Symptom tråden ❤️

Uke 13, hatt leggkramper om natten et par ganger de siste ukene, en ilende smerte lavt i magen på høyre side som sikkert er livmora som strekker seg og denne uka har jeg kunnet gå mer enn 2 timer uten å føle at jeg holder på å sulte ihjel :D

14+1
Symptomene har egentlig avtatt helt, bare litt ømme bryster. Blir litt bekymret, for føler meg ikke gravid i hele tatt. Samtidig så alt fint ut på ultralyd om mandag, så da er nok alt bra. Det er jo vanlig at symptomene forsvinner nå.
Helt normalt at det avtar nå, deilig med den gyllende tiden inn i 2 trimester nå. Bare å nyte før det plutselig dukker opp noe annet som bekkenløsning etc. Men skjønner man begynner å lure, har kjent på det selv :Heartred

Begynte smått å føle meg litt bedre, men nå har jeg hodepine nesten hver dag og kvalm igjen. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Følger alle råd, men blir ikke bedre :facepalm: ikke vant til å ha hodepine til vanlig

Begynte smått å føle meg litt bedre, men nå har jeg hodepine nesten hver dag og kvalm igjen. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Følger alle råd, men blir ikke bedre :facepalm: ikke vant til å ha hodepine til vanlig
Sliter også med hodepine og svimmelhet. Har noen noen tips og triks?
Eneste tipset jeg har fått fra fastlegen er å drikke masse vann og få i meg litt salter.

Ja, har hørt det kan hjelpe mot både hodepine og kvalme. De har vel spesielle triggerpunkter ut ifra hva som skal behandles.

Har gått til akupunktør for annen behandling og har hatt god effekt av det. Skader ikke å forsøke. Vet det er flere jordmødre med videreutdanning innenfor akupunktur:)
Har og hørt det med kvalme:) Hmm, må undersøke. Bor på en veldig liten plass så det er ikke så gode tilbud av sånne ting her, hehe:smiley-ashamed004

Føler meg helt ugravid. Ingen symptomer i det hele tatt lengre :p 14+2 idag.

14 uker og liker ikke pepsi max lengre! :arghh: Mint lukter fremdeles intenst grusomt, og jeg er småkvalm/uvel. Burde snart gå over litt håper jeg :)

14+0 og fortsatt kvalm og oppkast på ettermiddag/kveld. Litt mindre trøtt enn jeg har vært frem til nå, men den er erstattet av en voldsom sultfølelse annenhver time! Det stresser meg for jeg fikk beskjed på ultralyd-timen at jeg skal gå opp Max 4 kg i svangerskapet (dette er pga overvekt, var 107 da jeg var gravid, og nå veier jeg 106). Men da kan jeg jo ikke spise selv om jeg er sulten, og da blir kvalmen værre igjen så ond sirkel.

15+0 symptomer:

Til tider kvalm, kommer når jeg er sliten
'Pregbrain', fy søren så glemsk og tullete jeg er!
Lyn i magen til tider (sikkert ligamentene men føles som strøm)
Rare drømmer
Sulten, blir kvalm hvis jeg er for sulten
Tørst (en god ting)
Forstoppelse
Dilla på sitrus

Heldigvis er den generelle formen ok, og jeg har fått mer energi enn jeg har hatt de siste tre månedene..

Er i uke 17. plages ikke lenger av kvalme med mye hodepine ! Fler som har det problemet ? Drikker masse , Paracet funker ikke . Noe drit

Back
Topp