Sunn graviditet

Så mange gode tips her inne! Kult at vi kan engasjere hverandre :gen014 hjemmekontor her for tiden, så må få inn litt ekstra aktivitet. Her heldigvis en på nesten 2 år som holder meg i aktivitet da, så har stort sett 15 000 skritt som gjennomsnitt daglig i løpet av en uke.
Kanskje vi kan telle skritt daglig noen ganger og? Prøve på 10 000 om dagen og oppdatere her?

God ide med 10 km i løpet av uken, jeg er med! Har starten denne dagen med en liten gåtur med ungen allerede :happy:

Kan jo tipse om min standard hjemmekontor lunsj som er ganske mager og veldig mettende, omelett med mager cottage cheese og litt stekt sjalottløk. Bruker minimalt med olje, 1 egg og en ekstra eggehvite + 50-70 gram cottage cheese! Havner på rett rundt 200 kalorier! :happy::happy:
Det hørtes veldig godt ut :p

Er med på 10 km. I dag har jeg gått 8,7 km så ikke mye igjen da. Kan jo ha det sånn at vi «rapporterer» inn her hver søndag, hvor mange km vi har gått den siste uka, også konkurrere med seg selv hver uke om å få det litt høyere uke etter uke?

Målet er å ikke gå opp 20kg dette svangerskapet også. Fikk en forferdelig bekkenløsning sist, og tror ikke kiloene hjalp :facepalm: kom godt i gang med treningen(Igjen) ett par mnd før jeg ble gravid nå, og har klart å fortsette. Tips til de som har sluttet å snuse; noe av det eneste som frigjør dopamin i hjernen som ved snus er hard trening. Så her løper jeg bortover og på fjellet for å få «dopet» mitt :joyful:

Noen som vet om en god skritteller eller noe? Kan ikke gå med mobilen på jobb.

Noen som vet om en god skritteller eller noe? Kan ikke gå med mobilen på jobb.

Litt avhengig av hvor mye penger du ønsker å legge i det, anbefaler jeg en aktivitetsmåler som du har rundt håndleddet. Fitbit har mange gode i flere prisklasser, tror alle synces med app :happy:

Litt avhengig av hvor mye penger du ønsker å legge i det, anbefaler jeg en aktivitetsmåler som du har rundt håndleddet. Fitbit har mange gode i flere prisklasser, tror alle synces med app :happy:
Har ikke lov til å ha noe rundt håndleddet heller :p må være noe jeg kan ha i lomma.

Har ikke lov til å ha noe rundt håndleddet heller :p må være noe jeg kan ha i lomma.

Det finnes jo sånn aktivitetsklokke du kan ha rundt ankelen. Eller så kan du ha den i lommen, den teller skritt selv om den ikke er på håndleddet (troooor jeg).

Trillet ca 5,2 km idag:D

I matveien går det ikke så bra, jobber turnus og får ikke spist sammen med familien flere dager i uken... da er det litt for enkelt med en pizza eller annet usunt halvfabrikat:wideyed: Der er det mye rom for forbedring! Noen gode tips? Spist masse kyllingsalat, vil gjerne ha tips til annet?:) Må være enkelt, matpakkevennlig, ikke avansert, sunt og godt:p

I matveien går det ikke så bra, jobber turnus og får ikke spist sammen med familien flere dager i uken... da er det litt for enkelt med en pizza eller annet usunt halvfabrikat:wideyed: Der er det mye rom for forbedring! Noen gode tips? Spist masse kyllingsalat, vil gjerne ha tips til annet?:) Må være enkelt, matpakkevennlig, ikke avansert, sunt og godt:p

Jeg pleier å lage opp store mengder med grønnsakssuppe, og fryse i porsjoner. Laget på kjøpekraft og creme fraiche som base. Er kjempegodt, enkelt, og en supergrei måte å få i seg grønnsaker på :happy:. Et egg eller to, bacon eller annet oppi når den skal spises gjør den ekstra mettende :smiley-bounce012

Jeg bruker en app hvor jeg legger inn alt jeg spiser og aktiviteten min, så får jeg vite hvor mye jeg kan spise. Gjør det for at jeg ikke skal kunne lure meg selv og spise mer enn jeg tror jeg gjør, samt at man får det veldig «pixel på skjerm» hva slags mat du med fordel kan droppe, og om man er litt dårlig på f.eks protein (som jeg er) :) men det betyr ikke at jeg ikke koser meg også - men prøver å gjøre det kontrollert. Jeg bruket YAZIO. Egentlig ganske lett å bruke, da mye av maten ligger inne i søk fra før. Og der ligger noen oppskrifter på div mat :)

Var også på grensa til 100 kg nå jeg fødte (aner ikke hvor mye jeg veier nå men har ihvertfall gått ned).
Bare 7 mnd siden fødsel, gått på slankekur nå for å gå ned i vekt, så trenger motivasjon nå når jeg ikke skal slanke meg men likevel ikke ønsker å opp mer enn det som er absolutt nødvendig :-)

Yei, akkurat hatt en halvtimes veldig rolig joggetur. Det er så godt for en hjemmekontorkropp, men kjenner jeg må ta det veeeeeldig med ro nå i starten så jeg ikke får belastningsskader. Er jo to år siden jeg jogga sist. Håper jeg ikke blir i så dårlig form dette svangerskapet som jeg ble sist, og at jeg klarer å få litt trim. Har også kjøpt en DVD med gravid-yoga, men har ikke fått testa den enda.

Jeg har nådd 10km målet for denne uken og er klar for nytt mål i neste uke ☺️

De siste månedene har jeg spist lavkarbo, og har trivdes godt med det. Har unnet meg noe godt på lørdagen, og er ikke så streng hvis vi er ute og spiser eller blir invitert på middag. Jeg har gått ned ni kg, og kunne tenke meg å gå ned et par til. Har fått det klarert med lege at et kosthold med lite karbohydrater vil gå helt fint. For meg som har noen kg for mye vil det nok være lurt å være obs på dette graviditeten. Jeg er også restriktiv med frukt.

Slenger ved noen sunne og matpakkevennlige tips til frokost og lunsjretter: omelett, kyllingsalat, eggerøre og røkelaks (fersk og nyåpnet såklart), grillet kyllinglår med salat, smoothie med bær og kokosmelk og nystekt lavkarbo Ostebrød (laget som focaccia med havsalt og rosmarin) med pålegg.

Til mellommåltider spiser jeg skyr, nøtter, snacksgulrøtter, osv.

Søndag og «rapportdag»:p

Ble ca 18 km tur på meg denne uken, dermed var målet på 10 km nådd:D

Jeg har derimot ikke vært flink på kostholdet, og blir så irritert på meg selv! Spiser uten å tenke meg om, og nå må det ta slutt. Har ikke akkurat lagt et godt grunnlag for godt kosthold denne uken...Men, når forbedringspotensialet er så stort, så må jeg jo klare å forbedre det litt?! Min personlige utfordring den kommende uken blir uten tvil å spise bedre. Noen forslag til fellesutfordring?:D

Jeg vil også veldig gjerne være med :)
Har gått opp rett over 30kg med begge de andre, men gått de relativt fort av igjen pga trening under svangerskapene...

MEN, så la jeg på meg 30kg i årene etter, og har akkurat begynt å ta tak i det, så kommer dette svangerskapet... ;)
Så jeg har ingen interesse av å legge på meg 30kg til :wideyed:

Jeg prøver å spise sunt, samtidig som jeg beveger meg mye... Vurderte å få meg pt i svangerskapet?

Back
Topp