Symptomer?

Syns det er så sært å svare sånn! Grua meg litt til å spørre fordi jeg var redd for samme svar men gynekologen min sa at hu håpa jeg skulle spørre for kjønnet var så veldig tydelig og hun syns det var så gøy å avsløre det :joyful: Hun sa hun ikke klarte å vente selv med sine for det var jo sååå spennende. Skal sies at gynekologen min har et års ventetid og er kjempe populær. Ikke så rart:D

Når har du fått time neste gang? Godt å høre timen gikk greit ellers da :Heartred
Sånn det skal være! Må jo være lov å være spent og nysgjerrig tenker jeg. Kan jeg spørre om det blir jente eller gutt?:love7Har lest mye om det her og sett at det er veldig stor forskjell. Mange blir fortalt hva de tror og andre opplever at jordmor/lege blir ufin når de spør. Ikke før i starten av august. Syns det er «lenge» til:laughing002 Men snart er det ferie så da går nok tiden fort likevel. Har lyst til å begynne å handle, og dessverre er det ikke like godt utvalg på kjønnsnøytrale farger eller mønster:laughing002

Sånn det skal være! Må jo være lov å være spent og nysgjerrig tenker jeg. Kan jeg spørre om det blir jente eller gutt?:love7Har lest mye om det her og sett at det er veldig stor forskjell. Mange blir fortalt hva de tror og andre opplever at jordmor/lege blir ufin når de spør. Ikke før i starten av august. Syns det er «lenge» til:laughing002 Men snart er det ferie så da går nok tiden fort likevel. Har lyst til å begynne å handle, og dessverre er det ikke like godt utvalg på kjønnsnøytrale farger eller mønster:laughing002
Ja, det skulle jo bare mangle at man var spent :love7 Vi får en liten jente:Heartred

Skjønner det er lenge til august! Men nå er det sommerferie og plutselig er timen :D Skjønner hva du mener med kjønnsnøytrale farger. Vi har en jente fra før og jeg har vel to store kasser med bare kjoler og rosa babyklær så det passet helt perfekt :laughing021

Du får oppdatere meg etter UL da :D

BEKLAGER FOR LITT EKLE BILDER
Noen andre her som sliter med mye utflod? Sliter normalt med utflod, men synes det er ekstra mye nå som jeg er gravid. Er dette normalt? Utfloden er jo typ «hvit»

Vedlegg

• 4D909396-C3BB-47D2-AC33-90EF90CF0BBE.jpeg
    4D909396-C3BB-47D2-AC33-90EF90CF0BBE.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 25
  • 54671C1B-5BF7-4B46-AAC0-905E15ECD22B.jpeg
    54671C1B-5BF7-4B46-AAC0-905E15ECD22B.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 25
Noen andre her som sliter med mye utflod? Sliter normalt med utflod, men synes det er ekstra mye nå som jeg er gravid. Er dette normalt? Utfloden er jo typ «hvit»
Sopp?

Du finner mye ved å søke på nett også:

«Normale graviditetsforandringer som følge av hormonendringene, gir tykk og hvit utflod uten klumper. Den normale forandringen i utflod under graviditeten skyldes at skjeden mottar høyere blodforsyning under graviditeten. Dette gir økt aktivitet i slimhinnen og økende slimproduksjon. Dessuten vokser cellene i slimhinnen og avstøtes i høyere grad. Økt avstøtning og økt væske gir sammen både større mengde og endret konsistens på utfloden».

