler på det selv når jeg sitter i ro i sofaen, at jeg må ta litt dypere åndedrag. Ikke anstrengt på noen måte, men liksom litt tyngre å puste. Normalt, eller? :confused004 :smiley-ashamed004 Skal til legen på mandag, så får høre mer da. Ikke overvektig eller noe sånt heller altså. Fler som kjenner på det samme?
Gravidpusten, ja! :hilarious: Puster generelt tyngre pga økt blodvolum.

Med de to første hadde jeg skikkelig stygg hud i første trimester og så drømmehud de to resterende. Denne gangen har jeg ikke merket noe forskjell på huden men i dag hadde det dukket opp to røde kviser og jeg begynner å frykte at det skal være de to siste trimesterene med grusom hud nå :bag:
Da håper jeg på et bedre 2. og 3. trimester, for jeg ser ikke ut! :hilarious:

Jeg synes egentlig at det er tungt å puste for tiden. Litt av og på. Synes liksom akkurat det symptomer er så tidlig å få allerede, sant? Flere som opplever det sånn? Blir smått bekymra for sånt, da jeg føler på det selv når jeg sitter i ro i sofaen, at jeg må ta litt dypere åndedrag. Ikke anstrengt på noen måte, men liksom litt tyngre å puste. Normalt, eller? :confused004 :smiley-ashamed004 Skal til legen på mandag, så får høre mer da. Ikke overvektig eller noe sånt heller altså. Fler som kjenner på det samme?
Mannen holder på å le seg ihjel hver gang jeg går trappa, trenger noen minutt på å hente meg inn igjen :playful:

Bare jeg som får ekstraslag i hjertet når gravid? Veldig ekkelt synes jeg !
Jeg har helt ekstrem hjertebank. Mye verre denne gangen enn de andre. Sliter med å sove pga. det og våkner plutselig av det også. Fastlegen synes det hørtes voldsomt ut så har tatt ekg, men alt normalt :) De verste kveldene tipper jeg at jeg har en runde hjertebank per minutt. Utrolig ubehagelig!

Lurer på når kvalmen har tenkt å gi seg denne gangen... 12+0 i dag, og har ikke kastet opp på en ukes tid, men er fortsatt en del kvalm. Jeg blir akutt sulten (kan gå fra stappmett til så sulten at jeg nesten får panikk - pga kvalmen - på kort tid), så det er vanskelig å holde i sjakk. Også mye sliten, og da er kvalmen verre...

Jeg har helt ekstrem hjertebank. Mye verre denne gangen enn de andre. Sliter med å sove pga. det og våkner plutselig av det også. Fastlegen synes det hørtes voldsomt ut så har tatt ekg, men alt normalt :) De verste kveldene tipper jeg at jeg har en runde hjertebank per minutt. Utrolig ubehagelig!
Okai. Høres ut som du har det hakket værre enn meg. Jeg får det max 3-4 ganger i dagen. 4 til nå i dag. Føler ikke at jeg har vært stresset eller sovet lite heller, eller gjort noe som kan trigge det. Godt å høre at det ikke bare er meg i alle fall !!!

Jeg har fremdeles sykt lite symptomer :angelic: Skulle virkelig ikke tro jeg var gravid. Eneste jeg har er ømme nipler og noe stikninger nederst i magen/underliv til tider. Gleder meg til otul for å få bekreftet at det fortsatt er noe der inni:Heartred
Jeg har lite symptomer selv, ikke kvalme, ikke veldig trøtt, kun ømme bryster, hjertebank og stikkinger. Er 9+2 i dag.

Jeg har fremdeles sykt lite symptomer :angelic: Skulle virkelig ikke tro jeg var gravid. Eneste jeg har er ømme nipler og noe stikninger nederst i magen/underliv til tider. Gleder meg til otul for å få bekreftet at det fortsatt er noe der inni:Heartred
Samme her :rolleyes: Er veldig sliten og trøtt, men merker ellers ingentingo_O

Her er trøttheten kommet for fullt på dagtid, og jeg sover vanligvis aldri på dagen. Forrige svangerskap var det på kveldstid så det er litt annerledes denne gangen :happy: I tillegg tett nese, ømme bryster, litt murringer og magen er såpass stor allerede at jeg ikke kan skjule den med store gensere engang (og jeg er slank) :hilarious: Rimelig sikker på at alle jeg har vært med i det siste vet at jeg er gravid for det er UMULIG å skjule. Heldigvis bare 3 uker igjen til vi er over 12 ukeren.

Lurer på når kvalmen har tenkt å gi seg denne gangen... 12+0 i dag, og har ikke kastet opp på en ukes tid, men er fortsatt en del kvalm. Jeg blir akutt sulten (kan gå fra stappmett til så sulten at jeg nesten får panikk - pga kvalmen - på kort tid), så det er vanskelig å holde i sjakk. Også mye sliten, og da er kvalmen verre...
Jeg blir også akutt sulten, det er noe helt nytt for meg. Er vanligvis veldig småspist og har drevet med intermittent fasting, så det er en stor forandring å måtte spise noe til frokost, og noen ganger etter jeg har lagt meg også. Men det blir typ halv banan eller sjokomelk. Men dette gjør at jeg føler at det er vanskelig å ha en oversikt over hvor mye jeg spiser i løpet av en dag. Har lagt på meg noen kilo ila første trimester, men for å være helt ærlig, tror jeg ikke at jeg kommer til å klare å spise mye mer i andre eller tredje trimester enn jeg har gjort i det siste. Så håper at det ikke blir mye unødvenige kalorier. Har et stoffskiftesykdom som gjør det vanskelig å gå ned i vekt, så er ekstra obs på dette nå.

Back
Topp