Symptom tråden ❤️

Andre som har opplevd at kvalmen nesten helt har gitt seg i uke 9? Jeg er 9+1. har vært veldig kvalm før dette .. nå føler jeg meg bare sånn sliten, å litt uggen .

Ja, jeg opplevde det samme i går 9+4 og ble litt stressa. Men føler den kom litt tilbake igjen i dag.. det er visst vanlig at symptomene kan avta litt og endre seg denne tiden :)

Dere som plages med kvalme og evt oppkast har dere noen tips? Hva hjelper?
Jeg kan ofte våkne opp om natten eller tidlig på morgen og er kvalm..passer på å spise ofte og ikke så store måltid, men at jeg får i Meg nok mat ila dagen. Det hjelper litt, men noen ganger kommer det opp igjen..og kvalmen gir seg ikke i løper av dagen. Er i uke 7 snart og allerede vært kvalm i siden uke 4.
Hadde hyperemesis i forje svangerskap, og for min del var det lite som hjalp. Men som du sier spise lite og ofte. Ha noen salte kjeks (ritz) på nattbordet for å spise før man står opp. Få nok søvn og hvile, ikke stresse. Jeg ble mye dårligere når jeg ble sliten, og da ble det en ond sirkel med mindre mat, mer kvalm, mer sliten osv. hvis det blir veldig ille er det også medisiner og evt innleggelse med intravenøs næring. Håper det ikke varer så lenge for deg :Heartbigred

Kullsyrevann, chips, salt lakris (bare ikke over 500g i uken)..

Det dukker stadig opp noe nytt og rart :laughing002 I det siste har jeg ved flere anledninger følt at maten jeg spiser smaker MUGG, og det er ganske vemmelig.. typ knekkebrød, stekte poteter og andre ting som akkurat er kjøpt på butikken og ikke skal være dårlig. Får plutselig skikkelig muggskader når jeg spiser det. Flere som opplever dette? Sykt merkelig..

Er helt vanvittig trøtt for tiden. Fikk sove lenge i dag tidlig, 9.30. Men likevel sovnet jeg på sofaen like etter frokost, sov i 2,5t, spiste lunsj og sov i to timer til. Utover kvelden har jeg småduppet frem til jeg la meg i sengen 22.

8+3 her. Utrolig kvalm, kommer å går i bølger. I dag har jeg kastet opp 4 ganger.. så meg nødt til å spørre om sykemelding og det fikk jeg heldigvis. Satt langt inne å be om den, presset meg gjennom to uker på jobb med innstillingen at «graviditet er ingen sykdom». Men aldri har jeg gått på jobb så dårlig som jeg er nå om dagen Prøve meg på litt kortere dager og se om det hjelper. Så håper jeg kvalmen går over om noen uker.

7+3 her i dag. Kjenner overaskende lite symtomer enda (bank i bordet). Jeg kjente en del "murring" i magen i uke 4-6 men dette kjennes ut til å ha gått over. Jeg må ofte tisse, og er til tider litt hard i magen, og når jeg først må på do så må jeg på do med en gang. I tillegg så har Matvanene mine endret seg. Jeg greier ikke lengre få store måltider i løpet av dagen, men må ha flere små i stedet, for jeg blir kjempefort mett, å så bli jeg fort sulten igjen etterpå.

8+4 i dag. Kvalma er ikkje like intens som før, men kjeme og går som den vil. Har dessverre fått bekkenløysing og er no 2 veke sjukemeldt. Håper å komme gradvis tilbake i jobb. Er kjempe sliten og trøtt, men henge nok saman med at eg søv veldig dårleg om natta pga bekkenet.

9+5 idag og er ikke lengre småkvalm som jeg har vært på og av gjennom hele dagen. Er også mindre trøtt, og mye mindre oppblåst enn jeg har vært siste uken. Puppene er fortsatt litt ømme men ikke like ille som før. Men begynt å få bekkenplager.. Er så redd for MA, to siste gangene ble fosteret målt til 9+0 da det stoppet å vokse, så tenker ekstra på symptomer som blir borte disse dagene..:arghh: Spent og gruer meg til UL på fredag :nailbiting:

8+4. Fremdeles småkvalm, ekstremt trøtt og aversjon mot mat (men alltid sulten). Noen nye symptomer har også meldt seg denne uken. Har hatt hodepine de siste dagene, tannkjøttet blør veldig etter tannpuss og jeg har nesten konstant blodsmak i munnen.

