Symptomer?

Hmm, greit å vite at noen andre har det likt hvertfall! Jeg har heldigvis en kontorjobb, så sitter jo stort sett hele dagen. Men begynner å lure på om folk tror jeg er full på jobb, for jeg må støtt og stadig holde meg fast i veggen når jeg runder hjørner :laughing002 klarer meg fint på jobb, men er utrolig sliten når jeg kommer hjem.

Kan jo gjerne blodtrykksfall også ja :angelic: jeg har så lite peiling på slike ting..
Våkna opp i dag med ekstrem svimmelhet :happy090 kasta opp selvfølgelig. Ikke at det er uvanlig. Leste på appen at svimmelhet kan komme av at blodårene er mindre tøyelige nå pga hormoner(?) men at det også kan komme av jernmangel. Og det hadde jeg heller ikke vært overasket over hvis det er tilfellet. Skal heller ikke ta noe blodprøver før i uke 11/12. Blodtrykket mitt er ganske lavt nå ifølge jordmor og det er visst heller ikke uvanlig nå tidlig i svangerskapet. Føles mer og mer ut som evigvarende fylllesyke ja. Svimmel, kvalm, oppkast, dårlig matlyst, litt dårlig mage inni mellom, vondt i kroppen/bekken, hodepine.. Altså hva er det neste? (Hvis vi ser bort ifra tett nese, ømme byster og ligamentsmerter):smiley-ashamed004:confused004:smiley-ashamed004

Der kom det lave blodtrykket til syne gitt, svimmel og nærsynkope i morges mens jeg prøvde lage mat til 6 og 1 åringen :bag:

Jeg er også ekstremt tungpust og kondisen er ikke-eksisterende :hilarious:

Føler ikke jeg har særlig med symptomer lenger. Vet ikke hvor vanlig det er... har fortsatt litt ømme bryster, men ellers veldig lite andre symptomer iforhold til tidligere. Er 10+3 og kjenner jeg er litt bekymret. Noen andre som har lite symptomer? :sorry:

Føler ikke jeg har særlig med symptomer lenger. Vet ikke hvor vanlig det er... har fortsatt litt ømme bryster, men ellers veldig lite andre symptomer iforhold til tidligere. Er 10+3 og kjenner jeg er litt bekymret. Noen andre som har lite symptomer? :sorry:
Jeg!
Men jeg har aldri hatt et eneste symptom....så redd jeg har hatt en MA for flere uker siden.
Aldri vært på ultralyd.

Er jo flere som sier at symptomene forsvinner mer og mer hvor nærmere 2. trimester de kommer.

Jeg!
Men jeg har aldri hatt et eneste symptom....så redd jeg har hatt en MA for flere uker siden.
Aldri vært på ultralyd.

Er jo flere som sier at symptomene forsvinner mer og mer hvor nærmere 2. trimester de kommer.
Uff det er så skummelt syntes jeg.. skal på ordinær ultralyd (er da 12 uker) om litt under 2 uker så blir spennede å se hva som blir å se der...
Alle sier de spyr og har vondter og kjenner at det strekker i magen, men jeg har selv bare vært litt kvalm noen dager og vært oppblåst, men ellers veldig vanlige ting som kunne vært uten at jeg er gravid liksom!
Håper at det er sånn det er, at de blir mindre jo nærmere man kommer...
Hvor langt er du på vei? Håper at når du skal på ultralyd at alt står bra til hos deg hvertfall! ❤️

Jeg er også halvveis i uke 10 og føler at jeg har litt mindre symptomer. Har vært svært kvalm og trøtt helt siden begynnelsen av uke 5, men føler at symptomene er blitt mildere i løpet av de siste dagene. Har selv opplevd 2 MA, så gruer meg allerede til TUL om et par uker.

