Surita's drøm

Her har jeg blitt skeptisk igjen... men det er nok fordi det skjer så mye i livet mitt akkurat nå.
Jeg har tanker om at jeg ikke er skikket til å være mor og at jeg kommer til å skade ungen psykisk så mye som jeg styrer med meg selv. Jeg er i en utredning for asperger syndrom nå..... Har diagnosen adhd fra før av. Hva vil det si for en unge? Vil jeg noen gang kunne være en god nok mor? Selvfølgelig... får jeg en unge så vil jeg gjøre mitt beste... det er det null tvil om, men hva om det ikke er godt nok? [&:]

Jeg vil ha unge... men er så redd det samtidig... [:'(] Jeg vil ikke ødelegge et helt nytt og uskyldig lite menneske! Men hvis jeg ikke er klar nå... når vil jeg blir det og vil jeg noen gang blir mer klar enn jeg er nå?
 
Har lest noe som jeg fikk link til i går kveld på msn av venninne... Det beroliga meg på en fin måte... Det var om det evige maset om at man skal være ferdig med skole, fått seg jobb... eget hus og alt mulig før man prøver å få barn. Da sånn rundt 30 års alderen... og hvis man da prøver i starten av 20 årene så er man liksom for ung... Da foreldrene våre fikk oss så var det jo normalt å få unger i den alderen jo! Helt sjukt som det har forandra seg...

Tror mye av de vanskelige følelsene til meg og min kjære rundt det å ønske oss barn er fra alle fordommene til folk rundt der ute. Nå ser jeg jo at familien til min kjære støtter oss alle sammen i det å ønske oss barn. De vet det nok godt at vi prøver... men vi snakker ikke så mye om det. Blir av og til nevnt sånne småting om hva som vil skje når jeg blir gravid. Det er bare koselige ting og det er ingen protester på at vi skal få barn nå. Har fortalt om begge spontan abortene jeg har vært igjennom... Greide faktisk å fortelle min egen mor om det at jeg har opplevd spontanabort også da jeg var på besøk der i november.

Såå.... masse fram og tilbake dette.... blir rent flau over dagboka mi så mye vingling fram og tilbake dette ble... Jeg vet enda ikke hva det blir til her... men frister å bare hoppe i det og prøve videre og se hva som skjer. Kommer det en unge så blir den i allefall tatt godt i mot og vi skal nok få det fint her sammen. Jeg har enda ikke fått tak i den teite p-ringen som legen skrev ut... gidder i allefall ikke å dra tilbake og snakke noe mer om det med han.. [&:] Han tok heldigvis min kjære på alvor når det gjelder Diabetesen hans da... så jeg ser jo at det er en flink lege... men vi deler absolutt ikke samme syn på det å få barn nå og det er trist... Jeg liker fyren egentlig veldig godt... men han vet faktisk ikke om jeg er moden nok eller ikke... det er det bare jeg og min kjære som vet egentlig. Og vi er begge enige om at vi har lyst på barn. Så hva venter vi egentlig på? [:D]
 
Blæh... negativ test... kunne ikke dy meg og måtte teste....
Jeg vet jo at jeg ikke får positiv test før en eller to uker etter IKM hvis jeg er gravid... [&:]
Drittlei av å gå og vente sånn på å få vite.... så kommer sikkert mensen i morgen eller noe... blææææh...
 
Symptomene mine er så like det jeg kjenner rett før TR at det er sjeldent noe å gå etter... Prikka litt i ene brystvorta mi i dag... men det har det ofte gjort rett før TR... så det betyr ingenting... Stikkninger nede i magen har jeg også... helt vanlig for meg... [8D] Så jeg gir opp dette jaget etter symptomer altså... Gidder ikke å stresse meg opp for å så bli skuffa når TR kommer. Jeg har rett og slett gitt helt opp nå... Ikke får jeg noe hjelp av legen heller. Han mener jo jeg og samboer'n er for unge. Jeg begynner bare å bli mer og mer sikker på at noe er galt siden vi ikke lykkes og jeg bare mister igjen... [:'(]
 
