Symptomer

Jeg er veldig trøtt og slapp, såre bryster. Humøret svinger mer enn vanlig, men jeg har ikke fått kvalmen enda og det bekymrer meg litt. Er 6+4. Fler som ikke har fått kvalmen? :oops:
Jeg har ikke mye kvalme, bare kjenner det litt på morningen, men ikke sånn at jeg må brekke meg eller noe. I forrige graviditet tror jeg at jeg kastet opp en gang eller noe bare.

Kjenner at livmoren til tider føles veldig oppblåst og hard. Men jeg vet ikke helt hvor langt jeg er på vei heller pga ustabil syklus.

Kastet opp i dag, for første gang (under graviditeten). Hater å være kvalm… Blir vel ikke bedre med det første heller, siden hcg’en bare stiger frem til uke 10..

Kastet opp i dag, for første gang (under graviditeten). Hater å være kvalm… Blir vel ikke bedre med det første heller, siden hcg’en bare stiger frem til uke 10..
Huff det er så grusomt med den spyinga. Her er det omtrent hver dag. Med første var jeg dårlig til langt ut i 5 måned. Du er virkelig ikke alene om å hate å være kvalm. Aldri hatet noe så intenst i mitt liv, helt greit å være dårlig i magen og sitte på do, men oppkast er grusomt.

Huff det er så grusomt med den spyinga. Her er det omtrent hver dag. Med første var jeg dårlig til langt ut i 5 måned. Du er virkelig ikke alene om å hate å være kvalm. Aldri hatet noe så intenst i mitt liv, helt greit å være dårlig i magen og sitte på do, men oppkast er grusomt.
Ja, og jeg har emetofobi :hilarious:
Åå, så slitsomt å spy hver dag! Håper det ikke varer like lenge deg denne gangen da ❤️ Håper ikke det blir så ille for meg.. Oppkast er det værste!

Noen som sliter mye med slim i halsen, begynte i går og i dag er det helt ekstremt, får liksom ikke til å svelge skikkelig. Akkurat som det er en klump. Aldri hatt slikt før

Takk dere! Ble kvalm i 3tiden i går for første gang i svangerskapet, og det har ikke sluppet taket gjennom natta. Kjent set hver gang jeg har våknet i natt også.. innbiller meg at det er litt psykisk, men vanskelig å skille

Takk dere! Ble kvalm i 3tiden i går for første gang i svangerskapet, og det har ikke sluppet taket gjennom natta. Kjent set hver gang jeg har våknet i natt også.. innbiller meg at det er litt psykisk, men vanskelig å skille
Det er ikke sikkert det er psykisk. ;) Og det der med at kvalmen er verst om morgenen er jo bare en myte. Det varierer helt fra person til person, er mitt inntrykk.

Minner om at det kan komme en liten blødning i uke 8-10 når morkaken tar over for plommesekken. Ikke opplevd det selv denne gangen, men greit å være klar over :)

På UL i dag kunne jordmor se at navlestrengen var begynt å bli formet og at morkaken ville snart ta over :happy:

"Noen opplever litt blødning på denne tiden i svangerskapet fordi morkaken overtar funksjonen det er å gi næring til fosteret. Det betyr ikke nødvendigvis at du aborterer, men du kan kontakte lege eller legevakt hvis det ikke avtar, eller hvis du du får magesmerter." - Appen Helseoversikt (men har sett det flere plasser)

Har fått utrolig vondt i magen. Ikke så langt nede at jeg er bekymret. Det er nok bare luft som sitter fast, men det er likevel jævlig vondt :hungover: Har vart i et par dager nå og er vanskelig å late som ingenting på jobb. Tok laktulose i morges og håååper det hjelper etter hvert. Har også hatt sterke luftsmerter tidlig i tidligere svangerskap.

Korleis går det med deres kvalme? Virker som min var verst første dagen den virkelig slo til og har stabilisert seg nå - 2 dager senere. Har ingen brekninger lenger og fungerer greit på jobb (kontor). Er no bekymret for at symptomene blir svakere, men så prøver eg å overbevise meg om at det bare er kroppen som tilpasser seg.

Korleis går det med deres kvalme? Virker som min var verst første dagen den virkelig slo til og har stabilisert seg nå - 2 dager senere. Har ingen brekninger lenger og fungerer greit på jobb (kontor). Er no bekymret for at symptomene blir svakere, men så prøver eg å overbevise meg om at det bare er kroppen som tilpasser seg.
Du er heldig. Kvalmen min har blitt verre denne uka. Mye brekninger, og har kastet opp to ganger. Er 60% sykmeldt, og synes det er godt å kunne ta livet med ro og slappe av og sove litt innimellom. Har også fått mataversjon denne uka, så lite mat som frister..

Du er heldig. Kvalmen min har blitt verre denne uka. Mye brekninger, og har kastet opp to ganger. Er 60% sykmeldt, og synes det er godt å kunne ta livet med ro og slappe av og sove litt innimellom. Har også fått mataversjon denne uka, så lite mat som frister..
Jeg er ikke veldig kvalm, bare bittelitt i korte perioder. Men har også fått mataversjon nå. Har egentlig ikke lyst på noe…

Jeg er ikke veldig kvalm, bare bittelitt i korte perioder. Men har også fått mataversjon nå. Har egentlig ikke lyst på noe…
Nei, eneste jeg får i meg er brød (sånt brød for barn uten hele korn) eller loff, med smør og brunost :p Har klart å få i meg litt middag også da, men i dag har jeg ikke lyst på middag:bag:

Nei, eneste jeg får i meg er brød (sånt brød for barn uten hele korn) eller loff, med smør og brunost :p Har klart å få i meg litt middag også da, men i dag har jeg ikke lyst på middag:bag:
Fikk i meg en salat på flyplassen, alt annet (typisk burger osv..) høres bare kvalmende ut. Spent på hvordan denne London helga blir med min matentusiastiske mann :wacky: :hilarious:

Våkner tidlig på morgenen og er kjempesulten! Selv om jeg har spist en ekstra brødskive og litt melon før jeg legger meg. Kroppen jobber virkelig hardt på natta..
Symptomene dette svangerskapet er klart verre/kraftigere enn de var forrige gang

Back
Topp