Symptomer

Huff, skjønner du blir urolig! Men det er jo flere her inne som har opplevd litt ufarlige småblødninger tidlig, krysser fingrene for at det er det for deg også!!

Tusen takk :) krysser alt jeg har! Har ikke blødd mer etter første dobesøk. Var kun pittelitt, men det var det sist også. Har lette mensmurringer nå. Det pleier jeg ikke ha før mens. Pleier å spøte to dager for å så få mensmurring. Her er testene fra de tre site dager med den nyeste øverst!

Vedlegg

• 22F135FD-F459-4C2C-8A33-643557270512.jpeg
    22F135FD-F459-4C2C-8A33-643557270512.jpeg
    890,9 KB · Visninger: 50
Forresten snakket jeg med legen min vedr fysioterapeut nå, og man trenger ikke henvisning til det lenger! Går du til en med refusjonsordning tror jeg du betaler inntil frikort og så er det gratis..

Er det flere som ikke har noe særlig til symptomer enda eller? Jeg har bittelitt ømme bryster og er litt trøttere enn vanlig, men ellers er det ingenting. Knapt nok noe murringer også.. Er bare 4+1,men jeg trodde brystene skulle bli kjempeømme og masse murringer rundt IKM [emoji23]

Tusen takk :) krysser alt jeg har! Har ikke blødd mer etter første dobesøk. Var kun pittelitt, men det var det sist også. Har lette mensmurringer nå. Det pleier jeg ikke ha før mens. Pleier å spøte to dager for å så få mensmurring. Her er testene fra de tre site dager med den nyeste øverst!
Synes de både øker i styrke og så fine og tydelige ut! Alle er jo forskjellige, men når jeg hadde en streifer forrige mnd og begynte å blø et par dager over ikm var mine tester myyye svakere enn det der :)

Er det flere som ikke har noe særlig til symptomer enda eller? Jeg har bittelitt ømme bryster og er litt trøttere enn vanlig, men ellers er det ingenting. Knapt nok noe murringer også.. Er bare 4+1,men jeg trodde brystene skulle bli kjempeømme og masse murringer rundt IKM [emoji23]
Jeg føler heller ikke jeg har så mye symptomer, er 5+3, er litt trøtt og tisser ofte, og bekkenet murrer tidvis litt.. og blir kvalm - men det er kun hvis jeg blir veldig sliten eller sulten.. Men trur kanskje jeg sammenligner dwt med følelsen av å være høygravid :hilarious: og da er man jo veeeldig gravid :hilarious:
Hvis jeg tenker tilbake på starten, så var jeg jo egentlig frisk og fin, og hadde ikke følelsen av å være supergravid hele tiden :rolleyes:
Føler meg litt avventende nesten?
Men synes faktisk det er litt kjipt og «feil» om jeg skal være avventende helt frem til TUL i uke 9.. Det er litt for pessimistisk tankegang som jeg ikke helt vil gå med på..:shifty:

Synes de både øker i styrke og så fine og tydelige ut! Alle er jo forskjellige, men når jeg hadde en streifer forrige mnd og begynte å blø et par dager over ikm var mine tester myyye svakere enn det der :)
Det var mine og! Så siden det ikke har komt mer til nå så avverger jeg krisen foreløpig :) blææh hardt å vær gravid. På mange måter!

Noen som har tips mot ekstrem tretthet?

Jeg er så trøtt at jeg helst vil sove hele tiden, noe som er litt vanskelig når jeg har toåringen hjemme. Husker at det var sånn her sist også og da var jeg lykkelig for å ha ferie og mulighet til å sove på dagen..

Som regel får man det rundt uke 6-7 har jeg hørt [emoji28]

Litt «større» pupper, ellers litt murring i symfysen. Å jo! Første sikre tegnet som fikk meg til og tenke gravid var de detaljerte sexdrømmene! Hadde det sist også, men aldri ellers.

Last edited:
Noen som har tips mot ekstrem tretthet?

Jeg er så trøtt at jeg helst vil sove hele tiden, noe som er litt vanskelig når jeg har toåringen hjemme. Husker at det var sånn her sist også og da var jeg lykkelig for å ha ferie og mulighet til å sove på dagen..

Har ikke annet råd enn å legge seg når toåringen legger seg, selv om det er aldri så kjedelig! Jeg er også sykt trøtt om dagen..

Jeg har begynt å kjenne sånne «strekk» i magen på sidene .. litt vondt egentlig. når jeg feks strekker meg eller snur litt brått på meg .. er det vanlig ? Ligament ? Synes det er litt tidlig enda med tanke på hvor liten livmoren er .. :)

Han sover ikke på dagen lenger, men da får det nok bli en sånn sommer, der jeg legger meg tidlig:) takk for svar!

Ja, mente at du måtte legge deg tidligere på kvelden :) ikke akkurat det som frister på lyse sommerkvelder, men.. jeg prøver å snike til meg en liten blund etter jobb, så må far ta ansvar for mini på 1,5 i det tidsrommet.. håper trøttheten gir seg om ikke så lenge!

Ja, mente at du måtte legge deg tidligere på kvelden :) ikke akkurat det som frister på lyse sommerkvelder, men.. jeg prøver å snike til meg en liten blund etter jobb, så må far ta ansvar for mini på 1,5 i det tidsrommet.. håper trøttheten gir seg om ikke så lenge!
Ja, det håper jeg også!! Så lenge far er hjemme og har ferie med oss går det greit nok, da får jeg litt tid i løpet av dagen til å slappe av eller sove. Men blir nok noen tidlige kvelder framover nå.

Jeg føler jeg kan kjenne livmoren.. Går det i det hele tatt ennå? Altså, ikke utenfra, men når jeg sitter litt foroverbøyd er det akkurat som som det presser litt ekstra der inne. Som om det en liten ball eller noe. Noen andre som føler det? Hvor stor er egentlig livmoren i uke fem??

Trodde jeg slapp unna kvalmen, hadde bare stikkinger og ømme pupper (var nok trøtt men hadde ferie så fikk sovet masse). MEN søndag kom kvalmen for fullt og jeg har kastet opp i ett sett siden.

Er skikkelig ømfintlig på kvalme, hvis jeg er litt kvalm eller svimmel så kaster jeg opp... ingen råd har hjulpet hittil, så krysser fingrene for at det ikke varer så lenge:)

Trodde jeg slapp unna kvalmen, hadde bare stikkinger og ømme pupper (var nok trøtt men hadde ferie så fikk sovet masse). MEN søndag kom kvalmen for fullt og jeg har kastet opp i ett sett siden.

Er skikkelig ømfintlig på kvalme, hvis jeg er litt kvalm eller svimmel så kaster jeg opp... ingen råd har hjulpet hittil, så krysser fingrene for at det ikke varer så lenge:)
Ånei så kjedelig :( Håper det går fort over! [emoji169]

Føler jeg har akkurat nok symptomer nå til ikke å vær altfor bekymret og akkurat lite nok til at det ikke er noe problem. Er trøttere enn vanlig, en del murring, stikkinger og litt ømt bekken :)

Back
Topp