Hmm.... i følge sida mi på BV og mine egne beregninger så er jeg ca 5 dager over IKM nå og enda har ikke noe skjedd her... Testa jo negativt på tirsdag, men som jeg vet fra de forrige gangene jeg ble gravid så slår det ikke ut riktig med det samme til meg. Sære greier... til å bli sprø av! [&:]

Enten så har jeg hatt EL en uke senere enn jeg skulle... eller så er det noe der! [8D] Gah.... Jeg haaater å gå og vente sånn... Stikker masse i magen min... så er sikkert bare teite TR som er på tur nå.. Men jeg vil at den dritten skal holde seg vekke nå! [:@] Jeg vil ikke bløøø.... [:'(]
 
Hmm... fortsatt ikke noe blod å se.... [&:]
Enten så har EL vært en uke senere enn vanlig... ellers så er det spire der! Men det får jeg jo ikke vite før TR kommer eller om en ukes tid når jeg tør å teste igjen... Ingen vits i å brenne av de få testene jeg har igjen på å få negative tester som ikke egentlig sier noe sikkert... GAHHH!! Jeg hater kroppen min og det at den er så treig!! [:@]
 
Test i vei du, så kan jeg sende deg de to jeg har liggende?

Jeg ble så nervøs at jeg bare måtte kjøpe meg noen tester til slutt. Og så tenkte jeg det er greit med 2 siden den ene kanskje ikke virker... Jeg har aldri prøvd billigtester før, så jeg vet jo ikke. Og så fikk jeg en test gratis mot å gi ut mailadressen til noen, så da sitter jeg med ekstra tester da.
 
Jeg har veldig lyst til å teste i morgen hvis jeg ikke får mensen utover natten... For nå synes jeg det tar lang tid før den kommer altså... [8D]
Men jeg vet jo ikke helt da når det vil være synlig på en test hvis jeg nå skulle ha greid å bli gravid her.. For sist tok det nesten 2 uker over IKM før jeg fikk en svaaaakt positiv test. Da hadde jeg fått bare helt snøhvit test bare uka før... altså en uke over IKM... Jeg føler liksom at det er så bortkastet å da sitte der og få en helt hvit test som ikke sier meg stort... Jeg kan være gravid fordi om... men det bare slår ikke ut før det har gått litt tid. [&:] Men kan det variere fra gang til gang også kanskje? Blæh.... jeg hater å gå rundt sånn.... men hvis jeg ikke har fått mensen innen en uke nå så blir det testing i allefall...

Får heller gå inn på billige-tester og bestille meg en ny pakke.... tipper det blir en stund til med prøving før vi lykkes her... er bare typisk min flaks det vel... [:'(]

Ugh... tipper TR kommer i natt eller i morgen tidlig... kjennes sånn ut på magen min... Ordentlig oppblåst og stikkesmerter nedi der nå... Sprenger litt... sånn akkurat som om noe vil ut.... Blææææææh...
 
Det kan ikke være slik at eggløsning og tr ikke er 14 dager fra hverandre hos deg da? Men lenger eller varierende?

Er så lenge siden jeg har hatt mensen at jeg har jo mista oversikten over hvordan det fungerer sånn helt nøyaktig.

Må si jeg krysser fingrene da, for hvem skal vel ellers arve de søte tøybleiene våre? ;)

Hilsen hu som er oppe midt på natta med syk liten en.
 
Det pleier å være stabilt som ei klokke hos meg... Og jeg vet at når jeg kjenner de EL smertene i magen så kommer TR et par uker etterpå. Og veldig ofte har jeg EL til helgen for en eller annen grunn... Sikkert noe med at jeg slapper mer av da siden det er helg eller noe sånn rart tull...

Denne måneden kjente jeg EL smertene to helger på rad og da har jeg sikkert ikke fått EL den første helga sånn som jeg normalt skulle med den syklusen jeg har har. Så da er det jo naturlig at TR kommer en uke senere...

