Sunnhetstråd

Glemmer jeg også. Blir to skiver og litt sjokkis da :p å så ikke mat før mannen kommer hjem :o må skjerpe oss!! Men er jo ikke så lett med en liten som krever sitt også :)

Hmm kvalm etter måltider. Har blitt det noen ganger men vet ikke helt hva det kommer av. Kanskje kroppen som sier i fra at det virkelig var på tide med mat?
Ja, det kan hende!! Tror kanskje at lite søvn også kan gjøre noe med kroppen... Noen ganger på kvelden kan jeg rett og slett føle meg litt syk. Får litt sånn feber følelse i kroppen! Jeg tror bare jeg er litt utslitt om dagen!

Ja! Det har blitt enormt mye sjokolade og diverse de siste månedene. HVER DAG. Litt sjokolade her og litt chips der... Jeg tenkte at idag skulle jeg begynne å bli sunn. Spiste to skiver med salat, skinke, lett majones og agurk til frokost, og en skål med allbran (eller hva det heter. Sånn grov corn flakes) med litt bringebærsyltetøy i til lunsj. Men så åpnet samboeren min en liten plate med sjokolade nå ikveld... Damn youuu... :p

Men nå er det tomt for snop i skapet! (Bortsett fra en halv pose nonstop som ligger i skuffa, men trooor jeg skal klare å holde meg unna) Jeg har bevisst sluttet å kjøpe noe godt hver gang jeg handler for om det ikke er snop i huset så blir det heller ikke spist noe. ;)

Trening og sunt kosthold skal prioriteres nå. Er litt redd for at jeg rett og slett har sukkerabstinenser siden jeg craver snop hver dag, så nå må jeg nesten ta grep.

Huff, det er virkelig ikke enkelt, hverken å spise nok, riktig, eller å holde seg unna snopet! Skjønner godt at du bare måtte smake litt på sjokoladen i går kveld :-)
Abstinenser ja kjenner til den :-P

jaa! er så alt for dårlig på å spise.. glemmer det helt! føler meg ikke sulten heller :( (var sånn før jeg ble gravid også) så dette må jeg slutte med!

hva tenker du vi skal gjøre på tråden her da? fortelle hva vi spiser ifht sunnhet eller?:)

Jeg føler meg heller ikke sulten, for meg er det faktisk veldig uvanlig!

Vi må iallefall motivere hverandre til å spise sunt! Og prøve å spise noe. Jeg ser at flere sliter med det samme som meg, får ikke tid til å spise.

Har du forslag til hvordan vi kan motivere hverandre?

føler jeg er litt der.. he he

Haha dette er akkurat sånn jeg Er :-P

Ja, det kan hende!! Tror kanskje at lite søvn også kan gjøre noe med kroppen... Noen ganger på kvelden kan jeg rett og slett føle meg litt syk. Får litt sånn feber følelse i kroppen! Jeg tror bare jeg er litt utslitt om dagen!
Er nok alt med seg her ja :o vi har litt søvn å hente inn for å si det sånn :p blir litt svimmel å tung i hode på kvelden. Så legger meg nesten alltid med mini :p

Kjekt at det er flere som henger seg på her :-)
Jeg ser at det er flere som sliter med det samme som meg, å få tid til å spise. Det er ikke så enkelt dette!!

Hva tenker dere vi kan gjøre for å motivere hverandre?

Jeg har også slitt med å få i meg mat. Tiden raser avgårde og det blir prioritert bort. Vi har derfor kjøpt inn en del som er raskt å få i seg og som også er ganske sunt:
Ferdiglagd smoothie
Biola
Yoghurt
Havregrøt
Epler
Juice
Nutrilett barer
Frokostblanding

eneste måten jeg kommer på er å skrive/legge ut bilder av det sunne vi spiser :)
jeg er iallefall veldig dårlig på å være kreativ ifht å klare å spise sunt.. :/

Det var lurt!

Jeg kan skrive hva jeg har spist og drukket i dag , så kan dere se at jeg virkelig trenger en forandring :
Fikk endelig spist frokost ca kl 13. Da hadde snuppa hylt i flere timer,.det er noe som plager hun for tiden. Har kontakt med helsestasjonen .fikk.da spist to skiver med syltetøy.. Drakk et glass med vann og melk.
Drakk en halv flaske cola i sted...
Nå lager heldigvis mannen middag til oss :-)

Jeg har også slitt med å få i meg mat. Tiden raser avgårde og det blir prioritert bort. Vi har derfor kjøpt inn en del som er raskt å få i seg og som også er ganske sunt:
Ferdiglagd smoothie
Biola
Yoghurt
Havregrøt
Epler
Juice
Nutrilett barer
Frokostblanding

Takk for mange gode tips til hva jeg kan kjøpe :-) har lurt litt på disse nutrilett barene. Er de ok å spise når man ammer?

Det var lurt!

Jeg kan skrive hva jeg har spist og drukket i dag , så kan dere se at jeg virkelig trenger en forandring :
Fikk endelig spist frokost ca kl 13. Da hadde snuppa hylt i flere timer,.det er noe som plager hun for tiden. Har kontakt med helsestasjonen .fikk.da spist to skiver med syltetøy.. Drakk et glass med vann og melk.
Drakk en halv flaske cola i sted...
Nå lager heldigvis mannen middag til oss :-)

aiaiai! sånn er jeg om dagene også - bare at jeg har ingen unge som skriker og da hindrer meg.. latskap i guess?!
hadde det ikke vært for sambo hadde jeg ikke fått i meg hele 2 knekkebrød kl 12 og middag (5fiskepinner) til middag :o
tror nok jeg også må handle inn lette måltider! ikke bra dette her, jm påpekte det også ifht melkproduksjon og jeg har lav blodprosent + lite jern :O

Lite mat her også.. Har null matlyst! Blir mye banan og redbull(ammer ikke)
Den lille maten som blir truet ned er frokost og middag med storesøster og mannen.

Ikke en særlig bra dag her heller gitt :o 2 skiver kl 9 å 3 skiver nå... Hatt vann i mellomtiden.. Bare til å få kjøpt noe som er litt lettvint å ta med også.

aiaiai! sånn er jeg om dagene også - bare at jeg har ingen unge som skriker og da hindrer meg.. latskap i guess?!
hadde det ikke vært for sambo hadde jeg ikke fått i meg hele 2 knekkebrød kl 12 og middag (5fiskepinner) til middag :eek:
tror nok jeg også må handle inn lette måltider! ikke bra dette her, jm påpekte det også ifht melkproduksjon og jeg har lav blodprosent + lite jern :O

Men det er ikke enkelt, jeg syns det er vanskelig på de gode dagene og...

Lite mat her også.. Har null matlyst! Blir mye banan og redbull(ammer ikke)
Den lille maten som blir truet ned er frokost og middag med storesøster og mannen.

Det er de måltidene jeg får spist og.knapt...
Åh, red Bull... Nå fikk jeg lyst på det ;-) blir vel en stund til jeg kan drikke det...

Liten oppdatering ;) ble butikk tur men null sjokkis :D :D ble usalta nøtter ;) litt stolt Hehe for jeg hadde virkelig lyst på sjokkis :p

Jeg er ikke så flink. :P dumme samboeren som åpnet en chipspose som jeg hadde kjøpt idag som skulle spises på fredag eller lørdag. Jeg spiste bare litt, da. Og så har jeg spist en hvetebolle med brunost på... Men! Jeg tok meg ikke den isen jeg hadde tenkt på, og så har jeg spist havgregryn og albran. :)

Back
Topp