Sutretråd..

Ja, var den oppfatningen jeg hadde. Fikk beskjed om at første time ville vare en hel time, men da jeg kom dit var det bare satt av en halvtime og hun var 20 min forsinka = jeg fikk 10 min.. Så da lovet hun meg lang time i går siden den første ble så kort, men nok en gang satt av en halvtime og hun var forsinka igjen. Så sa hun at henne som kom etter meg måtte vente så lenge sist så måtte prioritere henne, fremfor å utvide min time litt. Synes det er dårlig, spesielt siden jeg er ganske ung (21 år) og det er første baby..
Uff så kjedelig! Sa du i fra at du og var lovd lenger tid? Er det fleire jm så kan du kanskje bytte? Eller så kan du jo velge å få oppfølging fra fastlegen din. Dumt at du skal sitte inne med masse spørsmål du ikkje får svar på.

I går skulle denne gravide damen forte seg inn på bakern for å kjøpe noe godt til kaffen. Idet jeg svinger inn dørene vrikker jeg ankelen noe så inni....!!!! Hovnet opp og vondt å gå på. Som om ikke bekkenet gjør at jeg er immobil nok fra før. Jadda.

Og mini ble superforkjølt i går med hoste og feber, så minimalt med søvn i natt. Trøtt ja :-P
Så uflax! Håper ankelen blir bra fort :) og god bedring til mini :)

Uff så kjedelig! Sa du i fra at du og var lovd lenger tid? Er det fleire jm så kan du kanskje bytte? Eller så kan du jo velge å få oppfølging fra fastlegen din. Dumt at du skal sitte inne med masse spørsmål du ikkje får svar på.
Nei sa ikke ifra, ble egentlig mest satt ut.. Hadde egentlig regnet med at hun husket det.. Er ikke flere jordmødre tilgjengelig heller :( men får prøve å ringe fastlegen så jeg hvertfall får svar på noe av det jeg lurer på..

Hadde nok en dårlig opplevelse hos jordmor i går :( begge gangene har hun vært forsinket og måttet kutte timen min til 10 min så de andre ikke skal bli forsinket.. Sjekket ikke noe annet enn urinprøve og blodtrykk i går, kun målt symfysemål 1 gang i hele svangerskapet.. Hun lovet meg lang time sist, og jeg hadde en del spørsmål (er førstegangs), men fikk ikke mulighet til å spørre om noe :(
Syns det var veldig dårlig gjort :( Får du ikke byttet jordmor, eller er det kanskje samme hos andre?
Neste gang så får du nekte å gå før du er fornøyd.

Nei sa ikke ifra, ble egentlig mest satt ut.. Hadde egentlig regnet med at hun husket det.. Er ikke flere jordmødre tilgjengelig heller :( men får prøve å ringe fastlegen så jeg hvertfall får svar på noe av det jeg lurer på..
Si fra når du er der igjen. Jobben deres er å være der for oss og hjelpe gravide til å føle seg trygge frem mot fødsel. Viktig å gi tilbakemelding når man ikke er fornøyd, og for din del, kreve svar på det du lurer på :-) lykke til!

Jeg sutrer fordi den forbanna arbeidsplassen min ikke klarer å fylle ut inntektsskjemaet til NAV, og det har gått 4 uker! Jeg gikk ut i tidlig permisjon 11/2, og sitter uten penger. Sutrer også fordi drittkjerringa på kontoret ikke tar meg seriøst, og virker å overse meg helt.

Jeg sutrer fordi den forbanna arbeidsplassen min ikke klarer å fylle ut inntektsskjemaet til NAV, og det har gått 4 uker! Jeg gikk ut i tidlig permisjon 11/2, og sitter uten penger. Sutrer også fordi drittkjerringa på kontoret ikke tar meg seriøst, og virker å overse meg helt.

Åh vet hvordan det føles! De sa til meg at de hadde sendt det, så ringte for å kjefte på NAV etter 8 uker, og da hadde de ikke sendt det likevel, så tok totalt 12 uker før jeg mottok penger! :mad: Håper du slipper å vente så lenge og at det order seg snart!! :)

Åh vet hvordan det føles! De sa til meg at de hadde sendt det, så ringte for å kjefte på NAV etter 8 uker, og da hadde de ikke sendt det likevel, så tok totalt 12 uker før jeg mottok penger! :mad: Håper du slipper å vente så lenge og at det order seg snart!! :)
Det er noe forbanna drit! Jeg fikk den til slutt kl. 16.30 i dag, tilsendt på mail. Ikke så mye som ett beklager for at hun hadde sendt feil to ganger, at det hadde tatt tid og at hun ikke har svart på 10 mail.Jeg og hun hadde en avtale om at alt skulle sendes 26. januar så jeg kunne rekke utbetaling nå. Nå håper jeg bare at jeg rekker mars-utbetalingen. Og så får jeg ikke ett beklager en gang. I tillegg så har hun bomma med to år på startdato. Håper NAV ikke kicker på det :o
Gikk du lenge uten penger du da? Det er så frustrerende, og de skulle faktisk fått en bot for det.