Den kom forresten i dag tidlig da jeg sto opp... Og fytti FFFFF.... så kraftige mens-smerter jeg hadde i dag... Ble bare liggende og vri på meg og hyle i puta... Fikk varm flaske av min kjære og en paracet til å dempe smertene... Sovna etterhvert og har sovet i mange timer i dag... [&:] Men tror det bare gjorde godt.

Blæææh.... Da skal jeg sånn ca ha EL 3-4 Januar igjen da. [8D] Stemmer med helg og hele pakka... hehe...
 
Blæh.... sitter bare og tenker på at jeg vil ha det dumme streket på en test.... Hvorfor er det så forbaska viktig for meg? [&:]
Litt deppa nå siden TR faktisk kom... Men... igjen... bør vel bare være glad for at kroppen kjører på normalt.... Hadde jo vært verre om jeg hadde gått i laaaang tid mellom hver gang TR kom og syklusene mine var helt på bærtur... så sånn sett er jeg ganske heldig... Det er i allefall stabilt...

Men jeg vil så gjerne ha et lite nurk.... [:(]
 
Koselig med god jul hilsen og greier! [:)]

Hmm... nå er det noe rart... har blødd så lite denne gangen og nå er jeg visst ferdig allerede! [&:] Jeg forstår ingenting jeg... med sånne mens-smerter som det jeg hadde så har jeg jo alltid pleid å blø i minst ei uke... Nå var det bare i forrigårs og i går.. I dag var det bare rester... har ikke blødd noe mer i dag. Aldri hatt så kort mens... men en gang må vel være den første. [:D] Litt deilig å slippe unna å blø og gå i finklær og tull... Blir nødt til å låne ei bukse av søstera til samboeren min og den var hvit... hvitt og TR går ikke bra når det er meg... da blir jeg bare hysterisk for å blø gjennom og få flekk bak. [8D]

Satser på at jeg og min kjære nå kan gå inn i en ny prøveperiode med litt bedre lykke enn det vi har hatt i dette året. Nå vil jeg ha lite nurk snart! Og håper alle dere som er her inne nå kan få oppleve det også dette året!

GOD JUL!!!!
 
Dette er den rareste mensen jeg har hatt på en stund... Helt stoppa å blø som jeg skreiv her... bare kommet sånn et par dråper om dagen med brunt gammelt som tydelig er bare rester... Men jeg har fortsatt mens-smerter! [&:] Jeg forstår ingenting jeg... skal ikke mens-smertene gi seg når man er ferdig å blø da?? [:@] Blæh.... er vondt når jeg strekker meg også... da strammer det og stikker det i magen... Bare det ikke er noe galt nå... [&:]
 
Trallala..... stikker i magen min enda... tok for å være sikker en test her... men den var negativ... forventet egentlig så fort etter TR. [:'(]
Men jeg forstår bare ikke hva den her stikkinga og ekle greiene er for noe! [&:]
 
Ok.... nå gjør det driiitvondt i magen min igjen... [&:]
Stikker både i høyre og venstre side... Så er det kanskje EL på gang? Har sånn seigt slim også... og det kjentes plutselig ut som om jeg fikk mensen her tidligere i dag, men da jeg gikk på do så var det bare litt slim som hadde kommet ut. I følge BV så skal jeg ha EL om 3 dager, men det kan jo komme før også. [:)]

Kanskje prøve å se om jeg får lokka med meg min kjære på noe sprell i morgen eller noe... I kveld får jeg han neppe med på noe siden vi har ligget ganske dårlig de siste to nettene og han har kjempevondt i ryggen sin. Han har ligget på en luftmadrass der lufta hadde gått ut av. [:'(] Ikke det beste når man har ryggproblemer... Men men.. gøy var det å være med på fest og greier.
 
