Symptomer

Her river det og sliter i livmora. Er småuggen og blir fort kvalm hvis jeg venter litt for med å spise.

Symptoma blir tydlegare.
Oftare "stikking" i livmorområdet. Strekke seg/armane brått mot taket, er ikkje heilt godt.
Fortsatt meget ømme og veksande puppar (spørs om eg ikkje må kjøpe nye bhar snart, for dei "velt ut" ved mykje bevegelse:hilarious:).
Å i dag begynte matlysta å endre seg, "uggen" (men ikkje akkurat kvalm) om eg bli svolta, å det faktum at eg blir svolta. Normalt veit eg at eg treng mat, fordi humøret synk. No er det meir: "maaaat! Noooo!":oops:
Fort svolta, fort mett. I grunn like greitt, stabil mattilgang skal visstnok hjelpe mot kvalme, så slipp kanskje det;)
Lettare hormonell er eg óg, rørt (nesten)til tårer ganske lett.

Min erfaring fra sist var at stabil mattilgang gjorde at kvalmen holdt seg stabil i stedet for å bli mye verre og føre til oppkast! Blir vel det samme denne gangen, begynte merke tendensene i går og forigårs :angelic:

Ellers merker jeg ikke så mye. Noe murring innimellom. Litt svimmel. Puppene pleier aldri bli ømme, men har ofte startet å lekke sånn rundt uke 20!

Superstresset over lite symptomer... 4+5 i dag. Har hatt litt mensmurringer/menssmerter. + stup trøtt.. føler likevel jeg burde kjent på flere symptomer.. Jeg hadde en MA i april så veldig stresset for at dette skal skje igjen. Jeg har bestilt tidlig ultralyd i uke 7 fordi jeg må vite om det er liv før jul. Skal til legen i morgen for å sjekke hcg, tror dere jeg kan få gratis tidlig ultralyd siden jeg har opplevd MA?
Dette ble veldig rotete:angelic:

Superstresset over lite symptomer... 4+5 i dag. Har hatt litt mensmurringer/menssmerter. + stup trøtt.. føler likevel jeg burde kjent på flere symptomer.. Jeg hadde en MA i april så veldig stresset for at dette skal skje igjen. Jeg har bestilt tidlig ultralyd i uke 7 fordi jeg må vite om det er liv før jul. Skal til legen i morgen for å sjekke hcg, tror dere jeg kan få gratis tidlig ultralyd siden jeg har opplevd MA?
Dette ble veldig rotete:angelic:

Prøv å glede deg over å ikkje ha symptomer, sjølv om eg forstår at du er nærvøs etter å ha opplevd MA.
Det er like vanleg å ikkje ha symptomer, som å ha dei:)

Hos meg ville mange av symptoma kunne blitt tolka som andre ting, dersom eg ikkje visste at eg var gravid. Stikkinga eg kjenner kunne vore strekk/ømme muskelfester. Ømme bryst kunne vore vanlig "rundt mensen øm".

Du får prate med legen din, å høyre om det finnes måtar å berolige deg litt. Måling av hCG stigning er jo ein måte, men dersom du er veldig urolig vidare, kan du høyre om tidlig ultralyd, f.eks. når hjertet slår.
:happy:

Prøv å glede deg over å ikkje ha symptomer, sjølv om eg forstår at du er nærvøs etter å ha opplevd MA.
Det er like vanleg å ikkje ha symptomer, som å ha dei:)

Hos meg ville mange av symptoma kunne blitt tolka som andre ting, dersom eg ikkje visste at eg var gravid. Stikkinga eg kjenner kunne vore strekk/ømme muskelfester. Ømme bryst kunne vore vanlig "rundt mensen øm".

