Strikke/hekle tråden...

Har også voldsomt mye garn. Har bare kjøpt garn fordi det er kjekt å ha, og når jeg skal strikke så er det ikke akkurat de fargene jeg vil bruke og jeg kjøper mere...
Flere som er sånn???

Har garnkjøpenekt til meg selv nå,,, hehe
 
Jeg strikker Mor Signe-teppe til bebisen, dress til storebror, jakke i barselgave til kollega og kjole til lille niese :) Gleder meg til jeg vet om jeg kan strikke rosa eller blått :)
 
Jeg strikker Mor Signe-teppe til bebisen, dress til storebror, jakke i barselgave til kollega og kjole til lille niese :) Gleder meg til jeg vet om jeg kan strikke rosa eller blått :)
 
Jeg strikker Mor Signe-teppe til bebisen, dress til storebror, jakke i barselgave til kollega og kjole til lille niese :) Gleder meg til jeg vet om jeg kan strikke rosa eller blått :)
 
Jeg strikker Mor Signe-teppe til bebisen, dress til storebror, jakke i barselgave til kollega og kjole til lille niese :) Gleder meg til jeg vet om jeg kan strikke rosa eller blått :)
 


blingbling skrev:


Bollebaker skrev:
Så fint! Hvilket garn har du brukt? Ser ut som samme som jeg haf brukt i kjøreposdn jeg ee ferdig med :) Kan legge ut blilde etterhvert:) Nå holder jeg på med en jakke. Begynte på ei bukse, men blei forvirra av oppslrifta... Kanskje vi ksn bruke denne tråden til å spørre om og gi hjelp også?


Jeg bruker 2 tråds merinoulla til nøstebarn. Virker veldig godt. Mulig litt stivt nå, men har ei venninne som har det og hun sa det ble mykere etter en vask og ved bruk:)


Da er det nok ikke samme garn. Jeg har brukt sandnesgarn alfa. Men tror fargen er ganske lik!  
  
 
Jah... Fint bilde... Får prøve igjen!
 
 
Så fin kjøreposen er:) Veldig lik fargen på den og teppet jeg strikker ja.
 Men er nok mye tynnere det jeg strikker.

Har igjen noen få omganger nå, så skal jeg begynne på fellinga, det er mye morsommere enn å øke.. hihi

MEN først må jeg nøste opp den andre kveilen med ullgarn.. (eller hva det heter).

 


papillon85 skrev:
Jeg strikker Mor Signe-teppe til bebisen, dress til storebror, jakke i barselgave til kollega og kjole til lille niese :) Gleder meg til jeg vet om jeg kan strikke rosa eller blått :)



Det var mange prosjekter ja:))))
Hvilket garn og farge strikker du mor signe teppet i da?
 
Takk! Felling er kjekkere enn øking, ja ;) Lykke til!
 
Uææææh Noen som kan lære meg sånne ting som dette??? Jeg aaaaner jo null om dette:( Jeg har liksom hatt hobbyer som snowboard osv men aldri satt meg ned å lært dette, for har sett i sånne blader osv men skjønner jo ikke opp ned på det:(
 


Juni86 skrev:
Uææææh Noen som kan lære meg sånne ting som dette??? Jeg aaaaner jo null om dette:( Jeg har liksom hatt hobbyer som snowboard osv men aldri satt meg ned å lært dette, for har sett i sånne blader osv men skjønner jo ikke opp ned på det:(



Null problem. Jeg hadde ikke strikka siden barneskolen, og begynnte å strikke enkle ting med veiledning. Lærte meg å legge opp masker på drops.no. Mange fine videosnutter der..

Er nok lurt å begynne på noe enkelt. Mor signe teppet er enkelt. Eller tova labber. Bare si ifra, så er det nok noen her inne som kan hjelpe..:)))))))

Anbefales, det er fantisk veldig koselig hobby:))))
 
Flinke dere er :D

Jeg strikker litt her og litt der, alltid flere prosjekter på gang.

