Symptomer?

Noen som har tips til ting som funker mot gravid-tett-nese? Min er så innmari tett og jeg vil helst ikke bruke Otrivin. Har prøvd Physiomer saltvannsspray men synes ikke det fungerer :dead: Noen som har
Denne funker som bare det. Bland sammen vann og bordsalt. Pust inn med nesen samtidig som du sprøyter inn saltvann i begge nesebor. Så skal du se alt kommer ut når du snyter deg:happy093
Hilsen en tidligere otrivin avhengig!

Kan være lurt å bruke nesesprayolje etterpå så du ikke blir så tørr i nesen.
1683643488851.png

Denne funker som bare det. Bland sammen vann og bordsalt. Pust inn med nesen samtidig som du sprøyter inn saltvann i begge nesebor. Så skal du se alt kommer ut når du snyter deg:happy093
Hilsen en tidligere otrivin avhengig!

Kan være lurt å bruke nesesprayolje etterpå så du ikke blir så tørr i nesen.

Vis vedlegget 405063
Fantastisk! Det skal jeg bestille og prøve med en gang! :Heartred :D Tusen tusen takk for tips!! Hvis dette fungerer så redder du meg!

Noen som har tips til ting som funker mot gravid-tett-nese? Min er så innmari tett og jeg vil helst ikke bruke Otrivin. Har prøvd Physiomer saltvannsspray men synes ikke det fungerer :dead: Noen som har noen tips?
Har du prøvd å skylle nesen med hjemmelaget saltvann? (Lunket vann med utblandet salt i en skål, hvor du suger det inn i det ene nesebordet så det andre og ut munnen..husk å gjør det til du åpnes helt opp)
Høres fælt ut men fungerer veldig bra på de jeg vet har prøvd..
Det er det eneste jeg gjør når jeg er syk og har tett/rennende nese. På meg fungerer det veldig bra og det blir så godt med frie luftveier.. ihvertfall en stund :happy8

Har du prøvd å skylle nesen med hjemmelaget saltvann? (Lunket vann med utblandet salt i en skål, hvor du suger det inn i det ene nesebordet så det andre og ut munnen..husk å gjør det til du åpnes helt opp)
Det er det eneste jeg gjør når jeg er syk og har tett/rennende nese. På meg fungerer det veldig bra og det blir så godt med frie luftveier.. ihvertfall en stund :happy8
Sånn jeg gjør det også☺️

Ekstremt trøtt, fortsatt ømme pupper, kjenner det litt i bekken, stadig tett nese og noen dager jeg er veldig oppblås

Syns de mensensmertene her bare blir verre og verre jeg :nailbiting: Er det normalt med mer smerter som andregangsfødende? Holder på å bli gal:joyful:

Ømme bryst, ellers er gravidsymptomene avtakende. Nervøs enda for dette. Uke 7+4
Er 7+5 og har egentlig ikke noen symptomer.. får en periode mitt på dagen der jeg er stuuuptrøtt, blir uggen hvis jeg ikke spiser, og hadde kvalme i en ukes tid i uke 6, ellers ingenting.. :)
venter nr 5 og har hatt enda mindre symptomer med de fire første. :)

Er 7+5 og har egentlig ikke noen symptomer.. får en periode mitt på dagen der jeg er stuuuptrøtt, blir uggen hvis jeg ikke spiser, og hadde kvalme i en ukes tid i uke 6, ellers ingenting.. :)
venter nr 5 og har hatt enda mindre symptomer med de fire første. :)
Betryggende å høre! :) Var kvalm i uke 5-6. gav seg plutselig i uke 7. ska på ul på fredag, så da håper eg alt er fint !

Høres ut som vann og salt er løsningen ja! :happy: Jeg har bestilt den som Lillemo123 foreslo så jeg skal prøve den! Men skåla er jo kjekk hvis man ikke har den tilgjengelig, og skal prøve det fram til den kommer i posten. Takk for tips!:happy:

Noen andre som er helt bomull i hodet og sliter med svimmelhet? Det har tatt det voldsomt opp de siste dagene. Jeg kan til oh med svimle av å sitte helt i ro, men får det mest om jeg reiser meg for fort eller gjør brå bevegelser. Kan jeg gjerne mangle noe vitaminer?

