Sutretråd..

Blæææ.. Sovet 4 timer. Er nå lys våken etter tissetur nr 3 i løpet av natta. Ny rekord! Skjønner ikke hvorfor jeg konstant våkner og er tørst!? o_O
Har du sjekket deg for sv.dia?

Var hos jordmor og sjekka urin for mindre enn en uke siden så da hadde hun nok funnet det ut da. Før jeg ble gravid var jeg veldig dårlig på å få i meg nok vann, men nå er jeg tørst så ofte. Veldig uvant :p
Godt du ikke har det da :) spiser du mye salt / krydret mat? Kanskje du reagerer mer på det nå siden disse smaksløkene våre er så annerledes som gravid.

Godt du ikke har det da :) spiser du mye salt / krydret mat? Kanskje du reagerer mer på det nå siden disse smaksløkene våre er så annerledes som gravid.
Jeg bruker å ha lavt blodtrykk fordi jeg ikke spiser noe særlig salt, så jeg tviler :p Det er jo ikke sånn at jeg drikker overdrevent mye i løpet av en dag heller, men spørs om jeg drikker for lite på dagen. Så må kroppen si ifra på natta :p Ikke godt å si :)

Føler meg så sprengt!! Magen er hard og øm, ekkelt når toåringen kommer borti :-S

Når du trodde alle de store regningene var betalt så kom selvfølgelig NRK lisensen:/. Kan vel bare skylde seg selv som ikke har betalt,men har vært så mye i det siste at håpa lissom at toppen av begeret snart var nådd. Har nok med nyopr samboer og en pjusk liten gutt som i går natt spydde både seg selv og mor ned. Den som fikk jobben var selvfølgelig mor da far er opr i ryggen. Jaja kjekt å få alt på en gang. Får trøste seg med at det finnes verre ting,men måtte bare syte litt da;).

Er så sliten. Mannen vil ha meg til lege for å få full sykmelding i morra, det sitter langt inne for meg.

Er så sliten. Mannen vil ha meg til lege for å få full sykmelding i morra, det sitter langt inne for meg.
Gå til legen! Slet med det samme, men pga ryggvondt. Har fortsatt vondt, men etter en uke sykemelding har jeg hvertfall litt mer overskudd. Jeg burde egentlig gått til legen mye tidligere og fått gradert sykemelding så hadde jeg kanskje holdt ut til permisjonsstart. Ikke verdt å slite seg helt ut! Men jeg vet hvor vanskelig det er å komme til den konklusjonen selv :)

I dag har jeg gjort litt for masse og har vært sengeliggende siden jeg kom hjem. Må sutre litt over det.

Gå til legen! Slet med det samme, men pga ryggvondt. Har fortsatt vondt, men etter en uke sykemelding har jeg hvertfall litt mer overskudd. Jeg burde egentlig gått til legen mye tidligere og fått gradert sykemelding så hadde jeg kanskje holdt ut til permisjonsstart. Ikke verdt å slite seg helt ut! Men jeg vet hvor vanskelig det er å komme til den konklusjonen selv :)

I dag har jeg gjort litt for masse og har vært sengeliggende siden jeg kom hjem. Må sutre litt over det.
Hør på sokken her :D

Jeg sliter veldig med rygg og stive legger/ kramper som ikke gir seg. Vanskelig og vondt å ta på sko, eller trykke litt ekstra i foten. Hvis jeg ligger og skal stå, må jeg minst ha 5 min på å klare og rette ryggen:( det er så vondt og er redd for at det blir bare verre..

For å ikke snakke om hvor vondt det er å sove og å snu seg i søvne...

Jeg var også utrolig sliten! Men syntes det ble feil å sykemelde meg siden jeg jo ikke hadde noen «plager». Ikke bekkenløsning, sover fremdeles greit, ingen ting som tilsier at jeg måtte sykemeldes annet en at jeg var så utrolig sliten. Tilslutt bet jeg i det sure eplet og ba om å bli sykemeldt 30%. Og det reddet meg! Endelig fikk jeg pausene jeg trengte i hverdagen, og nå har jeg hodet over vannet!

Ikke vær redd for å ta hensyn til at du er sliten :)

• Liker
Reactions: EJ

Enig med mannen din, er ikkje bra for deg eller baby om du kreperar! Ta vare på deg først og fremst! ❤️

Takk damer, det er godt å ha dere! Venter på at legekontoret skal åpne nå, håper jeg får time i dag.

Jeg sliter veldig med rygg og stive legger/ kramper som ikke gir seg. Vanskelig og vondt å ta på sko, eller trykke litt ekstra i foten. Hvis jeg ligger og skal stå, må jeg minst ha 5 min på å klare og rette ryggen:( det er så vondt og er redd for at det blir bare verre..
Er du flink med magnesium og eventuelt støttestrømper? Jeg måtte ta i bruk det for å slippe urolige bein og hevelser. Har hjulpet veldig, så kanskje du kan teste ut det? har også investert i gode joggesko tilpasset mine føtter og rygg, og nå kan jeg endelig gå uten å bli helt ødelagt :)

Er du flink med magnesium og eventuelt støttestrømper? Jeg måtte ta i bruk det for å slippe urolige bein og hevelser. Har hjulpet veldig, så kanskje du kan teste ut det? har også investert i gode joggesko tilpasset mine føtter og rygg, og nå kan jeg endelig gå uten å bli helt ødelagt :)
Så bra at det har hjulpet! Fikk respet på støttestrømper i går så de skal jeg ha! Og ja går på magnesium daglig men merker lite til bedring. Færre kramper ja, men stive og vonde er de uansett.. Har også skaffet meg gode joggesko, og de er mye til hjelp;)

Så bra at det har hjulpet! Fikk respet på støttestrømper i går så de skal jeg ha! Og ja går på magnesium daglig men merker lite til bedring. Færre kramper ja, men stive og vonde er de uansett.. Har også skaffet meg gode joggesko, og de er mye til hjelp;)
Da håper vi støttestrømpene gjør underverker for deg :D jeg har så langt skaffet meg 3 par.
Må dere få det på resept i Frankrike?

Seriøst... For ei natt! Savner å ha "bare" symfysesmerter :-( bekkenet er så løst så jeg kjenner at det låser seg og klikker opp bare jeg vrir litt på meg. Og iløpet av natta låser det seg skikkelig, så å snu seg er et mareritt. Høye klikk når det omsider klikker opp.. Lå bare å ventet på at mini skulle våkne i dag (5.45!!).

Sutrer litt over at det bygges kombinert barne- og ungdomsskole midt på natten, samtidig som toget kjører forbi, motorveien suser, mannen snorker, OG jeg har tinitus...

For en grusom natt og dag. Omgangssyken er ingen spøk når man er høygravid:/. Enda verre når gubben får det også og vi bare har et toalett. Aiai. Stakkars lillegutt som har vært hjemme med to pjuske foreldre. Heldigvis virker det som om han er bedre. Det var nok han som dro det med hjem fra bhg på fredag. Kjekt å toppe tre uker med mye sykdom, prolapsopr mann og kronisk syk mor med en skikkelig runde med omgangssyke:/. Krysser fingrene for at morgendagen blir bedre:).

Back
Topp