AKkurat ferdig med en dorthe genser til meg selv.
Strikker luer til barna, de skal broderes med angry birds:D. Har 3 luer med dusk på som jeg har strikket som trenger fleece innvendig, for garnet klør :S

Så holder jeg på med kjøkkenkluter. Et evighetsprosjekt.
Så strikker jeg på et skjerf til meg selv.

Til jul skal jeg strikke marius trekk til tennbrikettene, og mariustrekk til 3l pappvin.

Planen er også å få begynt på mariusgenser til barna :D 3 stk.

Så nok av prosjekter å gang :P
 


Moderator Marthe skrev:
Flinke dere er :D

Jeg strikker litt her og litt der, alltid flere prosjekter på gang.

AKkurat ferdig med en dorthe genser til meg selv.
Strikker luer til barna, de skal broderes med angry birds:D. Har 3 luer med dusk på som jeg har strikket som trenger fleece innvendig, for garnet klør :S

Så holder jeg på med kjøkkenkluter. Et evighetsprosjekt.
Så strikker jeg på et skjerf til meg selv.

Til jul skal jeg strikke marius trekk til tennbrikettene, og mariustrekk til 3l pappvin.

Planen er også å få begynt på mariusgenser til barna :D 3 stk.

Så nok av prosjekter å gang :P


woooooow... Det var mange prosjekter det:)))  Bilde hadde vært gøy:) Fått litt inspirasjon:))))

Jeg har flere prosjekter jeg også. Kjøkkenkluter, 2 forskjellige tovalabber og mor Signe teppet. Veldig kjekt med variasjon. 

Kjøkkenklutene er evighetsprosjekter ja. Har ferdig en, og nesten ferdig med en til.  Utrolig gode kluter, men jeg syns det er kjedelig å strikke de..  Jeg er litt rar sånn, men jeg liker best strikkeprosjekter der en nesten bare strikker rett... :)
 


Juni86 skrev:
Takk for info, da skal jeg jaggu prøve meg på dette:)))


Ja, det anbefales. 
Her er noen veldig enkle tovatøfler som jeg har strikka maaaaange av. Både til barn og voksen.
Har strikka i mye friskere og freshere farger enn den som er avbilda da, men oppskriften er superenkel ihvertfall:) Anbefales. Tøflene er veldig gode!!! 
Linker til den bloggen jeg har funnet de på: 

http://tonem.net/?p=1433


Og er er mange bilder av diverse firkant tøfler:
http://www.google.com/search?q=firkanttøfler&hl=en&client=safari&rls=en&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=KGyQUJDNIsmSswbM94DQBg&ved=0CDgQsAQ&biw=1280&bih=599
 


blingbling skrev:


Juni86 skrev:
Takk for info, da skal jeg jaggu prøve meg på dette:)))


Ja, det anbefales. 
Her er noen veldig enkle tovatøfler som jeg har strikka maaaaange av. Både til barn og voksen.
Har strikka i mye friskere og freshere farger enn den som er avbilda da, men oppskriften er superenkel ihvertfall:) Anbefales. Tøflene er veldig gode!!! 
Linker til den bloggen jeg har funnet de på: 

http://tonem.net/?p=1433


Og er er mange bilder av diverse firkant tøfler:
http://www.google.com/search?q=firkanttøfler&hl=en&client=safari&rls=en&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=KGyQUJDNIsmSswbM94DQBg&ved=0CDgQsAQ&biw=1280&bih=599



. Disse tøflene skal jeg jammen prøve å lage:) Tusen takk Blingbling som la ut link :)
 
Sikkert et dumt spm, men har ikke tovet så mye... Men kan man Tove all slags garn?? Eller er det spesielle garntyper som må til??:) Evt hvilken?? :)
 


CasMal skrev:
Sikkert et dumt spm, men har ikke tovet så mye... Men kan man Tove all slags garn?? Eller er det spesielle garntyper som må til??:) Evt hvilken?? :)



Tror du kan bruke alt av 100% ull garn som må håndvaskes. så når det blir vasket i maskinen blir det tovet.
 
Back
Topp