Det står en del om ulike typer utflod i den artikkelen ☺️

Jeg sliter fremdeles med smerter i korsryggen / bekkenet, men det har virkelig gjort underverk med helg og nå ferie. Har gått lange turer i ulendt terreng i stedet for asfalt/grus og slipper å sitte i møter/PC på kontorstol. Krysser fingrene for at ferien blir fin uten for mye trøbbel :D

Flere som enda ikke kjenner daglig bevegelse? Er så overrasket over at jeg ikke gjør det enda, i uke 17, når jeg sist kjente små små bevegelser fra uke 15. og tydelige spark fra uke 18. Er jo på ca samme størrelse som sist også, ned morkake foran. Skulle tro det skulle bli ganske likt da :happy090 :laughing002

Flere som enda ikke kjenner daglig bevegelse? Er så overrasket over at jeg ikke gjør det enda, i uke 17, når jeg sist kjente små små bevegelser fra uke 15. og tydelige spark fra uke 18. Er jo på ca samme størrelse som sist også, ned morkake foran. Skulle tro det skulle bli ganske likt da :happy090 :laughing002
Jeg har kun de siste dagene begynt å kjenne hver dag! Er 19+1 i dag. Kjente jo liv veldig tidlig, og kjent mer og oftere med de to andre så tidlig. Denne har vært mer rolig av seg :laughing002

Jeg kjenner ikke liv jeg heller, er 18+2. Men morkaka ligger foran, så da er det mulig jeg kjenner bevegelse senere. Eller så kjenner jeg bevegelse men barer tror at det er noe annet, hehe.

Så lenge den ikke er kornete/klumpete, så er nokk dette helt normalt! Vanlig med myyye utflod i graviditeten desverre :hungover:
Hvis den er kornete/klumpete er det nokk soppinfeksjon på gang..

Får mer utflod under graviditeten! Min er dog ikke så tjukk, men heller hvit og flytende!

Er nå i uke 19+0, og er først nå den siste uken at jeg kjenner daglige bevegelser. Har morkaken foran denne gang, så kjenner mest bevegelser ytterst i siden av magen❤️

Til dere som måtte slite med kvalme fortsatt, merker dere noe sammenheng med kvalme og forstoppelse? Det går som regel en uke mellom hver avføring hos meg og på slutten av den uka blir jeg ekstra kvalm. Ingenting som har fungert enda på hverken kvalme eller forstoppelse. Har ikke prøvd linfrø enda, skal prøve å knuse det og ha i yoghurt til frokost :)

Til dere som måtte slite med kvalme fortsatt, merker dere noe sammenheng med kvalme og forstoppelse? Det går som regel en uke mellom hver avføring hos meg og på slutten av den uka blir jeg ekstra kvalm. Ingenting som har fungert enda på hverken kvalme eller forstoppelse. Har ikke prøvd linfrø enda, skal prøve å knuse det og ha i yoghurt til frokost :)
Jeg er ikke forstoppet nå, men det er absolutt er en sammenheng, ja. Kan nok hjelpe å få tømt seg oftere

Jeg har fått linea nigra. Den er ganske lys og må ha dukket opp ila de siste par dagene, siden den ikke var der i helgen.

Vondt i ve. hofte, hodepine, forstoppelse, prikking/dovning av armer og bein, kynnere, konstant forkjølelse og tett nese, økt utflod and so on…..

Betydelig mer sliten enn jeg pleier og økt utflod

Ja, det skulle jo bare mangle at man var spent :love7 Vi får en liten jente:Heartred

Skjønner det er lenge til august! Men nå er det sommerferie og plutselig er timen :D Skjønner hva du mener med kjønnsnøytrale farger. Vi har en jente fra før og jeg har vel to store kasser med bare kjoler og rosa babyklær så det passet helt perfekt :laughing021

Du får oppdatere meg etter UL da :D
Så gøy, gratulerer med enda en jente❤️ Det kan jeg gjøre :love7

Er så trøtt fortiden.. Føler for å legge meg igjen etter frokosten:sleep002

Er så trøtt fortiden.. Føler for å legge meg igjen etter frokosten:sleep002
Det hender det at jeg gjør faktisk. Jeg våkner ofte grytidlig, spiser frokost og er oppe en times tid, og så legger meg igjen. Det går greit nå som det er ferie, det blir verre når jeg skal begynne å jobbe igjen.

Back
Topp