Du får prate med legen din, å høyre om det finnes måtar å berolige deg litt. Måling av hCG stigning er jo ein måte, men dersom du er veldig urolig vidare, kan du høyre om tidlig ultralyd, f.eks. når hjertet slår.
:happy:
:HeartpinkJaa takk for svar! Tenkte å ta digital igjen 5+1 også, håper den viser 3+:happy: Alle små ting hjelper på! Det er helt sant det du sier, alle symptomer man føler kan bortforklares med andre ting visst ikke man hadde fått den positive testen da :love7

Er det et symptom å ha usedvanlig lyst på kjøtt???? Har sååååp lyst på junkfood.. biff... burger.. taco... men mest burger nå :hilarious::hilarious: jeg spiser skjelden slik mat til vanlig, men nå bare VIL jeg ha det!!! Var sååå nedtur å spise tomatsuppe til middag.. ahhhh

Ingen symptomer gitt. Kjenner meg ikke gravid i det hele tatt egentlig. Skulle gjerne kjent litt mer på symptomer:oops:

Er det et symptom å ha usedvanlig lyst på kjøtt???? Har sååååp lyst på junkfood.. biff... burger.. taco... men mest burger nå :hilarious::hilarious: jeg spiser skjelden slik mat til vanlig, men nå bare VIL jeg ha det!!! Var sååå nedtur å spise tomatsuppe til middag.. ahhhh

Sist gang spiste jeg så mye biff i første trimester. Hadde lyst på biff og pommes frites hele tiden :hilarious: til vanlig spiser jeg en del plantebasert og mye fisk, og kjøtt bare innimellom! Men ble helt kvalm av å tenke på et måltid uten kjøtt :shy: så kjenner følelsen :D

Føler jeg mistet alle symptomer i dag :confused: men sånn er det vel innimellom, husker det fra sist også. 4+5 i dag. Skulle ønske tiden gikk bittelitt fortere :rolleyes:

Sist gang spiste jeg så mye biff i første trimester. Hadde lyst på biff og pommes frites hele tiden :hilarious: til vanlig spiser jeg en del plantebasert og mye fisk, og kjøtt bare innimellom! Men ble helt kvalm av å tenke på et måltid uten kjøtt :shy: så kjenner følelsen :D

Spennende, kan jeg spørre hvilket kjønn du fikk da?:joyful: husker noe av den samme cravingen fra mitt forrige svangerskap. Fikk da jente :hilarious: nå er det like før jeg kaster meg i bilen å bestiller meg en burger altså. :arghh:

Spennende, kan jeg spørre hvilket kjønn du fikk da?:joyful: husker noe av den samme cravingen fra mitt forrige svangerskap. Fikk da jente :hilarious: nå er det like før jeg kaster meg i bilen å bestiller meg en burger altså. :arghh:

Fikk gutt :D Hadde gått for burger altså :hilarious:

4+3, kjenner mye murringer i livmor, kvalme som kommer og går og idag kom vonde brystvorter i tillegg:eek:

Tar jo alt som mens symptomer jeg da :dead: For har de typiske mens symptomene. Vondt i korsryggen, kvalme, litt stikkinger i magen. Har IKM i dag, men ikke turt og teste enda, så veit jo ikke om jeg egentlig hører til her eller ikke :p Men håper jo på det selvfølgelig :D

Tar jo alt som mens symptomer jeg da :dead: For har de typiske mens symptomene. Vondt i korsryggen, kvalme, litt stikkinger i magen. Har IKM i dag, men ikke turt og teste enda, så veit jo ikke om jeg egentlig hører til her eller ikke :p Men håper jo på det selvfølgelig :D

Imponert over at du ikke har testet :D når skal du teste? Krysser fingrene for positiv!

4+3

Symptomer som ikke er vanlig for meg:joyful::

- Hetebølger! Sliter med at jeg koker om natten, og nesten ikke klarer å være på badet med lukket dør

- Ikke blitt hard i magen i dpo-land, noe jeg alltid blir

- Små-uggen..

- Blir ikke sulten, bare "tom" for deretter å miste matlysten

- Oppblåst og luftsmerter om kvelden

- Litt hovne pupper og niplene har blitt vondere nærmere IKM

- Ingen tegn til spotting før IKM

Ting som ikke har endret seg i dpo-land:

- Utfloden er helt vanlig, noe som overrasker meg litt. Trodde det skulle endre seg:p

Føler jeg mistet alle symptomer i dag :confused: men sånn er det vel innimellom, husker det fra sist også. 4+5 i dag. Skulle ønske tiden gikk bittelitt fortere :rolleyes:

4+5 eg nå.. og har ingen sympotmer i dag:wideyed: blir litt småstresset, men vet jo at symptomene kommer i bølger liksom :dead:

Back
Topp