Symptom tråden ❤️

Flere som våkner flere ganger om natten, ikke nødvendigvis for å tisse, men bare våkner? :rolleyes:
Ja jeg har fått veldig problemer med det . Jeg som vanligvis sover som en Stein . Så har jeg veldig mye vondt i huet . Så ikke så artig :blackeye:

Ja, jeg også.. flere ganger om natten.. og gubben klager på at han også våkner om natten fordi jeg er gravid :D :rolleyes:

Sover og våkner gjennom hele natten, men sover alltid kjempe godt når alarmen ringer på morgenen :laughing002 Håper det er noe som går over snart, føler meg ikke 100% velfungerende på jobb etter flere netter med oppstaket og lite søvn :rolleyes:

i går opplevde jeg en intens smerte i hofta som fortsatt sitter igjen i dag. Er 11+1. Det kjennes litt ut som at hofta gnisser i leddet til beinet eller at det er en nerve i klem. Dette er min første graviditet, så jeg tenkte jo først at det kunne være bekkenløsning, men det er vel i tidligste laget sånn mtp at dette er første graviditet denne kroppen har opplevd??

Noen av dere fine damer som har opplevd det samme? :)

Jeg fikk bekkenleddsmerter i uke 7 i første graviditet, men skjønte det ikke før uke 12 - da låste plutselig hoftene/bekkenleddet seg helt. Kollegaene skjønte det før meg. Jeg kunne plutselig ikke gå vanlig. Det roet seg når jeg tok hensyn, men kunne ikke gå mange hundre meterne. Nå kan jeg gå 1km på en normalt god dag dersom jeg hviler før og etterpå.

Bekkenleddsmerter kan kjennes på ulike måter. For min del så er smertene stort sett jevne (så lenge jeg tar hensyn), men kan også få intense smerter, som lyn eller nerver i klem når jeg ikke tar hensyn, f.eks om jeg gjør brå bevegelser - og av og til kommer de uten at jeg skjønner hvorfor. Brennende smerter kommer når jeg kjører på uten å ta hensyn, f.eks etter en handletur, bursdagsfeiring for ungene (med alt det innebærer) eller pusher meg for å ta hensyn til alle andre enn meg selv

Det kan godt være at du kan bli bedre av en tur hos manuellterapeut eller kiropraktor

Det høres helt forferdelig ut. Hvor lenge har du hatt det sånn? Vært hos legen?
Hatt det sånn i 2-3 uker. Har heldigvis en mann som fikser alt hjemme så jeg kan holde jeg mye i ro og hvile. Nei jeg regner ikke med at legen har noe mer fornuftig å si enn å at jeg skal få i meg mer vann. Jeg er overvektig og har mye å ta av, så gjør ikke så mye at jeg går litt ned i vekt nå i starten. Nevnte det for jordmor da, og hun sa at jeg ikke skulle tenke på sunt kosthold og aktivitet akkurat nå. Skulle bare spise hva enn jeg klarer å beholde

Hatt det sånn i 2-3 uker. Har heldigvis en mann som fikser alt hjemme så jeg kan holde jeg mye i ro og hvile. Nei jeg regner ikke med at legen har noe mer fornuftig å si enn å at jeg skal få i meg mer vann. Jeg er overvektig og har mye å ta av, så gjør ikke så mye at jeg går litt ned i vekt nå i starten. Nevnte det for jordmor da, og hun sa at jeg ikke skulle tenke på sunt kosthold og aktivitet akkurat nå. Skulle bare spise hva enn jeg klarer å beholde

Viktigste er kanskje å ikke bli dehydrert? Men det er lettere sagt enn gjort.. Jeg blir kvalm om vannet jeg drikker ikke er iiiiiskaldt, så er litt redd for å ikke få i meg nok væske selv. Men jeg skal absolutt ikke klage for høyt når jeg leser det du skriver. Jeg er veldig kvalm, men har bare brekninger og føles som jeg skal spy, men ikke kasta opp enda. Håper det blir bedre for deg veldig snart! Og bra mannen din fikser :)

Viktigste er kanskje å ikke bli dehydrert? Men det er lettere sagt enn gjort.. Jeg blir kvalm om vannet jeg drikker ikke er iiiiiskaldt, så er litt redd for å ikke få i meg nok væske selv. Men jeg skal absolutt ikke klage for høyt når jeg leser det du skriver. Jeg er veldig kvalm, men har bare brekninger og føles som jeg skal spy, men ikke kasta opp enda. Håper det blir bedre for deg veldig snart! Og bra mannen din fikser :)
Sånn har jeg det også, så d går mye isbiter for tiden:) alle sier jo at det er et godt tegn med kvalme, men det er hardt mens det står på. Vi får håpe det gir seg snart

Sånn har jeg det også, så d går mye isbiter for tiden:) alle sier jo at det er et godt tegn med kvalme, men det er hardt mens det står på. Vi får håpe det gir seg snart

Her også går det mye isbiter! Heldigvis fungerer det veldig fint. Krysser fingrene for at det gir seg snart ja! <3

Uggen, trøtt, vondt i hodet.
Vondt i korsryggen, flere som har det?
Jeg har faktisk også hatt en del stikkinger i mage / tarm området, altså ikke livmoren men midten og øverste del av magen. Flere som har det?
Håper ikke det er dårlig tegn. Har hatt sa to ganger på 4 mnd. Dette er tredje forsøk.

Uggen, trøtt, vondt i hodet.
Vondt i korsryggen, flere som har det?
Jeg har faktisk også hatt en del stikkinger i mage / tarm området, altså ikke livmoren men midten og øverste del av magen. Flere som har det?
Håper ikke det er dårlig tegn. Har hatt sa to ganger på 4 mnd. Dette er tredje forsøk.
Lite energi, hodepine og vondt i korsryggen her også. Og kvalmen har virkelig slått til nå.

Her går det i kvalme dagen lang, lite matlyst og svimmelhet for tiden.. Dere som har vært gravide før, når kan man ca forvente at kvalmen roer seg litt (forhåpentligvis)? Jeg er 9+5 og håper så veldig at kvalmen roer seg etter første trimester.

Er 11+3 idag og kjenner kvalmen har gitt seg litt og energien er på vei oppover igjen. Men fortsatt avsmak på mye middagsretter, håper det gir seg snart. Lei av å kun spise de samme 3-4 rettene til middag og ikke kunne gå på middagsbesøk.

Sliter mye med kvalme og oppkast. Kaster opp inntil 12 ganger daglig. Det lille jeg får i meg av mat og drikke kommer rett i retur. Er også veldig trøtt, og blir ikke mindre trøtt av medisinene mot svangerskapskvalme. Håper det gir seg med tiden, men med storesøster spydde jeg til få dager før keisersnitt.

Sliter mye med kvalme og oppkast. Kaster opp inntil 12 ganger daglig. Det lille jeg får i meg av mat og drikke kommer rett i retur. Er også veldig trøtt, og blir ikke mindre trøtt av medisinene mot svangerskapskvalme. Håper det gir seg med tiden, men med storesøster spydde jeg til få dager før keisersnitt.
Håper du får god oppfølging underveis! Høres ikke godt ut :depressed:

Back
Topp