Jeg tror jeg blir gaaaaal!!!
Jeg kjeder vettet av meg, men samtidig så orker jeg ikke å gjøre stort. Er irritabel og rar...
Hatt masse smerter nede i magen som jeg ikke helt forstår. Hvis det liksom skal være EL så blir det ikke noe bæbis i magen min denne måneden... for det har ikke blitt noe kos med meg og min kjære nå i senere tid.. Ikke tror jeg det blir noe heller så gretten som jeg er... [&:] Jeg forstår ikke hva som er galt og hvorfor jeg er sånn nå....

Jeg går konstant bort i kjøleskapet og ser etter mat, men finner ikke noe som frister... småspiser på alt mulig og blir aldri mett... Blææææææh.... hater magen min når jeg er sånn...
 
Jeg håper ikke det er noe sykdom på gang? Har selv hatt spysjuken her nå. Jeg håper inderlig du ikke har fått noe slikt!

*klem og håper du blir i god form raskt!*

Og så ønsker jeg dere et godt nytt år, og håper dere får deres drømmer oppfylt!
 
ÅÅÅÅÅååååååeeeehhhh!! Jeg blir seriøst gal!!! [:@][:@][:@]
Legetimen i dag gikk ikke helt bra med tanke på videre prøving.... her ble det forbud mot å prøve mer..... [:(][:(][:(]

Jeg forstår så godt hva legen mente og hvorfor han sier det han sier.... men følelsene mine sier noe helt annet og det gjør vondt.... Jeg VIL bli mamma.... jeg ønsker det så utrolig sterkt at jeg vet ikke engang hva som driver meg lenger... [:(]

Jeg har ikke hatt det helt bra psykisk i senere tid... det har heller ikke min kjære og vi gikk til legen for å snakke om det nå og få ordna opp i ting... Ville prøve å få søkt min kjære inn på DPS eller noe så han kan få hjelp... Og så var det de forbanna adhd-medisinene da.... Jeg blir pent nødt til å starte opp med medisiner hvis jeg skal få orden på livet mitt... og jeg må kanskje gå på det et par år sammenhengende før jeg får lov å begynne å prøve på å få barn igjen... [:(][:(] Og legedritten mente at det var ikke sikkert nok med p-ring... så jeg MÅTTE absolutt ta p-piller.... STYGGE STYGGE P-piller som gjør at det tar ETT fuckings ÅR før jeg blir stabil igjen og har sjanse til å bli gravid... Jeg blir kanskje ikke gravid da før om 3-4 år!! Da er jeg 26-27 år gammel jo!!!! Det er ikke sååååå gammelt... men jeg vil bli mor såpass tidlig at jeg ikke er alt for gammel når ungen begynner på skole og alt sånn... Jeg vil være ung sånn at jeg lettere forstår ungen min!! (håper ingen blir såra av det jeg skriver nå... for det er bare mine egne ønsker og ikke noe jeg mener er riktig for alle)

Det er NÅ kroppen min er klar for unge! Det er nå jeg føler meg selv klar i rollen som mor! ARGH!!!!!!!! Forbanna adhd!! Forbanna medisiner... forbanna alt!!! Jeg vil ikke slette meg herfra.... må ha denne dagboka å skrive ut av meg ting i.... men jeg takler ikke å lese alle trådene om alle som har blitt gravide og venter sine kjære små.... som jeg ikke får!! Ja... jeg er egoistisk her jeg sitter... [&:] For all del... det er jo kjempebra for alle dem som blir gravide og får sine drømmer oppfylt... jeg unner dere det egentlig.... bare at jeg ikke takler å lese om det og høre det når jeg selv ikke kan få det jeg ønsker så sterkt...
 
*klem*

Poenget er jo bare å ikke bli gravid enda, men legen kan jo ikke bestemme hvilken metode dere skal bruke for å ikke bli gravide. Kondomer er også trygge saker. Eller dere får bruke den beste metoden av alle: abstinens! Hehe

Lykke til fremover, dette er jo et viktig skritt mot det å bli mor, å ha livet på stell :)
 
Back
Topp