Sunn graviditet

Jeg blir også veldig gjerne med her :) Har som mål å ikke gå opp over 10 kg da medisiner jeg har gått på siste året både har gjort meg inaktiv og gitt meg uønsket vekt før en graviditet. Foreløpig går det mye i sene kveldsturer da temperaturen er lavere og det er pent og stille ute :)

Det ble 11 km på meg denne uken. Målet er nådd, og sier meg fornøyd da jeg har mye småkvalme når jeg blir sulten, og må sove på dagen. Kostholdet er heldigvis bra foreløpig. Har ingen mataversjoner så frukt, grønt, grovt brød og magert kjøtt går fortsatt ned :)

Flinke dere har vært! Jeg har ikke klart målet. Har ikke gått en eneste tyr. Men prøver igjen denne uka - 10 km it is!

I følge pokémon go har jeg gått 47 km denne uken, mens fitbit sier 62. Men det er all aktivitet der jeg har hatt henholdsvis mobilen eller klokken på meg. Jeg har ikke gått inn for å trene, men nekter å ta lappen, så jeg går til og fra jobben og andre ærender. Har i tillegg til det en veldig aktiv jobb:)

Håper kroppen lar meg opprettholde dette nivået gjennom svangerskapet, ellers tror jeg det baller på seg fort.

Noen som vet om disse aktivitets klokkene funker om de ligger i lomma?

Så kjekt! Jeg er med. Er ikke overvektig, men er veldig opptatt av å gi barnet det beste utgangspunktet, så kuttet tvert brus og godteri da jeg fikk positiv test :happy:

Prøver å kutte kaffe, så må bare lære meg å like te:wacky:

Begynte bra med 7 km første dag, men så har jeg vært sengeliggende med prolaps siden. Greide 5-600 m i terreng i dag, satser på fortsatt bedring.

Så bra at denne gruppen eksisterer :smiley-bounce016
Jeg har gått gått opp ufrivillig pga medisinene jeg har brukt i forbindelse med IVF. Jeg har gått opp 28 kilo på 3 år og sliter med å komme med ned i vekt igjen. Men nå er det ikke tid for å slanke seg, men spise sunt og bevege seg!
Dette skal jeg gjennomføre!!

Veldig motiverende med en gruppe som dette. jeg har lovet meg selv å kutte all brus, skal drikke masse godt vann. Med bær og digge smakstilsetninger :dance011
En venninne av meg anbefalte Yoga for gravide på YouTube, så tenkte jeg skal prøve meg på det. I begynnelsen knotet hun veldig også gikk det seg til.

Funkygine har masse treningsvideoer for gravide ute på YouTube. Tenkte å prøve de også!!

https://youtu.be/qsT0RSSlsNY

Jeg bruker en garmin klokke, den logger alt av aktivitet.

Skal være flink på grønnsaker og for de av dere som er glad i pasta, så anbefaler jeg Funky sine retter. Masse digg sunn snacks!!

Heier på dere alle, la oss klare dette sammen :cool05

Nådd målet med 10 km.. men gikk på vekta Idag og har gått opp 1 kg den siste uka.. uff, vet jo at en kilo ikke er så mye og vekten kan variere veldig fra dag til dag.. Sluttet å snuse når jeg fant ut av graviditeten så har så stooor matlyst for tiden!

Nådd målet med 10 km.. men gikk på vekta Idag og har gått opp 1 kg den siste uka.. uff, vet jo at en kilo ikke er så mye og vekten kan variere veldig fra dag til dag.. Sluttet å snuse når jeg fant ut av graviditeten så har så stooor matlyst for tiden!
Jeg går opp 1,5kg over natten når jeg blir gravid - hver gang. For min del er det vann (får stive håndledd og trange sko med en gang :playful:). Men så kan jeg ikke skylde på noe :oops: så får bare passe meg ekstr denne gangen. Går ikke ned når jeg ammer heller - uten hard kamp. Trillet, trillet, trillet, passet kostholdet og gikk på Bootcamp og treningssenter etter sist graviditets... sleit meg ned 5kg på 10mnd. Begynte å jobbe og sluttet å amme rett før Han var året - raste ned 6 kg på 2,5mnd o_O

Kan jo tipse om min standard hjemmekontor lunsj som er ganske mager og veldig mettende, omelett med mager cottage cheese og litt stekt sjalottløk. Bruker minimalt med olje, 1 egg og en ekstra eggehvite + 50-70 gram cottage cheese! Havner på rett rundt 200 kalorier! :happy::happy:

Testa denne i dag, kjempegodt!! Takk for tipset :smiley-bounce012

Kan tenke meg at de funker mtp bevegelse, men om den ligger i lomma får du ikke puls, og puls gir jo en indikasjon på hvor effektiv bevegelsen egentlig er :) Forutsatt at det er en pulsklokke da... :think005

Har gått 16 km denne uka. Har vært mye kvalm, så det har gått ut over både aktivitet og kosthold. Spiser helt elendig for tiden, mest bare pizza og hamburger som frister. Til frokost/lunch spiser jeg cheerios. Veldig lite mat som frister. Har også spist litt frukt, nektariner og mango. Vekten står stille, hverken gått opp eller ned.

Har gått 17 km denne uken, så har klart å nå målet. Jeg er nok heldig som har hund, da må man ut å gå :)

prøvde meg på en sykkeltur i dag på 2 mil, gikk overraskende fint :) men blir vel værre å gå i morgen! Haha

Jeg spiser ganske sunt, ikke godteri osv, problemet mitt er at jeg spiser alt for mye mat, spesielt til middag.

Jeg må bare si så flinke dere har vært alle sammen som har gått så langt ♥️ Imponerende ♥️

Jeg kan ikke ha klokke på på jobb. Har Polar Ignite. Den teller i lomma, men jeg pleier ta den rundt ankelen, og så ha sokken over, for jeg får ikke lukket den. Da teller den puls og :happy:

37,5 km denne uka :)
Avsluttet uka med 6,75 km ikveld.

Var på sykkeltur med klassen i går. Klokket inn 42km før jeg var hjemme :) tok en is når jeg kom hjem så da var det vel nullstilt igjen :hilarious:

Back
Topp