7+4 var kvalmen helt ekstrem her. Kastet opp 12ggr på et døgn. Hadde heldigvis time hos gyn samme dag og fikk resept på Xonvea og tok de to første tablettene i går. I dag har jeg ikke kastet opp og er nesten ikke kvalm :smiley-angelic002

Jeg er 9+5 idag, og helt siden jeg gikk inn i uke 10 så har symptomene dabbet av. Er livredd siden jeg fikk en liten blødning samme dag som jeg gikk inn i uke 10 (9+0). Noen andre som opplever at man ikke har symptomer? Eneste symptomet jeg har som er av og på er kvalmen og tett nese. Har ikke ømme bryst lengre heller, det ble borte over nattaen føles det som. Eneste jeg har merket litt på er at uansett hvor mye jeg sover, så er jeg fortsatt like trøtt og sliten.

Mine symptomer har også roet seg veldig. Har googlet og saumfart alt av forumer - og det ser ut som det er veldig normalt. Noen opplever å bli dårligere og andre blir bedre fra uke 9 :)

Jeg er 9+5 idag, og helt siden jeg gikk inn i uke 10 så har symptomene dabbet av. Er livredd siden jeg fikk en liten blødning samme dag som jeg gikk inn i uke 10 (9+0). Noen andre som opplever at man ikke har symptomer? Eneste symptomet jeg har som er av og på er kvalmen og tett nese. Har ikke ømme bryst lengre heller, det ble borte over nattaen føles det som. Eneste jeg har merket litt på er at uansett hvor mye jeg sover, så er jeg fortsatt like trøtt og sliten.
Jeg mistet alle symptomene mine over natten på tirsdag, da var jeg 9+5. Var helt sikker på at nå var det en ny MA, måtte bestille meg ultralydtime, og der var det et bankende hjerte idag :Heartred og fortsatt helt borte symptomene :)

Jeg mistet alle symptomene mine over natten på tirsdag, da var jeg 9+5. Var helt sikker på at nå var det en ny MA, måtte bestille meg ultralydtime, og der var det et bankende hjerte idag :Heartred og fortsatt helt borte symptomene :)
Så deilig at symptomene dine ble borte og det forhåpentligvis blir bedre fremover! Men skjønner man blir sykt stressa når det skjer over natten! Bra alt var fint :Heartred

Jeg har heller ingen særlige symptomer annet enn litt strekk i magen nå og da! Er 11+0 i dag.

i går opplevde jeg en intens smerte i hofta som fortsatt sitter igjen i dag. Er 11+1. Det kjennes litt ut som at hofta gnisser i leddet til beinet eller at det er en nerve i klem. Dette er min første graviditet, så jeg tenkte jo først at det kunne være bekkenløsning, men det er vel i tidligste laget sånn mtp at dette er første graviditet denne kroppen har opplevd??

Noen av dere fine damer som har opplevd det samme? :)

Her har jeg en del symptomer, men de er forholdsvis milde synes jeg. Konstant halsbrann, tidvis hodepine og en sjelden gang kvalme (men ikke ekstrem som i de andre svangerskapene). Har også generelt lite lyst på mat til tross for at jeg er sulten som bare rakkeren hele (!!!) tiden. Ekstremt sliten og trøtt, såpass at det preger hverdagen med to små barn skikkelig. Gleder meg til energien tar seg opp igjen! Men har også en konstant bekymring for at noe er galt i dette svangerskapet siden symptomene er så mye mildere enn mine tidligere svangerskap. 8+2 i dag :happy:

Flere som våkner flere ganger om natten, ikke nødvendigvis for å tisse, men bare våkner? :rolleyes:

Back
Topp