Strikke/hekle tråden...

Vet du la ut en link til oppskriften på denne, men finner ikke :p men lurte egentlig bare på hvordan str du haddebpå pinnen og hvor mange masker du strikket? :)

Hei. La ikke ut link, men jeg brukte p nr 4 og la opp 36 masker. Og brukte tove garn fra sandnes. Men en kan nok bruke mange forskjellige garntyper, bare en bruker det samme på lappene.
Mitt teppe er på 30 lapper. :)

Hei. La ikke ut link, men jeg brukte p nr 4 og la opp 36 masker. Og brukte tove garn fra sandnes. Men en kan nok bruke mange forskjellige garntyper, bare en bruker det samme på lappene.
Mitt teppe er på 30 lapper. :)
Tror du det går ann å bruke pinne nr 6? :) har en garntype som egner seg ypperlig til et slikt teppe, som ikke klør så veldig :)

Tror du det går ann å bruke pinne nr 6? :) har en garntype som egner seg ypperlig til et slikt teppe, som ikke klør så veldig :)
Om garnet egner seg til pinne 6 så bruker du pinne 6 :) Du bestemmer selv størrelsen på lappene, jeg hadde nok starta med å legge opp 20 masker og så rekt opp og hatt mindre masker om det ble veldig stort :)

Ja, bare bruk de pinnene du har, så lenge du bruker det samme garnet og samme pinnene på alle lappene:)
Jeg ville også ha gått ned på antall masker med tykkere pinner, slik at ikke lappene blir så store.....
:)

Ja, bare bruk de pinnene du har, så lenge du bruker det samme garnet og samme pinnene på alle lappene:)
Jeg ville også ha gått ned på antall masker med tykkere pinner, slik at ikke lappene blir så store.....
:)
Prøvde først med 30 masker, men det ble for stort, så endte opp med 20 masker :)

Da har man kjøpt masse garn, strikkepinner og heklepinne, så nå er man klar for å prøve å lage noe fint til lille. :D etter litt prøving og feiling. :p

Back
Topp