Symptomer

Her må jeg ha små måltider ca hver 3-4 time, da holder jeg kvalmen vekk :) og lovehearts mååå jeg ha på kvelden.
 
Er det andre som må spise veldig små måltider? Hvis jeg glemmer meg og spiser fort eller spiser for mye, blir jeg plutselig helt akutt kvalm og vil kaste opp umiddelbart :hungover: får håpe jeg utvikler bedre manerer og begynner å spise saktere permanent
Jeg sliter ikke så mye med kvalmen lenger, men kjenner meg igjen. Men nå klarer jeg ikke spise store måltider, blir fortere mett :confused005 Blir fort sulten og :hilarious:
 
Jeg har bare vært småkvalm og uggen frem til nå hvor den generelle kvalmen stort sett har gitt seg. Det som har skjedd istedet er at det helt ut fra det blå kommer en slags akutt følelse av at NÅ må jeg kaste opp. Stort sett klarer jeg å holde det nede og er fit for fight etter et par minutter, men av og til går det bare 20 sek fra kvalmen identifiseres til jeg står der og kaster opp. En akkurat passe uforutsigbar twist i hverdagen :facepalm:
 
Jeg har bare vært småkvalm og uggen frem til nå hvor den generelle kvalmen stort sett har gitt seg. Det som har skjedd istedet er at det helt ut fra det blå kommer en slags akutt følelse av at NÅ må jeg kaste opp. Stort sett klarer jeg å holde det nede og er fit for fight etter et par minutter, men av og til går det bare 20 sek fra kvalmen identifiseres til jeg står der og kaster opp. En akkurat passe uforutsigbar twist i hverdagen :facepalm:
Huff det hørtes veldig plagsomt ut! God bedring håper det gir seg raskt :)
 
Kvalme og oppkast. Har HG og er inn og ut av sykehuset. Er veldig sliten av alt dette og kan bare håper at det går fortere over denne gangen.

Noen andre med HG?
Jeg har HG! :sour::sick006
 
Jeg er atter en gang bekymret :hungover: Føler jeg har mista alt av symptomer, og er kun straks 11 uker gravid. Har fortsatt liiitt ømme bryster til tider, og brekker meg av vonde lukter, må spise lite, men ofte for å ikke gå rundt sulten :shy: Det er helt sikkert mer enn nok symptomer, men man blir jo helt gaaal i hodet av å være gravid :hilarious: Tror kanskje jeg stresser fordi jeg ikke må hyppigere på do, og ikke spyr lengre o_O
 
Hvordan går det med deg? Får du effekt av kvalmestillende?
Det går greit.. har ikke vært innlagt enda, men har gått ned 2 kg iløpet av helga. Kvalmestillende har ikke funket på meg sålangt, men jeg har kun fått postafen. Skal til legen i dag for å snakke om det. Hvordan går det med deg? :D
 
Jeg er 11+1 i dag. Brystene er ikke ømme lenger. Kvalmen er så og si borte og har ikke kastet opp på 6 dager. Til gjengjeld har jeg helt fraværende matlyst. Jeg får brekninger når jeg går inn på matbutikken eller hvis jeg tenker på middagsmat. Fryktelig slitsomt og vises godt på vekta. Noen flere som har opplevd noe lignende, og i såfall hvor lenge varte det?
 
Jeg er 11+1 i dag. Brystene er ikke ømme lenger. Kvalmen er så og si borte og har ikke kastet opp på 6 dager. Til gjengjeld har jeg helt fraværende matlyst. Jeg får brekninger når jeg går inn på matbutikken eller hvis jeg tenker på middagsmat. Fryktelig slitsomt og vises godt på vekta. Noen flere som har opplevd noe lignende, og i såfall hvor lenge varte det?
Slik hadde jeg det også da jeg var gravid med sønnen min. Dessverre varte det ganske lenge, tror til halvveis ut andre trimesteret. Håper det vil gi seg før for deg. :yuck:
 
Det går greit.. har ikke vært innlagt enda, men har gått ned 2 kg iløpet av helga. Kvalmestillende har ikke funket på meg sålangt, men jeg har kun fått postafen. Skal til legen i dag for å snakke om det. Hvordan går det med deg? :D

Lykke til i dag hos legen. Det finnes andre medikamenter som kan ha bedre effekt og væske hjelper også mye. 2kg ila helgen er en del. Jeg har vært innlagt et par ganger i tillegg til dagbehandling. Er hjemme nå med ernæringssonde og væskebehandling. Det har stort sett god effekt, men brekninger og oppkast kommer rask tilbake hvis jeg går mer enn et par time uten sondemat eller er mye oppe.
 
