Symptomer

Jeg går på progesteronstøtte, og sånn jeg har forstått det så stopper det en evt blødning. Jeg har lite kunnskap om dette, siden dette er første runden på progesteron, så vet lissom ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette
Ser den, jeg gjør også det.. Jeg nevnte for jordmoren som tok ultralyd på meg at jeg hadde litt magesmerter, men hun sa at så lenge jeg ikke blødde, var hun ikke bekymret. Men vet ikke om hun da husket på at jeg gikk på progesteronstøtte…Så jeg vet heller ikke hvordan man skal forholde seg til det egentlig… Du må gjerne legge ut info om det hvis du spør om det neste uke når du skal ha UL❤️

Her er det ganske ofte jeg kjenner murringer og stikkinger. Kvalmen har kommet sånn smått, heldigvis så hjelper det å spise for min del. Jeg foretrekker helst sunne matvarer:hilarious: for jeg klarer ikke noe usunt, jeg blir rett og slett kvalm av det :hilarious: det har blitt bedre nå angående trøttheten. Er ikke så ofte trøtt lenger. 6+5 i dag og TU på lørdag:Heartred

Jeg går på progesteronstøtte, og sånn jeg har forstått det så stopper det en evt blødning. Jeg har lite kunnskap om dette, siden dette er første runden på progesteron, så vet lissom ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette
Skjønner godt bekymringen. Går selv på progesteron, og har ved mislykkede IVF-forsøkene kun startet å blø spontant en gang (av mange mislykkede forsøk). Men, da jeg var gravid sist hadde jeg to små blødninger selv på progesteron (alt var bra heldigvis). Så vet ikke helt hvordan det fungerer.. Men håper alt står bra til med den lille, og at du bare er "heldig" som ikke har mer symptomer :Heartred

Ser den, jeg gjør også det.. Jeg nevnte for jordmoren som tok ultralyd på meg at jeg hadde litt magesmerter, men hun sa at så lenge jeg ikke blødde, var hun ikke bekymret. Men vet ikke om hun da husket på at jeg gikk på progesteronstøtte…Så jeg vet heller ikke hvordan man skal forholde seg til det egentlig… Du må gjerne legge ut info om det hvis du spør om det neste uke når du skal ha UL❤️
Vet du hva det skal jeg notere ned å spørre om, har begynt å skrive ned en del spørsmål som jeg trenger svar på. Så skal absolutt legge ut svaret her :Heartred

Denne uka har jeg fått krampaktige smerter i magen over navlen, og det stråler bak i ryggen og litt murringer nedenfor navlen. Smertene kommer og går. Andre som har opplevd dette?

Har ikke hatt symptomer etter jeg kom hjem fra England søndag kveld :( Hatt noe jeg mistenker er ligamentsmerter, men det kan liksom være negative smerter også… Og det har ikke vært mye. Har privat ultralyd på tirsdag heldigvis, så krysser fingrene for en liten spreller der inne og at jeg bare er heldig som har lite plager… men hadde kvalme hver dag frem til mandag, så ble det bråstopp.
Da har kvalmen meldt sin tilbakekomst, sammen med murringer i magen og kviser på haka. Betryggende, men det var deilig å ha noen dager uten kvalme :hilarious:

I går og i dag har jeg plutselig vært merkbart mye mindre kvalm og mindre trøtt. Føler meg egentlig mye mer som ‘vanlig’. Jeg er 9+5 i dag. Er det flere som har opplevd det? Eller er det grunn til bekymring?

I går og i dag har jeg plutselig vært merkbart mye mindre kvalm og mindre trøtt. Føler meg egentlig mye mer som ‘vanlig’. Jeg er 9+5 i dag. Er det flere som har opplevd det? Eller er det grunn til bekymring?

Litt samme her, er 9+2. Tror det er ganske vanlig, er noe med at morkaka tar over fra plommesekken (eller noe sånt) rundt nå og dermed slipper en del symptomer.

Litt samme her, er 9+2. Tror det er ganske vanlig, er noe med at morkaka tar over fra plommesekken (eller noe sånt) rundt nå og dermed slipper en del symptomer.
Godt å høre! Håper det er en slik naturlig forklaring :)

Sånn hadde jeg det tidligere denne uken også, så gikk det et par dager så var formen værre enn den var tidligere :banghead:

Har vore heilt utan symptom fram til i dag, då eg blei akutt kvalm. Er 7+4.

Hatt noen spy frie dager, helt til i dag.

Jeg har også hatt det sånn denne uka som har gått. Er 10+1 i dag. Håper det er innenfor normalen, men kjenner jeg er stressa for om det kan være MA... Vurderer en privat ultralyd uka som kommer, for å få avkreftet/bekreftet alt ettersom.

Jeg har også hatt det sånn denne uka som har gått. Er 10+1 i dag. Håper det er innenfor normalen, men kjenner jeg er stressa for om det kan være MA... Vurderer en privat ultralyd uka som kommer, for å få avkreftet/bekreftet alt ettersom.
Kanskje bestille deg en sånn baby doppler? Syns den er utrolig betryggende for å høre hjertelyd selv.

Det samme går jeg og tenker på.

Mange opplever mindre kvalme fra uke 11, så det er jo ganske normalt. Men skjønner godt følelsene du har..

Ja, kanskje det! Er det noen ulemper med det egentlig? Eller kan man bare bruke den så mye man vil?
Det er ikke funnet noe som tyder på det er utrygt og de ville neppe vært å få kjøpt dersom det ble dokumentert farlig, men leste et sted at dersom man holdt på for lenge kunne det bli varmt og dermed uheldig. Jeg har selv kjent at dersom jeg holder på for lenge blir den litt varm så prøver la vær.
Prøver også å IKKE bruke den sånn kjempe ofte, men 2-3 ganger i uka skal hvertsall være trygt.
Vil absolutt anbefale det. Den betrygger mye. Så lenge man ikke er typen som blir hysterisk dersom man IKKe klarer finne den. er ikke hver gang jeg har funnet den så tidlig men jeg stresser ikke da, prøver bare på nytt neste dag. Leste et sted at leger frarådet sånne men det var fordi man kunne bli hysterisk hvis man IKKe fant lyd, ELLER, langt i svangerskapet og man en dag Ikke kjente babyen røre seg så brukte man doppler , hørte hjertelyd og tenker alt var Ok men så kunne ting være noe galt likevel. Så de fraråder mest fordi de ikke vet, fordi de mener de gjør bedre jobb enn oss og fordi vi kan uroe oss selv. Er du ikke en som lett uroes mener jeg disse er helt geniale.
Koster ikke mer enn en privat ultralyd, og ventetiden i posten er sikkert samme som på ul. Denne kan du bruke alltid og sant. Ikke bare en gang.

Back
Topp