Symptom tråden ❤️

Bekymrer meg for at jeg ikke har stort til symptomer lengre. Er i dag 5+3.
Eneste jeg kjenner på er trøtthet og trenger av og til å hvile på dagtid. Har ikke time hos fastlegen før neste mandag. Er da 6+4.
Det er vanlig at symptomer kommer og går i begynnelsen fordi hormonene fluktuerer:-)

5+5
Murringer, svak hodepine hver dag og ømme bryst. Fikk totalt panikk i går, da ømheten ble svakere utover kveld (vet jo at det er helt normalt). Men i dag kjenner jeg faktisk på en svak kvalme - ingen problemer med å spise, og jeg har ikke kastet opp. Håper sånn at denne spiren sitter :Heartred

5+6
Har bare litt ømme bryster og litt murringer innimellom, så nesten ingen symptomer. Ved forje svangerskap spydde jeg daglig på denne tiden, så er sykt annerledes. Har måtte tatt flere testet med gjevne mellomrom bare for å forsikre meg om at jeg er gravid. Det er ukomfortabelt når svangerskap er så annerledes. Vi reiser vekk på ferie om to uker, så tror jeg skal bestille meg en legetime før vi reiser så det blir litt mer ekte. Drømmen er jo et svangerskap uten plager, men ut i fra hvordan forje svangerskap var, så klarer jeg ikke helt å tro på det.

De første ukene her var faktisk litt tøffere enn jeg var forberedt på :smiley-ashamed008 jeg tenkte jeg ville ha litt morgenkvalme, men ikke hele pakka med kvalme hele dagen, sinnsykt trøtt og sliten, hodepine, sjukt oppblåsthet, vonde pupper og magevondt :( håper virkelig 2 trimester blir bedre og at «glowen» melder sin ankomst! Dette er min første graviditet. All respekt til dere som har små barn samtidig som dere er gravide og dårlige..

Er 6+2 idag og på lørdag begynte kvalmen! Jeg var minimalt kvalm med dattera vår så dette er nytt for meg :laughing002 Men egentlig veldig glad for å ha symptomer, da jeg ikke hadde noe særlig symptomer forrige graviditet hvor jeg mistet 7+3. Krysser fingrene for at dette lover godt, TUL neste mandag:smiley-angelic001

I dag har jeg hatt mye sterkere og mer konstant kvalme enn tidligere. Lurer på om det er kvalmen som har begynt å komme for fullt eller om det er fordi jeg er syk. Har fått sovet masse på dagen i dag da, så har følt meg mindre trøtt på ettermiddagen enn tidligere.

Hadde HG i sist svangerskap, denne gangen er jeg mye mindre kvalm, men har hodepine. Er glad for å ikke være så dårlig som sist, men blir litt nervøs for at noe skal være galt. Har ikke hadd noe blødning eller noe sånt, bare forventet at jeg skulle være verre:facepalm:

Uvelheten kom for fullt etter uke 6, slik som sist. Kvalme og magesmerter, minner nesten om matforgiftning når det setter i gang.

Men merker meg at formen er verst på ettermiddagen denne gangen. Skikkelig tungt når man må fungere for resten av familien etter jobb og barnehage.

Her er jeg på vei til å bli friskere, men kvalmen, svimmelheten og trettheten vedvarer. Så da er vel det pga graviditeten. Husker ikke akkurat når jeg ble kvalm de andre gangene, men ser flere her nevner uke 6. Dit er jeg ikke kommet helt enda, så håper ikke det skal bli enda verre veldig snart :P

Jeg har funnet ut at hvis jeg ikke spiser noe hver eneste time, på timen, så blir jeg sykt kvalm.. veldig slitsomt og uvant for meg. Før graviditeten spiste jeg aldri før lunsj-tider, og hadde god rutine. Nå må jeg bare få i meg noe sjafs her og der for å holde kvalmen l sjakk.. redd jeg kommer til å legge på meg ekstremt mye ekstra pga. dette :oops: :crybaby2

