STRIKKEKLUBBEN

Har et skjørt til snuppa på 3 på pinnene, og en genser til meg selv på noen andre pinner :p men det jeg driver mest med er et babyteppe som jeg hekler, er akkurat ferdig med ett og har bynt på neste :)

Har strikka ferdig nyfødt sett og må avgårde for å handle nytt garn :) Lurer på å strikke kjappstrikket drakt i støvblå/grå.

Jeg er snart ferdig med en skappelgenser til meg selv. Er ca halvveis på arm nr 2, og etter det har jeg igjen montering. Kanskje jeg blir ferdig i morgenkveld :)

Lurer på å strikke samme genser til vesla etterpå.

ImageUploadedByBV Forum1433159849.025584.jpg

Modifiaert versjon av Skappelgenser til baby her. Mangler bare siste halvdel av andre arm og montering så er den i mål

Jeg strikker bunad, ble ikke ferdig til 17.mai, men er ingen grunn til å ikke gjøre den ferdig. Tror den passer bedre til frækna 17.mai uansett :)

Jeg strikker den hvite kragen i Myk Start nå. Har laget kyseluen allerede. Den på side noen og 60. Veldig fint!

Kan noen forklare meg dette med garnvalg/strikkefasthet ift oppskrift? :)

Jeg har gått på garnbutikk og fått anbefalt et annet garn enn i oppskriften fordi de ikke hadde den produsenten (anbefalt garn har færre masker per 10cm). Det anbefalte garnet har en annen strikkefasthet enn det i oppskriften. De sa ikke noe i butikken om at jeg må øke antall masker for å tilpasse dette. Hva gjør dere? Opplever det er sjelden oppskriftene jeg liker (Myk Start, Lene Holm Samsøe, Paelas, Ministrikk mm) er strikket i garnet jeg liker (Sandnes garn, Drops og Rauma Tumi) og da blir jeg jo sittende og lure på hvordan jeg skal løse det, uerfaren som jeg er...

Har startet på dette teppe I dag bare I Hvitt og må virkelig holde tunga rett I munn altså :P haha

Vedlegg

• 1433272142671.jpg
    1433272142671.jpg
    132,7 KB · Visninger: 70
Prøvd meg på min aller første babyjakke, haha. Skulle egentlig vært 3 knapper i den, men den ble aaalt for liten i halsen da. Strammet visst litt for hardt når jeg fella av på bakstykket. Jaja, øvelse gjør mester :D

Vedlegg

• 1433414597549.jpg
    1433414597549.jpg
    70,3 KB · Visninger: 85
Prøvd meg på min aller første babyjakke, haha. Skulle egentlig vært 3 knapper i den, men den ble aaalt for liten i halsen da. Strammet visst litt for hardt når jeg fella av på bakstykket. Jaja, øvelse gjør mester :D
Den var knallfin. Fort gjort å stramme når man feller av, det har jeg gjort mange ganger.

Back
Topp