Symptomer

Jeg blir gjerne kvalmere og kvalmere utover dagen og er verst sent på kvelden. Så for min del er det beste jeg har funnet: en liten kveldsmat i 7-8-tiden. Så litt moderat fysisk aktivitet (for eks en liten tur). Deretter kveldsmat nr.2. Og så- viktig - er det bare å komme seg i seng og sovne så fort som mulig- før den verste kvalmen kommer tilbake, ettersom jeg er minst kvalm 0-30 min etter at jeg har spist. Hvis jeg klarer å sovne da, går natta som regel greit.

Kvalme.
Flere som får natta ødelagt av kvalme?
Hva hjelper dere?
Kan skrive under på denne! Våknet kl fire i natt og var kvalm og uggen. Kvalme og brekningstendens har kommet snikende de siste dagene! Blir ekstra kvalm når det er lenge siden jeg har spist :hungover: kjenner jeg generelt blir fortere sulten.

Kan skrive under på denne! Våknet kl fire i natt og var kvalm og uggen. Kvalme og brekningstendens har kommet snikende de siste dagene! Blir ekstra kvalm når det er lenge siden jeg har spist :hungover: kjenner jeg generelt blir fortere sulten.
Hvor langt er du?

5+5 i dag og så og si ingen symptomer. Ganske sikker på at både kvalmen og ømme bryster merktes veldig godt i forrige svangerskap på dette tidspunktet Noen flere uten symptomer rundt 5+5?

Kjempekvalm, spesielt etter 10.00 og utover.. verst på ettermiddagen. Ømme bryster (og svære!), hard mage, ekstrem ulvehunger når jeg blir sulten, stikkinger i magen når jeg våkner, overveldende trøtthet og mange oppvåkninger om natten..

Men forsøker å nyte alt sammen :Heartred

Har ikke merket noe til å være uggen/kvalmen, men kjenner nå at jeg er uggen. Da jeg holdt på å mekke frokost sto mannen ved siden av meg og han hadde just pusset tennene. Jeg blei dårlig av lukta av tannkrem/tannpuss :facepalm:

5+5 i dag og så og si ingen symptomer. Ganske sikker på at både kvalmen og ømme bryster merktes veldig godt i forrige svangerskap på dette tidspunktet Noen flere uten symptomer rundt 5+5?
Jeg er 5+5 og har lite symptomer nå, var litt kvalm tidligere, men det er borte. Kanskje bare litt opplåst :woot:

6+1 ingen kvalme så langt, mer trøtt og mer sulten enn til vanlig.

7+1. Kvalmen er fortsatt skikkelig ille. Trøtt hele tiden. I dag har jeg fått hodepine og syke smerter i magen over navlen..

Last edited:
Minner om at det kan komme en liten blødning i uke 8-10 når morkaken tar over for plommesekken. Ikke opplevd det selv denne gangen, men greit å være klar over :)

På UL i dag kunne jordmor se at navlestrengen var begynt å bli formet og at morkaken ville snart ta over :happy:

"Noen opplever litt blødning på denne tiden i svangerskapet fordi morkaken overtar funksjonen det er å gi næring til fosteret. Det betyr ikke nødvendigvis at du aborterer, men du kan kontakte lege eller legevakt hvis det ikke avtar, eller hvis du du får magesmerter." - Appen Helseoversikt (men har sett det flere plasser)

Jeg har hatt to dager med spotting, pause to dager, styrtblødning også spotting i en dag. Helt grusomt. Vært på en ultralyd, skal på en ny på onsdag. Nå er blødningen stoppet, og jeg fant nettopp hjerterytmen til bebis med doppler.

Skal sies at jeg hadde en ekstra fostersekk, pga begynnende tvillingsvangerskap, så er mulig det er den jeg har blødd ut :hungover:

Hadde en del ligamentsmerter i går, strålesmertrer. I dag føler jeg meg helt støl, som om jeg har trent nedre magemuskler :hilarious:

Jeg som normalt elsker kaffe, har ikke drukket det siden jeg var 6 fullgåtte uker ca, dvs siste uka. Null lyst på det , helt rart.

Back
Topp