Det er noe forbanna drit! Jeg fikk den til slutt kl. 16.30 i dag, tilsendt på mail. Ikke så mye som ett beklager for at hun hadde sendt feil to ganger, at det hadde tatt tid og at hun ikke har svart på 10 mail.Jeg og hun hadde en avtale om at alt skulle sendes 26. januar så jeg kunne rekke utbetaling nå. Nå håper jeg bare at jeg rekker mars-utbetalingen. Og så får jeg ikke ett beklager en gang. I tillegg så har hun bomma med to år på startdato. Håper NAV ikke kicker på det :o
Gikk du lenge uten penger du da? Det er så frustrerende, og de skulle faktisk fått en bot for det.

Skulle ikke vært mulig asså! Så frustrerende! Kunne i det minste beklaget da.. Håper ikke NAV bestemmer seg for å klikke helt på det :S

Jeg søkte jo om svangerskapspenger, fordi jobben ikke kunne tilrettelegge. Men siden jeg aldri fikk svar (søkte 6 uker i forveien) så jeg meg bare nødt til å fortsette å jobbe fordi vi absolutt ikke hadde råd til å miste inntekten min! Så sleit meg gjennom litt over 6 uker til med jobbing før jeg fikk det innvilget, og da fikk jeg skikkelig kjeft av NAV for at jeg hadde jobbet etter jeg søkte permisjon.. For et styr! NAV sendte meg til og brev om at de hadde mottatt alt og jeg skulle få svar innen 4 uker, altså i god tid før perm skulle starte.. Men den gang ei. Tok som sagt 12 uker før jeg fikk det innvilget, og enda 2 uker før pengene kom :P unner virker ingen andre det styret der! Så i mitt tilfelle failet jo både jobben og NAV :O

Sutrer over å være forkjøla, vært skikkelig forkjøla i 5dager sist uke, men det vil liksom ikke slippe helt så fortsatt tett i hode å nesa og sår i halsen....måtte det snart gå helter over!

Skulle ikke vært mulig asså! Så frustrerende! Kunne i det minste beklaget da.. Håper ikke NAV bestemmer seg for å klikke helt på det :S

Jeg søkte jo om svangerskapspenger, fordi jobben ikke kunne tilrettelegge. Men siden jeg aldri fikk svar (søkte 6 uker i forveien) så jeg meg bare nødt til å fortsette å jobbe fordi vi absolutt ikke hadde råd til å miste inntekten min! Så sleit meg gjennom litt over 6 uker til med jobbing før jeg fikk det innvilget, og da fikk jeg skikkelig kjeft av NAV for at jeg hadde jobbet etter jeg søkte permisjon.. For et styr! NAV sendte meg til og brev om at de hadde mottatt alt og jeg skulle få svar innen 4 uker, altså i god tid før perm skulle starte.. Men den gang ei. Tok som sagt 12 uker før jeg fikk det innvilget, og enda 2 uker før pengene kom :P unner virker ingen andre det styret der! Så i mitt tilfelle failet jo både jobben og NAV :O
Herregud, og alt pga arbeidsgiver. Kjente jeg ble litt sliten igjen haha. De sier jo at man ikke skal jobbe etter man har søkt om det, men man tørr jo ikke det i tilfelle det blir avslag.

sutrer over en kropp som ikke vil noenting. bekkenet verker og kjennes ut som om det er på tide å finne frem krykkene... et lyspunkt er dog at mannen har siste arbeidsdag imorgen før han skal ha pappaperm til 8.april!

Sutrer over alle mulige ondter jeg har i kroppen og at lillemor i magen til støtt og stadighet spenner i arret etter ks sist fødsel og det er utrolig ondt.

Sutrer over nettene... klarer meg ganske greit på dagtid da jeg har blitt flink til å ta hensyn til kropp og bekken. . MEN om nettene. . Da går det ikke bra! Sparker bort ammeputa jeg skal sove med mellom beina og våkner av syke smerter jeg som er så glad i å sove! MØKK! I tillegg til disse sinnsyke drømmene! Men man blir vandt til mindre søvn da, og det kan jo være en fordel

Nå kan lille snu seg rundt igjen! 2. dagen med spark nedover og det er så ubehaaagelig. Føles jo som jeg må knipe igjen innimellom for å unngå at noen kommer ut :p

Nå kan lille snu seg rundt igjen! 2. dagen med spark nedover og det er så ubehaaagelig. Føles jo som jeg må knipe igjen innimellom for å unngå at noen kommer ut :p
Har du hatt mye spark oppover? Ingen her så langt, så lurer på når han snur seg.

Nesten bare spark oppover eller til siden her. Mulig jeg er bortskjemt da :p Liker det bedre hvertfall! Får se om jeg er like enig nå som livmoren nærmer seg ribbena..
Ja det var det, da :P jeg har bare hatt til sidene og ned. Syns det er fint for sjeldent han treffer blæra :D

Back
Topp