Jeg er også halvveis i uke 10 og føler at jeg har litt mindre symptomer. Har vært svært kvalm og trøtt helt siden begynnelsen av uke 5, men føler at symptomene er blitt mildere i løpet av de siste dagene. Har selv opplevd 2 MA, så gruer meg allerede til TUL om et par uker.
Var selv veldig trøtt, men hadde bare noen dager jeg var veldig kvalm på. Håper for oss at dette er helt normalt og at når vi skal på ultralyden så ser vi at alt er bra :sorry:❤️

Uff det er så skummelt syntes jeg.. skal på ordinær ultralyd (er da 12 uker) om litt under 2 uker så blir spennede å se hva som blir å se der...
Alle sier de spyr og har vondter og kjenner at det strekker i magen, men jeg har selv bare vært litt kvalm noen dager og vært oppblåst, men ellers veldig vanlige ting som kunne vært uten at jeg er gravid liksom!
Håper at det er sånn det er, at de blir mindre jo nærmere man kommer...
Hvor langt er du på vei? Håper at når du skal på ultralyd at alt står bra til hos deg hvertfall! ❤️
Jeg er kun 7+1. Aldri kjent et eneste stikk eller strekk i livmoren.
Jeg prøver å ta litt avstand fra alt,da jeg har en dårlig magefølelse.
De tre andre graviditetene. At smekkfull av symptomer.

Jeg er kun 7+1. Aldri kjent et eneste stikk eller strekk i livmoren.
Jeg prøver å ta litt avstand fra alt,da jeg har en dårlig magefølelse.
De tre andre graviditetene. At smekkfull av symptomer.
Jeg forstår... håper likevell for din del at alt er bra ❤️ føler litt på det selv, men har funnet ut at det er bedre å ikke tenke for mye på hva som skjer fremover og heller ta alt som det kommer etter den ultralyden.. bedre å være litt tilbakeholden enn å få en smell når den tid kommer.. jeg krysser fingrene for oss likevel ❤️

Jeg er i samme båt, mine ble gradvis mindre litt før uke 8, så har det kommet og gått i intervaller mellom når jeg føler symptomer. Var på tul 7+6 og alt var fint, men jeg har også vært bekymret :dead: Denne uka var jeg hos jordmor og har gått opp 2,5 kg, magen har vokst, og det er visst vanlig å ikke ha så mye symptomer heller. Jeg krysser fingrene for oss:Heartpink

Jeg er i samme båt, mine ble gradvis mindre litt før uke 8, så har det kommet og gått i intervaller mellom når jeg føler symptomer. Var på tul 7+6 og alt var fint, men jeg har også vært bekymret :dead: Denne uka var jeg hos jordmor og har gått opp 2,5 kg, magen har vokst, og det er visst vanlig å ikke ha så mye symptomer heller. Jeg krysser fingrene for oss:Heartpink
Var selv på ultralyd 7+6 og da var alt helt fint her også!❤️ Ååå det var jo greit å vite at det også er normalt med lite symptomer! Føler alle andre har så mye symptomer, så blir jo helt tullete når det ikke gjelder meg selv :smiley-ashamed005 krysser fingrene for oss jeg også ❤️ er dette din første?

Var selv på ultralyd 7+6 og da var alt helt fint her også!❤️ Ååå det var jo greit å vite at det også er normalt med lite symptomer! Føler alle andre har så mye symptomer, så blir jo helt tullete når det ikke gjelder meg selv :smiley-ashamed005 krysser fingrene for oss jeg også ❤️ er dette din første?
Ja, føler det er fordi man leser mest om de som har masse symptomer :smiley-ashamed004 For de blir jo dårlige og søker råd her kanskje.
Jordmor sa også at det er vanlig å ha noe av samme symptomene som din egen mor hadde, og da jeg spurte mamma var hun ikke dårlig og hadde lite symptomer med begge oss. Mener også å ha lest om at kondisjonsnivå også hadde noe å si for svangerskapsplager (?). Så om det stemmer er det bare positivt :love2
Venter i spenning på tidlig offentlig ul nå! Det er min første ja:Heartpink

