STRIKKEKLUBBEN

Ferdig med teppet ^_^
bc7a9b76e2086f5352cde8dc88aa2c94

Å det va jo bare helt nydelig, så flink du er :-). Er det vanskelig å lage det teppe?

Godt å krype seg opp i sofaen under teppet etter en varm dusj og strikke litt og høre på strikkepodcaster :)
Strikker på en liten jakke til niesen til samboeren som skal være ferdig til bursdagen hennes. Heldigvis ikke ett komplisert mønster, bare en enkel glattstrikket jakke. Skal passe til kjolen vi har kjøpt til henne.

Å det va jo bare helt nydelig, så flink du er :-). Er det vanskelig å lage det teppe?
Takk, takk :-) er ikke et vanskelig mønster egentlig. Man må kunne rett, vrang, kast, og høyre minsk, venstre minsk og ta forrige maske av over siste. Vet ikke alle betegnelsene på norsk så godt, for jeg strikker mest på engelsk.

Nå som jeg er ferdig med teppet, så gjør jeg ferdig en revehaleskjerflue med ører, og strikker pulsvanter til ei frysepinne ^_^

Vis vedlegget 110538

Lurer på om jeg noen gang får en babis som kan gå med denne lille <3 Str. 3 mnd, mangler bare knapper! Nå er jeg i gang med lue i samme sett. Hva har dere på strikkepinnene?
Åh, så fin :D

Nybegynner her, men strikker for tiden babysokker/tøfler - veldig lett oppskrift :) Også skal jeg lage et par bukser i baby merino (tenkte litt forkjellige størrelse) senere :D

Bestemor er kjempeflink og mamma også, så blir nok litt av hvert, men veldig kos å strikke selv også :D Har jo god tid før lille spire er faktum

Last edited:
Har begynt på en kjappstrikka drakt her :-)

Nettopp lært vrange masker :P Nå strikker jeg vaskeklut: 4 rett- 4 vrang ;)

De her strikket jeg også i gave til små babyer:D Veldig fine og enkle!

Har du kandkje flere tips til enkle babyplagg?
Igrunn ikke :P Har ikke prøvd meg på så mye mer :)

Nettopp lært vrange masker :P Nå strikker jeg vaskeklut: 4 rett- 4 vrang ;)

Alle sier jo om man kan legge opp, felle og strikke rett og vrang får man til det meste! Håper vaskekluten ispirerer til mer strikking :) Jeg har så mye jeg kunne ønske jeg kunne strikke, men vet jeg ikke kan begi meg ut på så store prosjekter enda :p

Så koselig med en strikketråd, jeg holder på med snoningstrøje, utrolig kjekk å strikke. Ellers har jeg nettopp gjort ferdig dette settet, men mangler knapper på jakken og snorer i lua:

11055563_1566928440223455_504927237_n.jpg

Alle sier jo om man kan legge opp, felle og strikke rett og vrang får man til det meste! Håper vaskekluten ispirerer til mer strikking :) Jeg har så mye jeg kunne ønske jeg kunne strikke, men vet jeg ikke kan begi meg ut på så store prosjekter enda :p

Helt klart sant det! Og finnes utrolig mye hjelpevideoer på nettet. Jeg er selvlært. Trenger kun en god dose tålmodighet ;-)

ImageUploadedByBV Forum1428169322.439874.jpg

Denne luen holder jeg på med i str. 3 måneder ;-) Men nå blir det en liten pause for å male i gangen. Ha en fin kveld dere :)

Den blir kjempefin :D
Neste prosjekt blir stort pledd til mormor :D

Neste prosjekt:
ImageUploadedByBV Forum1428251357.315757.jpg

Babyteppe i baby merino, rundp nr 2.5 :) Kommer til å ta sin tid ja! Haha, har ihvertfall 9 måneder på meg ;)

Back
Topp