Sunnhetstråd

Når jeg leser denne tråden så får jeg bare mer lyst på snop ;) Vi må fokusere mer på det sunne vi spiser og applaudere det! :D Vi skal snart på butikken for å fylle opp kjøleskapet, noen tips til hva vi kan kjøpe? Sunne og gode mellommåltider f eks?

Hehe jeg og ;-) Ok, fokus på det sunne heretter!
Jeg er dårlig på dette med sunne mellommåltider. Kommer liksom bare på frukt og nøtter ;-)

Hvordan går det? :-)
Vert litt sunnere de siste dagene!! Litt snacks i dag, men ikke så dårlig samvittighet siden det er fredag!

Hvordan går det? :-)
Vert litt sunnere de siste dagene!! Litt snacks i dag, men ikke så dårlig samvittighet siden det er fredag!

gått overraskende bra :) trent hver dag, og spist mere mat.. ikke noe usunt på heele uka så idag kjøpte jeg meg en sjokolade med god samvittighet :) er jo som du sier fredag ;)

For alle som har lyst på sjokolade, men vil kutte sukker kan jeg anbefalle denne oppskriften. Smaker som nugatti! Til og med min kresne mann påsto det smakte nugatti.
I motsetning til oppskriften brukte jeg mye mindre melk (brukte kun h-melk og ikke fløte) og denne kakaomiksen fra iHerb i stedet for kakaopulver (smaker litt mer melkesjokolade da jeg ikke er fan av mørk sjokolade. Den er også supergod som kakao!).
Jeg spiser den på Rugsprø og med min oppskrift (200g nøtter, underkant av 2 dl h-melk, 24 g kakaomiks, 50g dadler) og når jeg bruker ca 15 gram på hver skive blir det rett under 90 kalorier per skive.

For alle som har lyst på sjokolade, men vil kutte sukker kan jeg anbefalle denne oppskriften. Smaker som nugatti! Til og med min kresne mann påsto det smakte nugatti.
I motsetning til oppskriften brukte jeg mye mindre melk (brukte kun h-melk og ikke fløte) og denne kakaomiksen fra iHerb i stedet for kakaopulver (smaker litt mer melkesjokolade da jeg ikke er fan av mørk sjokolade. Den er også supergod som kakao!).
Jeg spiser den på Rugsprø og med min oppskrift (200g nøtter, underkant av 2 dl h-melk, 24 g kakaomiks, 50g dadler) og når jeg bruker ca 15 gram på hver skive blir det rett under 90 kalorier per skive.

Takk for tips!! Dette bør prøves ut en dag jeg har tid ;-)

Det der MÅ jo bare prøves!

Iiik!! Jeg skulle bare støvsuge litt. Kom på at jeg hadde en sjokolade (bake sjokolade faktisk....) i skapet. Tok den med meg mens jeg støvsuget, inn i alle rom. Og nå er den tom!!! Hva skjer med søtsuget da???

Klart meg 1 uke uten sjokolade i går, og skal prøve å fortsette ! Men for en kamp jeg har med meg selv..:-0 Skjønner ikke at man kan være så avhenge. Får bare kjempe videre folkens, selvom det er masse fristende i butikkhyllene!

Klart meg 1 uke uten sjokolade i går, og skal prøve å fortsette ! Men for en kamp jeg har med meg selv..:-0 Skjønner ikke at man kan være så avhenge. Får bare kjempe videre folkens, selvom det er masse fristende i butikkhyllene!

Så flink du er!

Back
Topp