Ja, føler det er fordi man leser mest om de som har masse symptomer :smiley-ashamed004 For de blir jo dårlige og søker råd her kanskje.
Jordmor sa også at det er vanlig å ha noe av samme symptomene som din egen mor hadde, og da jeg spurte mamma var hun ikke dårlig og hadde lite symptomer med begge oss. Mener også å ha lest om at kondisjonsnivå også hadde noe å si for svangerskapsplager (?). Så om det stemmer er det bare positivt :love2
Venter i spenning på tidlig offentlig ul nå! Det er min første ja:Heartpink
Ja det kan være! Må vell huske på at det er andre som er gravide også som ikke skriver på forum å sånt :smiley-ashamed005 Har ikke sakt noe til henne enda, ikke til noen faktisk, vet ikke hva hun hadde av plager så det skal jeg finne ut av snart :shy: hmm hva tenker du på da? For jeg har elendig kondis nå :laughing021
Ååå ja det blir så spennende! håper igjen at alt er bra hos oss!❤️
Så kjekt, samme her! :love017

Jeg har så mye hjertebank. Det er så ubehagelig og skremmer meg litt på kveldene for det er så voldsomt. Lurer på om jeg bør få det sjekket ut….? Har hatt i de forrige graviditetene også, men denne gangen er det mye verre.

Ellers:
- Følelsene utenpå kroppen. Reagerer kraftigere på alle type følelser. Blir sliten av meg selg
- Kvalm hele tiden. Spyr første timene på dagen, før pillene rekker å kicke inn ordentlig.
- Elendig kondis - blir andpusten av ALT!
- Store, ømme og tunge pupper.
- Tett nese, men det kan godt være pga. pollen.
- Murringer
- Trøtt

Synes jeg har veldig sterke og mange symptomer denne gangen og blir så klart tryggere av den grunn. Dette er min 10. graviditet. Bare 2 av de har blitt til barn, og det er de to gangene jeg har vært kvalm og hatt såpass sterke symptomer. Tar det som et veldig godt tegn :)

Jeg har ikke mye kvalme. Dersom jeg ikke spiser tidligere vanlig porsjon til middag (normalt det jeg spiste før) så går det ok. Fet mat kommer opp igjen.
Har mye strekninger i magen. Aldri kjent det før og er noen gang redd det er noe negativt. Ikke noe godt å nyse, Hahah.
Drømmene mine er heeelt wild. Noen ganger må jeg spørre mannen min om hva som er ekte og hva som var drøm. Er også andpusten. Bor i tredje etasje og sliter med å snakke når jeg kommer inn døren etter å ha gått de tre treppene. Puppene kommer og går.
Har bestilt ekstra TUL fordi vi drar bort hele denne uka og jeg blir gal.

Synes jeg har veldig sterke og mange symptomer denne gangen og blir så klart tryggere av den grunn. Dette er min 10. graviditet. Bare 2 av de har blitt til barn, og det er de to gangene jeg har vært kvalm og hatt såpass sterke symptomer. Tar det som et veldig godt tegn :)
Samme her. Jeg har vært gravid og mistet (MA) 2 ganger i under et år, og de gangene hadde jeg neppe symptomer. Nå er jeg godt over den grensen da MA ble oppdaget (uke 7 og 8). At kvalmen har nå begynt å forsvinne er egentlig super deilig, men samtidig mangel på symptomer har vært et dårlig tegn for meg tidligere. Ikke enkelt å være gravid etter man har mistet.

Bikket uke 10 og karpatunnelsyndrom er slått til igjen som med de andre 3‍

Dette er min første graviditet. Jeg er 9+4 og i går og i natt har jeg begynt å kjenne det jeg tror er bekkensmerter. Både i hofta og skambeinet. Vondt når jeg ligger på siden. Flere som har kjent det så tidlig? Og er dette noe som kommer til å vedvare når man først har fått det?

Back
Topp