Sunnhetstråd

Amaryllis85

Glad i forumet
Jeg ble inspirert av Cosacita sin treningstråd, så jeg tenkte å lage en sunnhetstråd :)
Er det flere som føler at det har blitt litt for mye barsel godt?
Jeg merker at det er vanskelig å spise ordentlig, matlysten er ikke på topp, og jeg glemmer å spise, så det blir veldig kjappe "måltider" (les; kjeks eller sjokolade....)
Er det noen som vil være med å motivere til en litt sunnere hverdag? :)

Blir med på denne også ;)
Føler maten er sånn passe men kan nok bli flinkere :p
Fått helt dilla på sjokolade :p mørk :p den må jeg prøve å venne meg av Hehe
Å momser jo en del igjennom dagen :p
Skulle tro det var nå jeg var gravid Hehe er vell amminga som gjør mer så sulten :p

Blir med på denne også ;)
Føler maten er sånn passe men kan nok bli flinkere :p
Fått helt dilla på sjokolade :p mørk :p den må jeg prøve å venne meg av Hehe
Å momser jo en del igjennom dagen :p
Skulle tro det var nå jeg var gravid Hehe er vell amminga som gjør mer så sulten :p

Får du tid til å spise?
Jeg har så dårlige rutiner, spiser bare det jeg finner i skapet :( Må slutte å kjøpe snacks!
Mørk sjokolade er ikke det verste :)
Hehe, er ikke bare positivt med denne ammingen ;)

Ja! Det har blitt enormt mye sjokolade og diverse de siste månedene. HVER DAG. Litt sjokolade her og litt chips der... Jeg tenkte at idag skulle jeg begynne å bli sunn. Spiste to skiver med salat, skinke, lett majones og agurk til frokost, og en skål med allbran (eller hva det heter. Sånn grov corn flakes) med litt bringebærsyltetøy i til lunsj. Men så åpnet samboeren min en liten plate med sjokolade nå ikveld... Damn youuu... :P

Men nå er det tomt for snop i skapet! (Bortsett fra en halv pose nonstop som ligger i skuffa, men trooor jeg skal klare å holde meg unna) Jeg har bevisst sluttet å kjøpe noe godt hver gang jeg handler for om det ikke er snop i huset så blir det heller ikke spist noe. ;)

Trening og sunt kosthold skal prioriteres nå. Er litt redd for at jeg rett og slett har sukkerabstinenser siden jeg craver snop hver dag, så nå må jeg nesten ta grep.

jaa! er så alt for dårlig på å spise.. glemmer det helt! føler meg ikke sulten heller :( (var sånn før jeg ble gravid også) så dette må jeg slutte med!

hva tenker du vi skal gjøre på tråden her da? fortelle hva vi spiser ifht sunnhet eller?:)

jaa! er så alt for dårlig på å spise.. glemmer det helt! føler meg ikke sulten heller :( (var sånn før jeg ble gravid også) så dette må jeg slutte med!

hva tenker du vi skal gjøre på tråden her da? fortelle hva vi spiser ifht sunnhet eller?:)
Samme her å.. spiser frokost i 8-9tiden og plutselig er det tid for å lage frokost! Lyst på godis, så passer på å ikke ha i huset.. men samboern er desverre flink til å kjøpe inn..

EDIT!! MIDDAG!!

Last edited:
Får du tid til å spise?
Jeg har så dårlige rutiner, spiser bare det jeg finner i skapet :( Må slutte å kjøpe snacks!
Mørk sjokolade er ikke det verste :)
Hehe, er ikke bare positivt med denne ammingen ;)
Tid å tid Hehe når jeg tenker etter hva jeg spiser så er det ikke så mye. Blir frokost, noen ganger lunch å så middag. Men føler meg sulten helte tiden :p å føler jeg momser haha
Må bare slutte å ha snacks ja, går en del nøtter her :p neida, mørk sjokolade er ikke den værste men når jeg spiser nesten en plate om dagen haha

Ååååå har så sykt lyst på sjokolade, men har ikke!! Må virkelig ta meg selv i nakken å ikke kjøpe i dag...

Haha nei.. Godt jeg ikke kan ha melk for da ligger jeg unna de hvertfall.. Men mørk sjokolade som ikke er melk i, nam nam nam :)

Kan vært lurt med denne tråen, kjenner jo lysta til å være flink kommer Hehe

Åh! Sjokkis er jo helt drømmen om dagen! Raske kalorier! Vi som ammer craver sånt da vi må ha masse energi til å produsere melka!

Det beste er selvfølgelig å spise sunn mat med masse energi i... Men det er jo ikke lett når man ikke har så mye tid til å kokkelere på kjøkkenet heller :o

Åh! Sjokkis er jo helt drømmen om dagen! Raske kalorier! Vi som ammer craver sånt da vi må ha masse energi til å produsere melka!

Det beste er selvfølgelig å spise sunn mat med masse energi i... Men det er jo ikke lett når man ikke har så mye tid til å kokkelere på kjøkkenet heller :o
Har aldri vært så på sjokkis som jeg er nå :o må bare ha haha !!!

Jeg finner ikke mye tid til kjøkkenet nå :o heldigvis har jeg en samboer som pleier å la god middag på kvelden :)

Merker jeg blir kvalm når jeg ammer noen ganger, leste at det kom av lavt blodsukker. Har du merka det?

Har aldri vært så på sjokkis som jeg er nå :o må bare ha haha !!!

Jeg finner ikke mye tid til kjøkkenet nå :o heldigvis har jeg en samboer som pleier å la god middag på kvelden :)

Merker jeg blir kvalm når jeg ammer noen ganger, leste at det kom av lavt blodsukker. Har du merka det?
Ja, blir ofte kvalm på natta jeg... Og faktisk i det siste blir jeg kvalm etter jeg har spist også. Merkelig... Kan hende det er på grunn av lavt blodsukker ja! Det høres egentlig logisk ut siden man har ekstra behov for mat og energi når man ammer!

Jeg glemmer fort å spise på dagtid... Når mannen kommer hjem Kl 17 har jeg bare klart å spist ett måltid bestående av 2 brødskiver!!! :o :o hjelpes... Ikke rart man blir kvalm da!

Ja, blir ofte kvalm på natta jeg... Og faktisk i det siste blir jeg kvalm etter jeg har spist også. Merkelig... Kan hende det er på grunn av lavt blodsukker ja! Det høres egentlig logisk ut siden man har ekstra behov for mat og energi når man ammer!

Jeg glemmer fort å spise på dagtid... Når mannen kommer hjem Kl 17 har jeg bare klart å spist ett måltid bestående av 2 brødskiver!!! :o :o hjelpes... Ikke rart man blir kvalm da!
Glemmer jeg også. Blir to skiver og litt sjokkis da :p å så ikke mat før mannen kommer hjem :o må skjerpe oss!! Men er jo ikke så lett med en liten som krever sitt også :)

Hmm kvalm etter måltider. Har blitt det noen ganger men vet ikke helt hva det kommer av. Kanskje kroppen som sier i fra at det virkelig var på tide med mat?

Back
Topp