Symptom tråd

Trudde ikke jeg skulle bli gravid denne mnd. Men så har jeg vært litt småkvalm, hatt ømme bryster og hatt litt sur oppstøyt.
Tok en test, jeg egentlig trudde skulle vær negativ, men der lyste det 2 streker mot meg gitt :D

Gratulerer! :D

Da har kvalmen og oppkasten tatt over kroppen. Begynte 5+6. Var litt mer kraftigere denne gangen. Blir sykemeldt nå. Håper jeg kommer meg til jul [emoji31]

Her blir jeg fort uggen/ kvalm og det har blitt surr med måltider i løpet av dagen. Ellers veldig trøtt, våknet alltid med hodepine og murringer i korsryggen. Ikke hatt noen flere blødninger, så håper alt er som det skal :)

Jeg blir helt utslitt av den her kvalmen... Kjøpte Seaband i går og det hjalp noe, men fikk intens hodepine i går kveld så tok de av meg og la de tydeligvis på en lur plass. Hadde glemt å spise litt før jeg stod opp i dag og da kjenner jeg kvalmen kommer for fullt. Løper rundt i panikk for å finne seabandbåndene, men til ingen nytte så jeg må førte meg og legge meg i senga (det hjelper når jeg ligger.) Til slutt måtte jeg ringe til samboeren min som står på kjøkkenet og si at han må hente en banan til meg og at jeg kommer til å spy hvis jeg må reise meg :sick006

Forrige svangerskap var jeg kvalm i 2 dager... denne gangen er det omtrent konstant :sorry:

Usikker på hvor langt jeg er på vei, men har mens murringer, ligamentsmerter, må tisse konstant og er kjempe trøtt

Usikker på hvor langt jeg er på vei, men har mens murringer, ligamentsmerter, må tisse konstant og er kjempe trøtt
Akkurat det samme sliter jeg med.. :p Oppe to ganger om natta for å tisse.. Tipper selv jeg er ca 5 uker. Fikk jo 2-3 på den digitale i går. Og ganske sterk strek på RFSU'n :)

Akkurat det samme sliter jeg med.. [emoji14] Oppe to ganger om natta for å tisse.. Tipper selv jeg er ca 5 uker. Fikk jo 2-3 på den digitale i går. Og ganske sterk strek på RFSU'n :)
Lurer på å spørre legen om å henvise til TUL mtp at jeg er så usikker, men spørs hvor strengt det er

Jeg prøvde meg på det, men min lege ville ikke henvise meg til TUL siden mitt forrige svangerskap var uproblematisk og fint!
Ahaa. Mitt forrige var alt annet enn uproblematisk[emoji85] misdannelser hos babyen så var til kontroll hver uke.. kjenner jeg har litt angst for det kan være noe feil denne gangen og

Ahaa. Mitt forrige var alt annet enn uproblematisk[emoji85] misdannelser hos babyen så var til kontroll hver uke.. kjenner jeg har litt angst for det kan være noe feil denne gangen og
Da er du en ganske god kandidat til god oppfølging. Hell i uhell. Jeg ville ringt direkte til poliklinikken for gravide og fortalt historien din (selv om de har den i systemet) spør om du kan bestille time gjennom de eller om de ønsker henvisning fra fastlege. Så går du til fastlegen og bare sier at du har snakket mwd de og de ønsker en henvisning. Da løser det seg nok.

Trist å høre om babyen din =(

Back
Topp