Strikke/hekle tråden...

babyselbumnsterjb3.jpg

Det ble et veldig stort bilde.. :p Ville bare vise en oppskrift jeg har brukt mye til venner og kjente som har fått barn, altid en suksess med baby-selbuvotter :)
 
Til Ninjagoen tok jeg utgangspunkt i ei dukke fra ei bok og la på detaljer. Tror den het En verden av strikkedyr. Lånt på biblioteket. Kjekt noen blei inspirert :)

Sent from my GT-S5360 using BV Forum
 
Da er jeg endelig ferdig med mor åse teppet mitt... Gleder meg til å få tatt det i bruk. Har også strikket et tova tøfel par, som jeg forst skal tove, og så skal jeg filte mønster på det..:)
 
Fant plutselig denne tråden igjen ;) så da legger jeg ut babyteppet mitt her å..! Nå leter jeg etter et nytt hekleprosjekt...eller strikke.. men helst hekle ;) hihi..480952_10152431834180212_2065522107_n.jpg
 
Det var nydelig, Julekulaa! Vi fikk et lignende til snuppa av tanten til mannen. Eneste "problemet" er at det nesten er for fint til å brukes ;)

Jeg har strikket litt til snuppa, men har en tendens til å ikke bli ferdig med prosjektene mine før de blir for små.... Strikket et ullteppe til henne som vi har brukt veldig mye og som fortsatt er godt å ha med på tur i bil og vogn. Tenkte kanskje å begynne på et tilsvarende til lillegutt (siden snuppa sitt er i lilla), men er usikker på om jeg orker. Det er littegranne kjedelig å strikke rett frem og tilbake... Får kanskje prøve meg på et par prosjekter for å få variasjon :)
 
Bestemorruter var veldig enkelt :) Og jeg er også litt sånn at jeg går fort lei.. men her er det jo forskjellig farge og kombinasjon heletiden :)

Har startet på et nytt teppe nå.. merker jeg ga fort opp oppskrifter.. og startet på et ut at fri fantasi.. jadda ;) vi får se hvor bra det blir.. hihi..
 
Bestemorruter var veldig enkelt :) Og jeg er også litt sånn at jeg går fort lei.. men her er det jo forskjellig farge og kombinasjon heletiden :)

Har startet på et nytt teppe nå.. merker jeg ga fort opp oppskrifter.. og startet på et ut at fri fantasi.. jadda ;) vi får se hvor bra det blir.. hihi..


Tepper er knallfint, og jeg har lenge drømt om å lære meg det.. Den videoen du la ut var genial, vurderer å prøve meg på det jeg også... wææææ...

Hvilket garn bruker du? Jeg har mye fritidsgarn og Pt2 garn her. Kan jeg bruke det mon tro???
 
Jeg har virkelig ikke peilig på garn.. men jeg brukte Merino extra fine fra drops... men i teorien kan man vel bruke "alt".. bare det ikke er alt for tykt tenker jeg...
 
Turde ikke begynne på heklingen jeg...
Så jeg har nå kjøpt garn til tova lappeteppe.... Eksperimenterte litt med farger, så gleder meg til det blir ferdig... :)

Mulig jeg prøver meg på ei hekla bestemor rute innimellom... Når jeg blir lei av å strikke ruter... hehe
 
Oi, her har jeg lovet å legge inn noe :S

Skal ta og logge inn via mobilen og laste opp der :D
 
Skjerf til meg. Bare strikket vanlig rett frem og tilbake (riller).
Sydd sammen i enden. Surrer den to ganger rundt hodet.
 

Vedlegg

  • 1359758712497.jpg
    1359758712497.jpg
    72,4 KB · Visninger: 49
  • 1359758725699.jpg
    1359758725699.jpg
    79,5 KB · Visninger: 48
Samme skjerfet som over,bare litt annet garn og farge. Julegave til ei venninne:)
 

Vedlegg

  • 1359758783898.jpg
    1359758783898.jpg
    80,5 KB · Visninger: 41
Dere må bare klikke på bildene for å få de større, jeg klarer ikke legge de inn annerledes fra mobilen :p
 
Wow.. Her var det mye fint ja:) poden min har fått 2 slike kule monsterbukser han også.. de er knallkule!!! Og sjerfene veldig fine:)

De er veldig fine de buksene.
Har strikket mange av de.

Minstemann bruker sin flittig. Han går i utebarnehage, så med ullstrømpebukse, monsterbuksa og vinterbuksa utenpå holder han seg god og varm :D
 
Back
Topp