Lykke til i dag hos legen. Det finnes andre medikamenter som kan ha bedre effekt og væske hjelper også mye. 2kg ila helgen er en del. Jeg har vært innlagt et par ganger i tillegg til dagbehandling. Er hjemme nå med ernæringssonde og væskebehandling. Det har stort sett god effekt, men brekninger og oppkast kommer rask tilbake hvis jeg går mer enn et par time uten sondemat eller er mye oppe.
Ja, håper det finnes andre medikamenter..for øyeblikket får jeg ikke i meg noe :( og kaster opp magesyre..
 
Jeg er i uke 8+5 og er fremdeles kvalm hele dagen og kaster opp 0-5 ganger per døgn. Idag synes jeg det er skikkelig ille. Har kastet opp alt jeg har spist!
Går på postafen to ganger daglig og det vil jeg si har ganske god effekt. Er ihvertfall ei klar forbedring sammenlignet med hva det var før jeg startet opp med dem.

Men kjenner jeg er klar for at kvalmen skal begynne å slippe taket snart!
 
Er det noen flere som sliter med hodepine for tiden? Jeg har nå hatt hodepine i 8 dager, og er usikker på om det er hormonelt eller stress-relatert. :/

Har så lite lyst til å ta Paracet daglig…
 
Er det noen flere som sliter med hodepine for tiden? Jeg har nå hatt hodepine i 8 dager, og er usikker på om det er hormonelt eller stress-relatert. :/

Har så lite lyst til å ta Paracet daglig…
Hadde hodepine i noen dager sist uke, litt slitsomt. husker fra sist svangerskap at jeg hadde en del hodepine rundt uke 10-11. tror mange får det i første trimester.
 
Er det noen flere som sliter med hodepine for tiden? Jeg har nå hatt hodepine i 8 dager, og er usikker på om det er hormonelt eller stress-relatert. :/

Har så lite lyst til å ta Paracet daglig…
Får hodepine (kraftigere enn vanlig når jeg er gravid) hvis det har blitt for lite søvn og noe stressrelatert. Forstår at du ikke vil ta paracet hver dag, kanskje du skulle snakket med legen? :)
 
Er det noen flere som sliter med hodepine for tiden? Jeg har nå hatt hodepine i 8 dager, og er usikker på om det er hormonelt eller stress-relatert. :/

Har så lite lyst til å ta Paracet daglig…
Hadde mye hodepine i 2. trimester sist, men opplevde god effekt av kiropraktor :)
 
Hadde hodepine hver dag under hele graviditeten med mi første, fikk heldigvis ingen hodepine med mi andre og heller ikke i dette.. foreløpig *tvi tvi*. Tok så vidt paracet i det første svangerskapet, men legen sa det var bedre at jeg tok en Paracet enn at jeg skulle vondt, det kunne stresse fosteret.

Hadde rastløse bein fra 2 mnd til 9mnd med mitt 2 barn.

Med dette har jeg hodepine av og til, sikkert muskulært. Ellers hatt rastløse bein noen kvelder.
Sliter mye med tretthet, tiltaksløshet, og hormoner i dette svangerskapet. Er 10 +6 i dag.
Er ustoppelig sulten. Våkner 2 ganger per natt med en grusom sult og tisse trengende. Lagt på meg 6 kg allerede !!
Ekstrem tunge bryst og ømme nippler.
 
Jeg er i uke 13+5 og føler jeg har blitt økende trøtt og små kvalm siste dagene, sovner på sofaen og kunne tenkt meg å bare bli sovende :wtf:
Føler dere andre det har blitt bedre i 2 trimester, eller er det flere som fortsatt føler seg trøtte og små kvalme?
 
Back
Topp