Jeg har funnet ut at hvis jeg ikke spiser noe hver eneste time, på timen, så blir jeg sykt kvalm.. veldig slitsomt og uvant for meg. Før graviditeten spiste jeg aldri før lunsj-tider, og hadde god rutine. Nå må jeg bare få i meg noe sjafs her og der for å holde kvalmen l sjakk.. redd jeg kommer til å legge på meg ekstremt mye ekstra pga. dette :oops: :crybaby2
Samme her, det går hardt ut over vekta :sad002

Jeg må også spise mye for å holde kvalmen i sjakk. Veldig irriterende da det garantert kommer til å merkes på vekta, men det forsvinner når amminga er igang håper kvalmen gir seg snart, så jeg kan ha et mer normalt kosthold…

Å der kom kvalmen! Den har ikke vært så intens med de to andre, så jeg håper den ikke blir det denne gangen heller.. Jeg har så sympati med dere som virkelig sliter med det. Jeg synes det er nok å være kvalm før frokosten er spist, mens noen driver med oppkast i tillegg! Nei, dette er kanskje medaljens største bakside akkurat nå?

Jeg er veldig lite fornøyd med å være så oppblåst så tidlig! Gleder meg til faktisk gravid-mage (når alle vet), men denne oppblåste, forstoppede magen er da noe herk :p

Kvalme har jeg av og på hele dagen, fra litt etter jeg står opp, til lunsj ca. 14-knekken har blitt til 14-kvalmen, og jammen dukker den ikke opp på kvelden og. Å spise hjelper faktisk, men jeg vil jo helst ikke få i meg alt for mye kalorier heller ...

Og trøtt... så trøtt! Hele tiden.

Å ta av BH er direkte vondt, brystene er så tunge og ømme at jeg vurderer treningsbh 24/7 :p

Jeg håper TUL bekrefter at alt er tipptopp, så skal jeg nyte alle disse symptomene til fulle! Hehe

Er sulten hele tiden. Og spiser jeg ikke blir jeg små kvalm dette lover dårlig for vekta ..

Her må jeg bøtte på med farrisvann og salt snacks for å holde det i sjakk når det blir for ille. Ja, kiloene kommer til å rase på, men jeg får bare trene de av i ettertid...

Dere som har vært gravide før, når merket dere at de typiske 1 trimester symptomene avtok? Var det gradvis eller plutselig? Hadde nok som flere andre her blitt veldig stresset om alt forsvant over natten, men håper jo også at det roer seg snart :oops:

Med første så hadde jeg knapt noen symptomer, men jeg var litt småkvalm på morningen fra ca uke 6 til 9. Altså helt overkommelig. Trøtthet hadde jeg hele svangerskapet, og ligamentsmertene gav seg jo også etterhvert, i 2 trimester en gang tror jeg.
Forstoppelsen gav seg aldri...

Med andre fikk jeg bekkenløsning allerede i uke 7. Men så gav det seg før det kom tilbake for fullt i uke 20. Da ble jeg sykemeldt. Kvalmen var også denne gangen overkommelig, men litt mer merkbar enn forrige. Det gav seg rundt uke 12. Jeg var trøtt dette svangerskapet også, og hadde stortsett en dupp på sofaen etter jobb mens førstemann fikk tv-tid. Ligamentsmertene gav seg også i 2 trimester dette svangerskapet. Jeg fikk også kraftig eksem på hendene som enda ikke har gitt seg (det er over to år siden jeg fødte)..

*Jeg glemte svimmelhet. Den har vært der i forrige og dette svangerskapet. Trikset da var å reise seg forsiktig, og å drikke mye vann. Jeg tror jeg drakk ca 1.5 - 2 l vann dagen sist svangerskap. Det hjelper jo også på forstoppelse hvis man er plaget av det ;)

Last edited:
Back
Topp