Noen andre som er helt bomull i hodet og sliter med svimmelhet? Det har tatt det voldsomt opp de siste dagene. Jeg kan til oh med svimle av å sitte helt i ro, men får det mest om jeg reiser meg for fort eller gjør brå bevegelser. Kan jeg gjerne mangle noe vitaminer?
Jeg har akkurat det samme :schocked028Fastlegen min målte bare blodtrykket mitt og sykemeldte meg. Da jeg har en jobb der jeg står omtrent hele dagen og ikke har mulighet til å sitte og må være tilstede. Fastlegen ville ikke ta noen blodprøver før i uke 12. Men har tenkt det samme selv, selvom jeg tar vitamintilskudd. Eller at jeg får blodtrykksfall når jeg står/står for lenge. Målte bare blodtrykket mitt når jeg satt. :confused004

Jeg har akkurat det samme :schocked028Fastlegen min målte bare blodtrykket mitt og sykemeldte meg. Da jeg har en jobb der jeg står omtrent hele dagen og ikke har mulighet til å sitte og må være tilstede. Fastlegen ville ikke ta noen blodprøver før i uke 12. Men har tenkt det samme selv, selvom jeg tar vitamintilskudd. Eller at jeg får blodtrykksfall når jeg står/står for lenge. Målte bare blodtrykket mitt når jeg satt. :confused004
Hmm, greit å vite at noen andre har det likt hvertfall! Jeg har heldigvis en kontorjobb, så sitter jo stort sett hele dagen. Men begynner å lure på om folk tror jeg er full på jobb, for jeg må støtt og stadig holde meg fast i veggen når jeg runder hjørner :laughing002 klarer meg fint på jobb, men er utrolig sliten når jeg kommer hjem.

Kan jo gjerne blodtrykksfall også ja :angelic: jeg har så lite peiling på slike ting..

Har så vondt i ryggen:sad010
Hvis du ikke har BB hug me puta fra før så anbefaler jeg den sterkt! Jeg brukte den fra tidlig av i forrige svangerskap og den er helt super. Brukte den når jeg lå på sofaen og i senga om natta :happy: Den gjør det lettere å finne komfortable stillinger. Og en god varmeflaske hjelper alltid:Heartred

Hvis du ikke har BB hug me puta fra før så anbefaler jeg den sterkt! Jeg brukte den fra tidlig av i forrige svangerskap og den er helt super. Brukte den når jeg lå på sofaen og i senga om natta :happy: Den gjør det lettere å finne komfortable stillinger. Og en god varmeflaske hjelper alltid:Heartred
Takk❤️ bruker en stor «pølse» pute fra Høie som er gull verdt❤️

Noen andre som sliter med mye hodepine? Har migrene og jevnlig hodepine fra før men nå har det vært nesten hver dag de siste to ukene. Tips til hva man kan gjøre?

Noen andre som sliter med mye hodepine? Har migrene og jevnlig hodepine fra før men nå har det vært nesten hver dag de siste to ukene. Tips til hva man kan gjøre?
Jeg har også migrene fra før, men relativt sjeldent. Nå, derimot, skal det ingenting til. Jeg har funnet ut litt hva som trigger (bare litt stress på jobb, å vente med å spise når sultfølelsen kommer og lite søvn). Så jeg må bare sove det av meg. Sykemeldte meg 20 %, kunne fått mer men jeg sa at jeg tror det holder. Har med nøtter/kjeks i lomma på jobb og prøver å holde gode rutiner. Har hjulpet så lenge det ikke er høyt fravær på jobb :)

Jeg har hatt tett nese siden 3+0 ca. Helt sykt. Ømme pupper, kan ikke gå uten bh. Kvalm på ettermiddagen. Middagen kommer opp inn i mellom

Jeg har også migrene fra før, men relativt sjeldent. Nå, derimot, skal det ingenting til. Jeg har funnet ut litt hva som trigger (bare litt stress på jobb, å vente med å spise når sultfølelsen kommer og lite søvn). Så jeg må bare sove det av meg. Sykemeldte meg 20 %, kunne fått mer men jeg sa at jeg tror det holder. Har med nøtter/kjeks i lomma på jobb og prøver å holde gode rutiner. Har hjulpet så lenge det ikke er høyt fravær på jobb :)
Takk for svar :happy: prøver å spise og drikke jevnlig jeg også, men lurt å ha med litt ekstra i lomma. Det skal jeg begynne med :happy:

Back
Topp